خانه » اخبار خارجی » لاورف: معارضان سوری مانع کمک‌های انسان‌دوستانه در سوریه می‌شوند

لاورف: معارضان سوری مانع کمک‌های انسان‌دوستانه در سوریه می‌شوند

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، معارضان سوری را متهم کرد که مانع دسترسی افراد نیازمند به کمک های انسانی در مناطق مختلف سوریه می شوند.

به گزارش رویترز، لاوروف در کنفرانس خبری مشترک با نیکلای باردیوژا دبیر کل سازمان پیمان امنیت دسته‌جمعی گفت: معارضان مسلح سازش ناپذیر مانع اصلی در مسیر انتقال کمک های انسانی به مناطق نیازمند در سوریه می شوند.

وی افزود: به احتمال زیاد آنها امیدوارند که وضعیت سوریه متشنج شود و این مساله خشم جامعه جهانی را علیه دولت سوریه برانگیزد.

لاورف همچنین بدون ذکر نام کشور خاصی، برخی کشورهای غربی را به تلاش برای سوء استفاده از وضعیت انسانی سوریه با هدف اعمال فشار بر دولت این کشور متهم کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه سخنان خود به تهدیدهای ناشی از فعالیت های تروریست ها در سوریه علیه عملیات انتقال و امحای سلاح شیمیایی سوریه اشاره کرد.

وی افزود: معارضان برنامه هایی برای حمله به کاروانهای انتقال سلاح شیمیایی سوریه ازجمله مراکز نگهداری مواد شیمیایی در بندر لاذقیه تدارک دیده بودند.

و در خبری دیگر هم وزیر امور خارجه ایتالیا در سمیناری که توسط موسسه Aspen برگزار شد، اظهار داشت: «بحران سوریه بیش از هرچیز مرا نگران می کند زیرا پس از گذشت سه سال هنوز حل نشده است. باید راهی برای مشارکت ایران و تمام بازیگران منطقه برای حل بحران سوریه پیدا کنیم، وگرنه بجلو نمی رویم.»

وی افزود: اوضاع انسانی در سوریه همواره بدتر می شود و تنها نکته مثبت امحای سلاح های شیمیایی بود. بنابراین دیگر نمی توان منتظر بهبود اوضاع ماند زیرا در حقیقت رو به بدتر شدن است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*