خانه » اخبار خارجی » نخست‌وزیر روسیه گفت: کشت و کشتار در اوکراین یک‌بار دیگر رخ داده و این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

نخست‌وزیر روسیه گفت: کشت و کشتار در اوکراین یک‌بار دیگر رخ داده و این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

medvedov
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در یادداشت خود در صفحه فیس‌بوکش آورده است: این یک اقدام تاسف‌آور است.
مدودف گفت: علت اصلی بروز این تراژدی این است که مقام‌های مشروع اوکراین زمانی که ساختمان‌های دولتی توسط دیگران به تصرف درآمد، حتی تلاش نکردند تا از حقوق و قوانین مناطق مختلف در این کشور دفاع کنند.

در همین راستا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم گفت سازمان ملل و جامعه جهانی باید عملیات ارتش اوکراین را در شرق این کشور محکوم کنند.
پوتین عملیات روز دوشنبه ارتش اوکراین را «مغایر با قانون اساسی این کشور» خواند و سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه هم گفت که اوکراین در آستانه جنگ داخلی است.
همزمان، جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت اگرچه عملیات نظامی راه حل ارحج نیست، اما دولت اوکراین ناچار است برای حفظ نظم و امنیت در این کشور اقدام کند.
ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا نیز گفت روسیه عمدا اوکراین را به آستانه درگیری های خشونت آمیز کشانده است.
رییس جمهور روسیه همچنین در واکنش به حمله نظامیان اوکراینی به جنوب شرقی اوکراین با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل تلفنی گفتگو و تاکید کرد که از سازمان ملل توقع می رود حمله نظامی ارتش اوکراینی به جنوب شرقی این کشور را محکوم کند
در همین حال بعد از ظهر روز سه‌شنبه خبرگزاری آلمان از مبادله آتش میان یکان‌های ویژه ارتش اوکراین و شورشیان مسلح طرفدار روسیه در شرق اوکراین خبر داد.
براساس این گزارش صدای تیراندازی در نزدیکی دو شهر کارماتورسک و اسلاویانسک شنیده شده است.
هر دو شهر از توابع دونتسک هستند که بسیاری از ساختمان‌های دولتی آن از چند روز پیش به اشغال شورشیان مسلح طرفدار روسیه درآمده است.
یکان‌های ویژه اوکراین دو روز قبل از تشکیل کنفرانس چهارجانبه برای بررسی تنش شرق اوکراین وارد عمل شده‌اند.
این کنفرانس قرار است روز پنجشنبه با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه آمریکا، روسیه و اوکراین در ژنو تشکیل شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*