خانه » آن سوی خبر » مرزبان های ایران آزاد شدند + اخبار تکمیلی به انتهای خبر افزوده میشود

مرزبان های ایران آزاد شدند + اخبار تکمیلی به انتهای خبر افزوده میشود

تازه ترین خبر: مرزبانها وارد کشور شدند (برای دیدن کل خبر به انتهای صفحه مراجعه کنید و یا اینجا کلیک نمایید)

اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران درباره آزادی مرزبانان

عبدالرؤوف ریگی مسئول روابط عمومی گروه جیش العدل در تماسی با العربیه از آزادی مرزبانان ایرانی خبر داد.

jishoaladl

این گروه همچنین با انتشار اطلاعیه ای در صفحه فیس بوک خود موسوم به “شبکه عدل” از آزادی مرزبانان ایرانی در راستای آنچه نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی نامیده، خبر داد. جیش العدل در اطلاعیه خود نوشته است: “سازمان جیش العدل به اطلاع عموم مردم ایران می رساند که مذاکرات بین مسئولین سازمان و وفد اعزامی علمای اهلسنت با تصمیم آزادی نظامیان رژیم به پایان رسید.”

این اطلاعیه افزوده است: “علمای اهل سنت که دارای مکانت بزرگی در جامعه اهل سنت ایران هستند از ابتدای ماجرای اسارت نظامیان رژیم میانجی گری کرده و سعی کردند این ماجرا به خیر و خوبی حل گردد که نهایتا شورای مرکزی و رهبری سازمان جیش العدل رای به آزادی نظامیان داده و آنها را تحویل وفد اعزامی دادند.”
در ادامه اطلاعیه گروه جیش العدل آمده است: “این تصمیم خالصتا در پاسخ به مطالبه علمای اهل سنت و در راستای نشان دادن حسن نیت و انسان دوستی اتخاذ گردید تا نظام حاکم هم در راستای آزادی زندانیان اهل سنت گام بردارد و در غیر این صورت بر مشکلات و مسائل منطقه افزوده خواهد شد و این آخرین اقدام در نوعش نخواهد بود”.
جیش العدل در این اطلاعیه به تعداد گروگانها اشاره ای نکرده است اما با توجه به اینکه این گروه پیشتر اعلام کرده بود که یکی از گروگانها را به نام جمشید دانایی فرد اعدام کرده است، احتمالا تعداد گروگانهای آازد شده ۴ نفر هستند.
گفتنی است شب پنجشنبه خبری مبنی بر تبادل ۳۴ زندانی گروه جیش العدل با ۴ مرزبان ایرانی منتشر شده بود که این خبر از سوی علی اوسط هاشمی تکذیب شد.
با این حال استاندار سیستان و بلوچستان گفته بود که “تلاش برای آزادی مرزبانان از طریق ارتباطات دیپلماسی و همچنین همکاری معتمدان محلی ادامه دارد.”
منابع محلی به العربیه گفتند از صبح امروز صدای هلیکوپترها بر فراز شهر زاهدان شنیده می شد و همچنین گفته شد که مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در ساعات اولیه بامداد امروز از شهر خارج شده است. احتمال می رود که وی شخصا برای تحویل گروگانها به نقطه مرزی ایران و پاکستان رفته باشد.
تا این لحظه مقامات رسمی خبر آزادی گروگانها را تائید نکرده اند

خبر تکمیلی:

خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع اگاه آزادی مرزبانان را تایید کرد.

لینک به فارس

خبر تکمیلی:

سخنگوی گروه جیش العدل در مصاحبه با العربیه گفت: تنها چهار نظامی ربوده شده به ایران تحویل داده شدند و جسد “جمشید دانایی فر” همچنان در اختیار این گروه است. وی توضیحی درباره محل نگهداری پیکر دانایی فر نداد. ریگی افزود: دولت ایران هیچ قولی برای آزادی بازداشت شدگان بلوچ نداده است. سخنگوی جیش العدل در ادامه گفت: افراد ربوده شده را در منطقه مرزی افغانستان و ایران نزدیک شهر زابل تحویل دادیم و نه در پاکستان.

