خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » مهدی محمدنبی: نام حریفان تیم ملی سخت است و وقت شما را هم می‌گیرد! فریدون شیبانی

مهدی محمدنبی: نام حریفان تیم ملی سخت است و وقت شما را هم می‌گیرد! فریدون شیبانی

اختلاف ناگهانی کی روش با امید نمازی، نزدیکترین دستیار ایرانی اش.

varzesh1141

مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی در نخستین روز تمرین تیم ملی زیر نظر کارلوس کی روش به خبرنگاران گفت که این تیم در اردوی افریقای جنوبی با تیم ملی موزامبیک و چند باشگاه آفریقای جنوبی بازی اماده سازی خواهد داشت که به دلیل سختی نام حریفان، وقت خبرنگاران را نمی گیرد! موزامبیک زادگاه سرمربی پرتغالی است.


او همچنین از دستیاری دو مربی برزیلی از باشگاه کورینتیانس به جای مربیان ایرانی خبر داد. دیری نپائید که کارلوس کی روش از برکناری امید نمازی، مترجم و دستیارش خبرداد و با شکایت از این که این فرد ایرانی تبار امریکایی به ناگاه تیم ملی را رها کرده، آشکارا نشان داد که رابطه نزدیک این دو به ناگهان شکر آب شده است. کی روش به عنوان جانشین مترجمی از «عباس» نام برد که گمان می رود عباس ترابیان، مترجم پیشین باشد – کسی که عامل انتقال کی روش به ایران پس از یک بار قطع مذاکرات بود و سپس با او هم بهم زد. نمازی نیز نامی ناشناخته در فوتبال ایران بود که مشخص نیست چگونه به مربیگری تیم ملی رسید و چرا ناگهان رفت!
در رسانه های ایران از استخدام یک آرژانتینی و دو برزیلی برای دستیاری کی روش خبر داده شده است و برکناری نمازی هم ابتدا همان دلیل همیشگی «کناره گیری به دلیل مشکلات خانوادگی» عنوان شد؛ مشکلاتی که در آستانه جام جهانی بروز کرده است!
به گفته محمدنبی لژیونرهای اروپا نشین – اشکان دژآگه، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، دانیال داوری و علیرضا حقیقی – صبح روز مسابقه با کویت (دوشنبه هفته پیش رو) به تهران می آیند و در مسابقه بعدی با گینه می توانند بازی کنند. اما ادموند بیت آشور صبح جمعه از کانادا به تهران آمد و به اردوی تیم ملی رسید.
او همچنین گفت: “اردوی بعدی ما ۲۴ فروردین آینده در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. ما با چهار تیم باشگاهی آفریقای جنوبی بازی می‌کنیم. اسم‌هایشان سخت است و وقت شما را هم می‌گیرد. قرار است در این اردو با یک تیم همجوار آفریقای جنوبی بازی کنیم که موزامبیک خواهد بود. همچنین مکاتباتی با رییس فدراسیون مقدونیه داشته‌ایم و آنها اعلام آمادگی کردند تا با ایران در اردوی اروپا بازی کنند. در ادامه به تهران می‌آییم و اردوی نهایی در سائوپائولو خواهد بود. قرار است ۳۰ می با آنگولا بازی کنیم و در سائوپائولو نیز با ترینیداد و توباگو بازی می کنیم.”
مربی رزمی کار هم دستیار کی روش
مهدی محمدنبی در مورد حضور مربی کیک بوکسینگ در کادر فنی تیم ملی گفت: “آقای صفایی قهرمان کیک‌ بوکسینگ است و دو، سه مدال طلای جهان را دارد. او مربی رزمی محسوب می‌شود. به هر حال چون کارلوس کی‌روش این تجربه را با تیم‌های قبلی‌اش داشته و می‌داند که بازیکن نیازمند این است تا با مربیان رزمی که تخصص دارند،‌ کار کند. این مربی در بحث آمادگی از لحاظ تمرکز، فکری و جسمانی و همچنین رفلکس بازیکنان کار خواهد کرد. می‌دانیم که رفلکس بازیکنان آرژانتین ۹ ثانیه است و رساندن رفلکس بازیکنان ایرانی به این سطح از وظایف آقای صفایی خواهد بود. او در تمام اردوها شرکت می‌کند. اما فعلا به مشاهده می‌پردازد و کار اصلی‌اش در اردوی سائوپائولو خواهد بود. ما نیاز به کار رزمی نداریم چون من هم رزمی می‌دانم. صفایی بیشتر برای بالا بردن قوای جسمانی و رفلکس بازیکنان در تیم ملی حضور دارد.”

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*