خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کشمکش بر سر اعزام تیم ملی فوتبال به اردوی آفریقای جنوبی – فریدون شیبانی

کشمکش بر سر اعزام تیم ملی فوتبال به اردوی آفریقای جنوبی – فریدون شیبانی

varzeshi2sheibani

وزارت ورزش حکم می دهد، ولی با تهدید دولت، قلعه نویی به رییس جمهوری پرخاش می کند که آقای روحانی! شعارت این بود؟ بلاتکلیفی بازیکنان تیم ملی در پای پلکان هواپیما!
روز جمعه لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید و روز بعد کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ۲۸ بازیکن انتخابی ساکن ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را فراخواند تا دوشنبه شب ۲۳ فروردین برای نخستین اردوی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۱۴ رهسپار آفریقای جنوبی شوند. تاکید کی روش بر این بود که این بازیکنان تا پیش از پرواز استراحت مطلق داشته باشند، که از سوی برخی بازیکنان رعایت نشد.


سه باشگاه درگیر لیگ قهرمانان آسیا، به ویژه استقلال که در همین هفته دیدارهای سرنوشت سازی با حریفان عربی داشتند، با در اختیار گذاشتن بازیکنان ملی پوش خود مخالفت کردند و تنها تراکتورسازی اعلام همکاری کرد. باشگاه فولاد اهواز برای پیوستن بازیکنانش به اردوی افریقایی یک هفته فرصت خواست و سپاهان موافق با آزاد کردن بازیکنانش نبود.
صبح روز پرواز (دوشنبه) نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش اعلام کرد که باشگاهها ملزم به همکاری با تیم ملی هستند و بی درنگ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مدیرعامل، مدیرفنی و سرپرست باشگاه استقلال (علی فتح الله زاده، منصور پورحیدری و میرشاد ماجدی) را به دلیل مصاحبه های اعتراضی و جنجالی در این باره، به فدراسیون فرا خواند.
امیر قلعه نویی، سرمربی تیم استقلال روز دوشنبه در خبرگزاری فارس عنوان کرد: دولت تدبیر تهدید می‌کند، آقای روحانی! شعارت این بود؟
سرمربی تیم فوتبال استقلال در شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی گفت: “ما فهرست بازیکنان استقلال را به خبرنگارتان نشان دادیم. در مسابقات داخلی ما بارها با ۱۳-۱۴ بازیکن به مصاف حریفان رفتیم. اگر تیم ملی ۱۰ روز دیگر به اردو می‌رفت چه اتفاقی رخ می‌داد؟ سرمربی ترک ‌تبار ام ‌صلال (قطر) گفته است با جدایی پژمان منتظری موافقت نمی‌کند. آیا لژیونرهای دیگر ما در این اردو حضور دارند؟”
قلعه نویی می گوید: “اگر بگویند به عربستان نروید، ما هم نمی‌رویم، اکنون سخنگوی فدراسیون می‌گوید نصرالله سجادی (برای تعیین تکلیف) مصاحبه کرده؛ جالب است که تیم ملی به جام جهانی رفت و اکنون همه مصاحبه می‌کنند!”
حرفهای انتخاباتی روحانی و تهدید امروز دولت او
قلعه‌نویی در مورد دستور وزارت ورزش برای حضور ملی‌پوشان این تیم در آفریقای جنوبی به خبرگزاری دانشجویان هم گفت: “چطور زمان انتخابات می‌گویند در باشگاه‌ها دخالت نمی‌ کنند اما در این گونه موارد دست به تهدید تیم‌ ها می‌زنند؟”
شش بازیکن برای اردوی نخست جام جهانی!
جالب این که از میان ۲۸ بازیکن انتخابی کی روش، افزون بر بازیکنان منتخب چهار تیم استقلال، فولاد، تراکتورسازی و سپاهان، هفت بازیکن تیم پرسپولیس هم مشکل مالیاتی دارند و مسوول روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده است که فدراسیون در این مورد مثل همیشه همکاری خواهد کرد. ایسنا در مورد سفر تیم ملی به اردوی آفریقا عنوان کرد: سردرگمی تیم ملی و سفر به آفریقای جنوبی با شش نفر!