اطلاعیه جدید گروه جیش العدل پس از آزادی مرزبانان:
عدالت نیوز، سایت منتسب به گروه جیش العدل در آخرین پست خود پس از آزادی مرزبانان ایرانی نوشت:

سازمان جیش العدل ادعای رسانه ها مبنی بر تحویل دادن جسد یک ایرانی به ایران و نسبت دادن مسئولیت کشتن این فرد به سازمان جیش العدل را به شدت تکذیب می نماید و چنین چیزی از پایه و اساس کذب می باشد زیرا رزمندگان جیش العدل در خاک پاکستان نیستند تا مسئول این حادثه باشند.
جیش العدل باری دیگر به صراحت اعلام می کند که از خاک دیگر کشورها برای مبارزه استفاده نمی کند و این ادعای رژیم فقط سرپوش نهادن بر ضعف و ناتوانی اش می باشد.
سازمان جیش العدل

گزارش تکمیلی:

تصاویر شادی خانواده مرزبان آزاد شده

Untitled-169999999998

خبر تکمیلی:

استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح آخرین اقدامات در زمینه آزادی مرزبانان ایرانی گفت: مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده از دست تروریست‌ها خارج و در اختیار نیروهای مردمی که فعالیت دو سویه و همسویه و نیت خیرخواهانه دارند، قرار گرفته‌اند.

علی اوسط هاشمی امروز در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال ۹۳ که در محل سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، پیرامون مسائل مختلف استان سیستان و بلوچستان و آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با آزادی ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل به ایراد سخن پرداخت.

مرزبانان ایرانی در اختیار نیروهای مردمی قرار گرفته‌اند

به گزارش تسنیم، استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش با اشاره به موضوع مرزبانان ایران گروگان‌ گرفته‌شده اظهار کرد: اخبار بسیار خوشحال کننده‌ای در راه است؛ باید اعلام کنم که مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده از دست تروریست‌ها خارج و در اختیار نیروهای مردمی که فعالیت دو سویه و همسویه و نیت خیرخواهانه دارند، قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در تلاش هستیم تا طریقی را برای تحویل این مرزبانان در یکی از نقاط مرزی به کشور مهیا سازیم.

تا زمانی که مرزبانان در جغرافیای کشور قرار نگیرند مسئولیت جانی آن‌ها برعهده کشور مقابل است

اوسط هاشمی خاطرنشان کرد: اطلاعات شتاب‌زده و غیر منطقی در روند آزادی گروگان‌ها خلل ایجاد می‌کند و درخواست می‌شود رسانه‌ها برای سرعت، امنیت جانی ربوده شدگان را در نظر گرفته و به درستی تدبیر کنند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مرزبانان در جغرافیای کشور قرار نگیرند مسئولیت جانی آنها برعهده کشور مقابل است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متاسفانه از نظر جامعه‌شناختی نگاه به اخبار منفی در منطقه قوی‌تر است که باید این نوع نگاه و بینش اصلاح شود، گفت:‌ سیستان و بلوچستان دارای یک پنجم مرز مشترک بوده به گونه‌ای که از کل ۹ هزار کیلومتر خط مرزی یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر در این استان قرار دارد.

اوسط هاشمی خاطرنشان کرد: در استانی به پهناوری سیستان و بلوچستان با این گستردگی احتمال هرگونه حادثه‌ای وجود دارد، این منطقه همانند دریایی است که امکان دارد هر لحظه در نقطه‌ای از آن حادثه‌ای رخ دهد.

تا زمان تحویل جنازه، نمی‌توان پیش بینی قطعی در مورد شهادت “جمشید دانایی فر” داشت

اوسط هاشمی در ادامه در ارتباط با موضوع شهادت جمشید دانایی فر یکی از مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل گفت: اطلاعاتی که ما در دست داریم حکایت از شهادت درجه‌دار این گروه ۵ نفره به نام جمشید دانایی‌فر دارد، گروهک تروریستی هم با صدور اعلامیه این مسئله را تایید کرده است اما هنوز در این زمینه تردید وجود دارد؛ تا جنازه را تحویل مسئولان کشور ندهند پیش‌بینی قطعی نمی‌توان داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: بین این گروهک تروریستی اختلاف افتاده است بطوری که شخص رئوف ریگی طی مصاحبه‌ای اعلام کرده است ما موافق کشتن دانایی‌فر نبودیم و این نشان از اختلاف این گروه بر سر اعدام وی دارد.

وی گفت: از کلیه ظرفیت‌ها و ابزار موثر برای آزادی مرزبانان انجام شده است و نهایت تلاش صورت گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تلف شدن یکی از افراد مرتبط با این گروهک به مرگ طبیعی در یکی از زندانهای غرب کشور باعث شد تا این گروه با سوء تعبیر و شتابزده نسبت به این عمل اقدام کنند.

