خانه » سر تیتر خبرها » بوکو حرام: دختران ربوده شده به اسلام گرویدند
بوکو حرام: دختران ربوده شده به اسلام گرویدند

بوکو حرام: دختران ربوده شده به اسلام گرویدند

boko2
«بوکو حرام» که بیش از ۲۰۰ دختر مدرسه‌ای را در نیجریه ربوده است، ویدئویی از آن‌ها را منتشر کرد که در آن، دختران با پوشش اسلامی در حال نیایش‌اند.
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه تندروی اسلامی با انتشار یک فیلم ویدئویی ۱۷ دقیقه‌ای، ابوبکر شیکاو، رهبر گروه را نشان می‌دهد که می‌گوید دختران ربوده‌شده به اسلام گرویده‌اند و اگر زندانیان اسلامگرا آزاد شوند، این دختران نیز آزاد خواهند شد.
در این فیلم حدود ۱۳۰ دختر دیده می‌شوند که در مکانی نامعلوم و در فضای باز در حالی که تنها چهره‌های افسرده‌شان پیداست و بدن آن‌ها با چادرهای سیاه و خاکستری کاملا پوشیده است، سوره‌هایی از قرآن می‌خوانند.

در فیلم ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام، در لباسی نظامی و با سلاحی خودکار در دست، می‌گوید: «ما این دختران را که شما نگران حال‌شان هستید، آزاد می‌کنیم. می‌دانید آن‌ها را چگونه آزاد کردیم؟ آن‌ها مسلمان شدند.»

در خبری دیگر فرماندار ایالات بورنو نیجریه اعلام کرده که اطلاعاتی درباره مکان نگهداری دختران ربوده شده نیجریایی به دست آورده است.
چهار هفته پس از ربوده شدن این دختران و فرار تعدادی از آن‌ها، پلیس بین‌الملل و دولت اسراییل برای یافتن آن‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و دولت فرانسه نیز پیشنهاد کرده که نشستی درباره گروه ترورویستی بوکو حرام در فرانسه با حضور سران کشورهای آفریقایی برگزار کند.

کاشیم شتیما، فرماندار شهر بورنو در شمال‌شرقی نیجریه، در گفتگو با بخش انگلیسی زبان شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفته است گزارش‌هایی به دستش رسیده که نشان‌دهنده مکان نگهداری دختران ربوده شده است.
در همین حال دولت نیجریه درخواست بوکوحرام برای مبادله‌ی این دختران با زندانیان خود را رد کرد.
بوکوحرام خواستار مبادله‌ی این دختران با زندانیان خود شده بود.
ماه گذشته ۲۷۶ دختر از مدرسه‌ای در شمال شرق نیجریه ربوده شدند و سپس گروه بوکو حرام که مسئولیت این آدم‌ربایی را برعهده گرفته بود اعلام کرد که خیال دارد آنها را در بازار بفروشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*