این رسانه وضعیت ملی پوشان دعوت شده را چنین اعلام کرده است:
استقلال: هاشم بیگ زاده، امیر حسین صادقی، آندارنیک تیموریان و خسرو حیدری. وضعیت: نامعلوم. آنان در دو روز گذشته عملکرد دوگانه‌ ای داشتند و مشخص نیست نهایتا چه تصمیمی بگیرند!
علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل استقلال روز گذشته (یکشنبه) در گفت و گو با این خبرگزاری تاکید کرده بود: “طبق مصوبه هیات مدیره باشگاه، بازیکنانش را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهد و آنها را برای سفر به عربستان و بازی با تیم الشباب در آسیا اعزام می‌کند.” اما بجز تیموریان که در هفته پایانی لیگ بازی نکرد و تمرین می‌کند، سه ملی‌پوش دیگر هیچ کدام در دو روز گذشته تمرین نکردند! بالاخره تیمی که می خواهد این هفته بازی حساسی را در لیگ قهرمانان آسیا انجام دهد و بازیکنانش را هم به تیم ملی ندهد، چرا این سه ملی پوش تمرین نمی‌کنند! بنابراین ممکن است استقلالی‌ها در لحظه آخر همه را غافلگیر کنند.
سپاهان: رحمان احمدی، امید ابراهیمی ، شجاع خلیل زاده، مهدی شریفی، یعقوب کریمی و احسان حاج صفی. وضعیت: سپاهان نمی‌خواهد به تیم ملی بازیکن بدهد
به نوشته ایسنا «سپاهانی‌ها که همان روز شنبه موضع‌گیری ‌شان نسبت به ملی پوشان را اعلام کردند و به صراحت تاکید داشتند نمی‌خواهند در ۲ بازی باقیمانده در آسیا ۶ ملی پوش خود را در اختیار نداشته باشند، پای حرف شان ایستاده‌اند. شش بازیکن در دو روز گذشته در تمرینات سپاهان شرکت داشته‌ اند.»
فولاد خوزستان: سوشا مکانی، مهرداد جماعتی و بختیار رحمانی. وضعیت: فولاد به احتمال بازیکنان را در اختیار می ‌گذارد زیرا مسوولان باشگاه فولاد اعلام کرده‌ اند سوشا مکانی در مرخصی بسر می‌برد اما دو بازیکن دیگر در تمرینات شرکت داشته‌اند. آنها گفته‌اند قصد دارند تا ظهر امروز از فدراسیون مهلت یک هفته‌ای بگیرند اما اگر نتوانند بازیکنانشان را به تهران اعزام خواهند کرد.
تراکتورسازی: این باشگاه که حامد لک و کریم انصاری‌فرد را در تیم ملی دارد تنها تیمی است که اعلام کرده حاضر است به خاطر منافع ملی از ملی‌پوشان تاثیرگذارش چشم‌پوشی کند. وضعیت تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا به مانند استقلال و سپاهان حساس است.
پرسپولیس: جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی،رضا حقیقی، پیام صادقیان و محسن مسلمان
وضعیت: جملگی برای خروج از کشور مشکل مالیاتی مربوط به قراردادهایی دارند که هنوز از باشگاه طلبکارند.

الکویت و ماجرای مبهم نکونام!

اما حضور جواد نکونام کاپیتان تیم ملی هم هنوز در ابهام قرار دارد چرا که شنیده می‌شود چون فدراسیون به تعهدات مالی‌اش نسبت به این بازیکن عمل نکرده و از طرفی باشگاه الکویت هم خواهان غرامت شده است. حضور کاپیتان تیم ملی هم در اردوی آفریقای جنوبی هم هنوز مشخص نیست!
اما وضعیت پژمان منتظری دیگر بازیکن دعوت شده به تیم ملی که در قطر حضور دارد هم مشخص نیست و ظاهرا باشگاه ام‌صلال با جدایی کنونی او مخالفت کرده است.
سایر بازیکنان: احمد آل نعمه و رضا نوروزی از نفت تهران و قاسم حدادی فر و محمدرضا خانزاده از ذوب آهن مشکلی برای اعزام ندارند.
نکته جالب در این آشفتگی حضور علی کفاشیان و مهدی محمد نبی (رییس و دبیرکل فدراسیون فوتبال) در مالزی است!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*