مرزبانان وارد ایران شدند

ساعتی پیش و پس از گمانه زنی های بسیار در ارتباط با سرنوشت نهایی مرزبانان ایرانی ، خبر گزاری مهر از بازگشت سربازانمان به آشیانه خبر داد.
متن خبر به نقل از مهر به این شرح است:
مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده توسط گروهک تروریستی باقی مانده از گروهک ریگی با تلاش های دستگاههای داخلی ذی ربط و همکاری ریش سفیدان محلی و اجماع و همدلی اهل سنت منطقه سیستان لحظاتی پیش با استقبال مقامات محلی وارد خاک کشورمان شدند.
بنابراین گزارش مرزبانان ایرانی گروگان گرفته شده که بعد از ربوده شدن به پاکستان منتقل شده بودند از مرز سیستان تحویل مقامات ایرانی داده شدند.

مادر سجاد زوهانی

مادر سجاد زوهانی

در همین رابطه مادر مرزبان آزاد شده مشهدی با بیان اینکه دیشب تلفنی با پسرم صحبت کردم، گفت: قرار است امشب یا فردا پسرم وارد فرودگاه مشهد شود و مطابق صحبت تلفنی مسئولان با ما سجاد اکنون به همراه سایر مرزبانان در خاک زاهدان است.
مادر سجاد زوهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در مشهد اظهار کرد: طبق صحبتی که با ما شده قرار است مرزبانان مشهدی امشب یا فردا وارد مشهد شوند البته هنوز هم لحظه رسیدن آنان به صورت قطعی مشخص نیست. وی عنوان کرد: دیروز بعدازظهر ساعت ۶ با پسرم تلفنی صحبت کردم و خیلی خوشحال شدم که صدایش را شنیدم در حال حاضر نیز مدام لحظه شماری می کنم که خودش را صحیح و سالم ببینم. وی با تاکید بر اینکه هیچ گاه تصور نمی‌کردم که خبر آزادی پسرم را بشنوم، بیان کرد: روزی که اطلاع دادند سجاد آزاد شده باز هم باور نکردم اما هنگامی که صدایش را از پشت تلفن شنیدم از صمیم قلب خوشحال شدم و ایمان آوردم که پسرم آزاد شده است.

وی با اشاره به روزی که خبر اسارت پسرش را شنیده، گفت: کمتر از یک ماه پیش با منزل ما تماس گرفتند و اطلاع دادند فرزند شما به همراه چهار نفر دیگر به اسارت یک گروه تروریستی درآمده و در این راستا مسئولان نیروی‌انتظامی و نظامی و امنیتی کشور به صورت جدی پیگیر آزادی این افراد هستند.
وی ادامه داد: آن روز تمام وجودم بی‌حس شده بود و مدام دست به دعا بر می‌داشتم و برای آزادی او نزد خداوند التماس و زاری می‌کردم و بارها از امام هشتم(ع) خواستم که پسرم را به من برگرداند.
وی افزود: در تمام روزهایی که از سجاد خبری نبود تنها آرزویم شنیدن خبر بازگشت او بود و مدام با شنیدن صدای زنگ در گمان می‌کردم که پسرم آمده است.
مادر سجاد که از خوشحالی اشک در چشمانش جمع شده بود، اظهار کرد: وقتی پاره تنت اسیر شود به هیچ چیز جز آزادی او فکر نمی‌کنی طوری که در روزهای قبل که نمی‌دانستیم بالاخره تکلیف سجاد چه می شود نه پدر و نه خواهر و برادران او خواب و خوراک نداشتند و گریه و زاری می‌کردند.
وی با بیان اینکه ۳ پسر و یک دختر دارد، افزود: یکی از پسرانم مدرسه می‌رود. یکی دیگرشان کارگر است و دیگری سجاد است و پس از اینکه پدرشان در یک حادثه ساختمانی دچار آسیب کمر شده تنها درآمد زندگیمان از طریق سجاد تامین می‌شود و او در حقیقت نان آور خانه نیز هست.

اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران درباره آزادی مرزبانان

IMG14194677
وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ مرزبانان ربوده شده به میهن بازگشتند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت اطلاعات، متن این اطلاعیه به این شرح است: به آگاهی ملت شریف ایران می رساند به حول و قوه الهی و با عنایات حضرت ولیعصر (عج) ، چهار نفر از مرزبانان ربوده شده کشورمان، در تاریخ ۹۳،۱،۱۷ آزاد و به میهن اسلامی بازگشتند.
وزارت اطلاعات، وظیفه خود می داند از همه مسئولان ، نهادها و دستگاههای اجرایی و بویژه ، مساعی مدیران‌، علماء و بزرگان استان مقاوم سیستان و بلوچستان که در ارتباط با آزادی این مرزبانان عزیز کمال همکاری را به عمل آوردند، صمیمانه تشکر و قدردانی نماید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*