خانه » سر تیتر خبرها » مولوی عبدالحمید: مرگ گروهبان جمشید دانایی‌فر تایید شده است

مولوی عبدالحمید: مرگ گروهبان جمشید دانایی‌فر تایید شده است

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، می‌گوید که موضوع کشته شدن جمشید دانایی‌فر، مرزبان ایرانی به دست گروه جیش العدل و دفن او در بلوچستان پاکستان «تقریبا تایید شده است».
وی به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت افرادی که برای مذاکره با گروه جیش العدل و تحویل گرفتن اسرای ایرانی از مرزهای ایران خارج شده بودند، نتیجه گرفته‌اند که جسد آقای دانایی‌فر در مناطق کوهستانی دفن شده است.
به گفته امام جمعه اهل سنت زاهدان، در حال حاضر اما این امکان وجود دارد که بتوان درباره بازگرداندن پیکر جمشید دانایی‌فر وارد گفتگو با جیش العدل شد و این مساله را پی‌گیری کرد.
در همین راستا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار پاسخگویی دولت پاکستان، درباره وضعیت پنجمین مرزبان ایرانی شد.
لاریجانی با تأکید بر لزوم بررسی علت این گروگان گیری، گفت که دولت پاکستان باید دراین باره پاسخگو باشد.
در همین حال منصور حقیقت پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز اعلام کرد که اسماعیل کوثری نماینده تهران، به عنوان رییس هیأت پیگیریِ روند ربوده شدن و آزادی مرزبانان ایرانی برگزیده شده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، این هیأت وظیفه دارد پس از بررسی دقیق عوامل دخیل در ربوده شدن مرزبانان ایرانی و «کلیه اقدامات یا قصورهای احتمالی» در این باره، گزارشی را به مجلس ارائه کند.
چهار سرباز ایرانی که در بهمن‌ماه سال گذشته به اسارت گروه جیش‌العدل درآمدند، روز ۱۷ فروردین ماه به ایران بازگشتند. جیش العدل اعلام کرده است که پنجمین مرزبان با نام جمشید دانایی‌فر را کشته است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*