خانه » آن سوی خبر » به‌رغم نگرانی‌های غرب، رهبر ایران بر تولید انبوه جنگ‌افزارهای موشکی تاکید کرد
به‌رغم نگرانی‌های غرب، رهبر ایران بر تولید انبوه جنگ‌افزارهای موشکی تاکید کرد

به‌رغم نگرانی‌های غرب، رهبر ایران بر تولید انبوه جنگ‌افزارهای موشکی تاکید کرد

255165_360
رهبر جمهوری اسلامی ایران در بازدید از برخی پروژه‌های موشکی سپاه پاسداران گفت که نیروی هوافضای سپاه باید جنگ‌افزارهای موشکی و نظامی خود را به تولید انبوه برساند. علی خامنه‌ای در حالی بر تقویب توان موشکی ایران تاکید کرد که طرف‌های غربی مذاکره کننده با ایران بر سر برنامه هسته‌ای، خواستار محدود سازی برنامه‌ توسعه موشک‌های بالستیک تهران هستند.
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در بازدید از پروژه‌های موشکی سپاه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت: «نباید نیازمندی‌های کشور و برخی مسایل همچون تحریم‌ها، به مذاکره گره زده شود.»
وی از مسئولان دولتی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نیز خواسته موضوع لغو تحریم‌ها را از «طریق دیگری» حل و فصل کنند.
راه‌حل علی خامنه‌ای برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی «اقتصاد مقاومتی» و «تکیه بر توانمندی‌های» داخلی اعلام شده است.
خامنه‌ای همچنین گفت «توقع» محدود شدن برنامه‌ موشکی ایران در مذاکرات توقعی «احمقانه» و «ابلهانه» است.
وی گفته غربی‌ها در مذاکرات «غیرعاقلانه» و «غیرهوشمندانه» حرف می‌زنند و در شرایطی خواستار محدود شدن برنامه موشکی ایران هستند که «دائما در حال تهدید نظامی ایران هستند.»


رهبر جمهوری اسلامی در این بازدید خواستار تولید انبوه «دستاورد‌های» نیروی هوافضای سپاه شده و افزوده «دولت پشتیبانی از این موضوع را باید جزو وظایف اصلی خود بدانند.»
خامنه‌ای اضافه کرده این نمایشگاه پیام «اقتدار» و «توانایی» برای همه مسئولان دارد و اعلام می‌کند «ما می‌توانیم» که «متاسفانه در برخی از بخش‌ها مدیران ما این پیام را درک نمی‌کنند.»
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، در نمایشگاه تولیدات نیروی هوافضای سپاه پاسداران که رهبر ایران از آن بازدید کرد، پهپاد‌ها، سامانه‌های موشکی ضدناو و بالستیکی و ضد سپر موشکی، سامانه‌های پدافندی و انواع رادار‌ها و مراکز کنترل فرماندهی به نمایش گذاشته شده بود.
نمایش پهپاد فوق پیشرفته و رادار گریز آر- کیو۱۷۰ که ایران می‌گوید از آمریکا به غنیمت گرفته است، از مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه بود.
خبرگزاری ایرنا مدعی شده که متخصصان نیروی هوافضای سپاه در مدت حدود دو سال توانسته‌اند، پهپاد فوق پیشرفته آر- کیو۱۷۰ آمریکا را مهندسی معکوس کنند.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، در بازدید خامنه‌ای، مراحل بازسازی این پهپاد فوق پیشرفته، چگونگی چیدمان اجزاء مهم آر- کیو ۱۷۰ از جمله چگونگی بازسازی اطلاعات ذخیره شده از اهداف، شناسایی و تحلیل رادار گریزی، استخراج و بازسازی نرم افزار هدایت و کنترل کامپیو‌تر پرواز، و تعمیر و راه اندازی موتور هواپیما تشریح شد.
همچنین در این نمایشگاه از یک سامانه پدافندی با نام «سوم خرداد» رونمایی شد که سپاه می‌گوید ۵۰ کیلومتر برد دارد و همزمان قادر است که چهار هدف را رهگیری و هشت موشک را شلیک کند.

اظهارات علی خامنه‌ای در خصوص تولید انبوه موشک‌های ایران در حالی است که پیش‌تر، مقام‌های آمریکایی با پافشاری به محدود کردن برنامه موشکی ایران، گفتگو در مورد این برنامه را به مذاکرات هسته‌ای گره زده بودند. این مقام‌ها معمولا در سخنان خود در زمینه محدود کردن برنامه موشکی ایران به قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران استناد می‌کنند که در سال ۲۰۱۰ میلادی به تصویب رسید. بر اساس این قطعنامه، ایران از توسعه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای منع شده است. اضافه بر این، بر اساس قطع نامه ۱۷۳۷ شورای امنیت که در سال ۲۰۰۶ میلادی به تصویب رسید، اشخاص حقیقی و حقوقی از مشارکت در فعالیت‌های هسته‌ای و توسعه پروژه موشکی ایران منع شده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در اردیبهشت ماه، با تکیه به همین قطعنامه و مجازات‌های مقرر شده در آن برای متخلفان، هشت شرکت مستقر در چین را به دلیل صدور قطعات موشک به ایران تحریم کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*