خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » سردار رادان: پخش زنده جام جهانی فقط با جدایی بانوان و آقایان در سینماها – فریدون شیبانی

سردار رادان: پخش زنده جام جهانی فقط با جدایی بانوان و آقایان در سینماها – فریدون شیبانی

چند روز پس از اعلام پخش زنده پیکارهای جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل، روز سه شنبه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام کرد که سردار حمید رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده است که پخش زنده پیکارهای فوتبال جام جهانی در سینماها به صورت مختلط برای زنان و مردان ممنوع است!

gdg5874r

پیش از این سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود که از نگاه این نیرو تنها مورد پخش زنده رقابتهای جام جهانی مساله حضور بانوان و آقایان در کنار هم است و هیجان های ناشی از رقابتهای فوتبال می تواند مشکل ساز شود. در جام جهانی ۲۰۱۴ تیم ملی ایران یکی از ۳۲ تیم راهیافته به برزیل است.
در پی این گفته، معاون او در گفت و گویی با بخش غیر ورزشی و ویژه جرم در ایسنا اظهار کرد: “باید پخش فوتبال از سینماها به صورت جداگانه باشد. سینما ها می ‌توانند به صورت جداگانه یک سالن را به زنان و دیگری را به مردان اختصاص دهند. اما پخش به صورت مختلط ممنوع است.”
دو سال پیش به هنگام پخش زنده رقابتهای فوتبال قهرمانی اروپا در اوکراین و لهستان ، که با استقبال شیفتگان زن و مرد ایرانی فوتبال همراه بود، با هجوم ماموران نیروی انتظامی چند سینما لاک و مهر شد و پس از تعطیلی این برنامه به دستور این نیرو سینماهای پخش کننده این رقابتها مجبور به نمایش مسابقه ها در سالنهای جداگانه شدند.
شروع و پایان دیرهنگام آن رقابتها به وقت تهران به طور طبیعی سینما ها را بی تماشاگر و مسوولان سینماها را وادار به قطع پخش رقابتها کرد. نیروی انتظامی جمهوری اسلامی عدم استقبال مردم از این طرح را دلیل بر هدفهای سو اعلام کرد!
در پایان این برنامه ناراحت کننده برای هواداران زن و مرد فوتبال، سردار احمدی مقدم به خبرگزاریها گفت که در اروپا به دلیل عدم پخش مسابقه ها مردم باید به سینماها و مراکز نمایش دهنده بروند؛ ولی در ایران همه می توانند از طریق سیمای جمهوری اسلامی تماشاگر رقابتها باشند. این گفته در حالی بیان شد که در گزارشهای اخیر تنها کشوری که از پخش تلویزیونی پیکارهای مهم فوتبال مثل جام جهانی محروم است، کره شمالی است.
دو سال پیش سردار مسوول بخش فرهنگی ناجا ادعا کرده بود که خانمهای ایرانی باید سپاسگزار ممانعت نیروی انتظامی از حضور بانوان در کنار مردان باشند!
مسابقه های جام جهانی پیش رو، از ۱۲ ژوئن تا ۱۳ ژوئیه در شهرهای مختلف برزیل برگزار می شود و ایران در گروه ششم این پیکارها در مرحله گروهی به ترتیب در روزهای ۱۶، ۲۱ و ۲۵ ژوئن با تیمهای نیجریه، آرژانتین و بوسنی پیکار خواهد کرد. آغاز رقابتهای این جام جهانی از جمله سه مسابقه ایران نیز به وقت تهران دیرهنگام خواهد بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*