خانه » آن سوی خبر » قیمت بنزین افزایش یافت: هر لیتر بنزین آزاد ۱۰۰۰ و هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان

قیمت بنزین افزایش یافت: هر لیتر بنزین آزاد ۱۰۰۰ و هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان

afzayeshe-gheymate-benzin

دولت جمهوری اسلامی قیمت‌های جدید بنزین سهمیه‌ای و آزاد را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت، قیمت بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان است. قیمت بنزین معمولی آزاد و سهمیه‌ای قبلا به ترتیب ۷۰۰ و ۴۰۰ تومان بود. به گزارش خبرگزاری مهر، این قیمت‌ها از ساعت ۲۴ پنج شنبه، چهارم اردیبهشت، به وقت تهران به اجرا گذاشته خواهد شد.


همچنین قیمت جدید بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر۸۰۰ تومان و بنزین سوپر آزاد هر لیتر ۱۱۰۰ تومان اعلام شده است. قبلا قیمت بنزین سوپر سهمیه‌ای و آزاد به ترتیب ۵۰۰ و ۸۰۰ تومان بود.
شرکت ملی پالایش و پخش همچنین قیمت‌های جدید گازوئیل یارانه‌ای را برای هر لیتر ۲۵۰ تومان اعلام کرده است که نسبت به قیمت‌های قبلی ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.
بهای هر متر مکعب گاز CNG برای خودروها نیز ۴۵۰ تومان تعیین شده است که آن هم ۵۰ تومان افزایش قیمت یافته است.
قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.
قیمت بنزین معمولی آزاد و سهمیه‌ای قبلا به ترتیب ۷۰۰ و ۴۰۰ تومان بود.
در همین حال گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که سهمیه‌های ۴۰۰ تومانی باقیمانده در کارت‌های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها کماکان معتبر بوده و دارندگان کارت‌های سوخت می‌توانند این سهمیه‌ها را با همان نرخ ۴۰۰ تومانی قبلی از جایگاه‌ها دریافت کنند.
میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال قبل خواهد بود و از ساعت ۲۴ روز پنج شنبه سهمیه کامل اردیبهشت ماه خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت‌ها به کارت‌های سوخت آنها تخصیص می‌یابد.
سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقیمانده اردیبهشت ماه با نرخ‌های جدید به کارت‌های آنها تخصیص می‌یابد.
طی سال جاری، دولت قیمت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع «ال پی جی» را افزایش داده بود. دولت حسن روحانی چندین هفته است که از عزم خود برای افزایش قیمت سوخت خودروها خبر داده بود و اعلام کرده بود که شیب افزایش قیمتها «ملایم» خواهد بود تا بار تورمی کمی داشته باشد. قانون بودجه سال ۹۳ به دولت اجازه داده است که قیمت حامل‌های انرژی را به طور متوسط تا ۳۳ درصد افزایش دهد، اما تصمیم در مورد میزان افزایش و تعیین قیمت جدید هر نوع سوخت به عهده دولت گذاشته شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*