خانه » آن سوی خبر » چک بابک زنجانی برگشت خورد

چک بابک زنجانی برگشت خورد

babak-zanjani
وصول بدهی‌های میلیاردی بابک زنجانی یکی پس از دیگری با شکست مواجه می‌شوند. در تازه‌ترین مورد وصول چک ۲ میلیون یورویی وی هم ناکام ماند. به گفته یک نماینده مجلس بعید است این چک‌ها در آینده وصول شوند. در همین حال و در پی انتشار نقل‌قول‌هایی منتسب به جهانگیری مبنی بر میزان بدهی بابک زنجانی به سازمان تامین اجتماعی که در نخستین شماره هفته‌نامه «صدا» منتشر شد، دفتر جهانگیری آن را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری «دولت»، اطلاعیه دفتر جهانگیری توضیح داد که اعداد و ارقام منتشر شده از نشست خصوصی اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران با معاون اول رییس‌جمهوری، ناشی از سوء‌برداشت و تحلیل نادرست برخی حاضران در جلسه بوده است.
پیش از این هفته‌نامه «صدا» به سردبیری محمد قوچانی، در اظهاراتی منتسب به معاون اول رییس‌جمهوری به بدهی چهار میلیاردی بابک زنجانی به وزارت نفت و بدهی دو میلیاردی وی به پیمانکاران خصوصی اشاره کرده بود.
به نوشته این هفته‌نامه زنجانی حاضر به ادای بدهی‌های خود به دولت نشده و دولت هم راهی برای استیفای قهری آن ندارد.
بر مبنای این مطلب تکذیب‌شده هفته‌نامه «صدا» که خود را نشریه اعتدالیون نامیده، اموال زنجانی در ایران شامل قطعه زمینی در «ایران‌ زمین» و هواپیمایی قشم است.


همزمان خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داد، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران گفته بابک زنجانی بعد از پرداخت بدهی‌هایش آزاد می‌شود.
روز یکشنبه نیز خبرگزاری مجلس شورای اسلامی به نقل از امیر عباس سلطانی نماینده مجلس و عضو عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی نوشت تاریخ وصول چک وی به ارزش دو میلیون یورو روز ۶ اردیبهشت بود که وصول نشد.
وی افزود که تاکنون هیچ کدام از چک‌های زنجانی وصول نشده است.

سید ابراهیم رییسی، نائب رییس قوه‌قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اعلام کرد که اولویت دستگاه قضایی در مورد پرونده بابک زنجانی، توقیف اموال است و قوه‌قضائیه تلاش خودرا برای بازگشت اموال در این پرونده پیچیده ادامه می‌دهد.
در خبری دیگر سایت تابناک به نقل از یکی از مقام‌های ارشد وزارت نفت نوشته بابک زنجانی تنها یکی از ۱۰ نفری است که بیش از یک میلیارد دلار به وزارت نفت بدهکار هستند.
پیش از این مسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس، از بدهی ۲٫‌۸ میلیارد دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داده بود.

بابک زنجانی، میلیاردر جنجالی ایرانی که از دی‌ماه سال ۹۲ در زندان به سر می‌برد، به گفته اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به دولت بدهکار است. آقای زنجانی که برای دور زدن تحریم‌های نفتی و مالی به همکاری با دولت محمود احمدی‌نژاد و شماری از مدیران دولتی از جمله سعید مرتضوی، رییس پیشین سازمان تأمین اجتماعی متهم است، اتهامات وارده را رد کرده و ادعا می‌کند که تمامی فعالیت‌هایش با اطلاع و موافقت نهادهای اطلاعاتی و مقام‌های ارشد حکومتی بوده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*