خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » فیفا: بازیابی استقلال افت کرده با نخستین پیروزی در قهرمانی آسیا – فریدون شیبانی

فیفا: بازیابی استقلال افت کرده با نخستین پیروزی در قهرمانی آسیا – فریدون شیبانی

محمد قاضی (راست) طلسم الجزیره را در ابوظبی شکست

bayati

پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی از لیگ قهرمانان باشگاهها با عنوان «شگفتی و حماسه در چهارمین روز» به این اشاره کرده است که امیدها در نمایشی دور از انتظار لغزش داشتند و قعرنشینان گروهها با درخشش خود را بازیافتند. در این روز چند قهرمان پیشین به همراه گوآگژو اورگرانده (قهرمان چینی فصل پیش) با شکست امتیازها را از دست دادند. در همین حال تیمهای افت کرده مانند استقلال و الهلال با کسب نخستین پیروزی امیدهایشان را بازیافتند.

پیکار پیشتاز با قعرنشین گروه چهارم پایانی غیرمنتظره داشت و در حالی که الهلال پنج گل به السد زد، هیچ گلی نخورد تا بزرگترین پیروزی روز را رقم بزند. در مسابقه دیگر این گروه سپاهان با الاهلی صفر بر صفر کرد تابا کمترین فاصله همچنان تعقیب کننده الاهلی باشند. در پنجمین رویارویی دو تیم عربی قهرمان پیشین نصیر الشمرانی درخشید و سه گل زد. او در کنار آساموآ ژیان از تیم العین، در صدر گلزنان لیگ قهرمانان آسیا ایستاد.

در گروه اول که تیم الشباب با پیروزی دو بر صفر بر تیم الریان در کمترین فاصله برای رسیدن به مرحله ۱۶ تیمی قرار گرفت، محمد قاضی مهاجم تیم استقلال تک گل پیروزی بخش تیمش در مسابقه دیگر این گروه را به ثمر رساند. این گل استقلال را به نخستین پیروزی در زمین الجزیره رساند تا تیم ایرانی از حذف حتمی در این روز رهایی یابد.

در گروه دوم هر دو تیم فولاد و الجیش، به ترتیب با پیروزی خانگی در آستانه صعود قرار گرفتند. پیروزی یک بر صفر فولاد بر بنیادکار باعث شد تا مهمانان ازبک با شگفتی امیدهایشان برای صعود را برای نخستین بار در تاریخ حضورشان در خطر واقعی ببینند.

العین با تساوی دو بر دو در زمین تراکتورسازی تبریز جایگاهش را در صدر گروه سوم حفظ کرد. در همین گروه تیم الاتحاد با پیروزی سه بر یک بر مهمانش لخویا تا رده دوم بالا رفت.

پذیرش مسوولیت مربی بزرگ ایتالیا

پس پیروزی یک بر صفرجئونبوک بر گوآنگژو اور گرانده (تیم مدافع عنوان قهرمانی) در گروه هفتم، مارچلو لیپی، مربی بزرگ و ایتالیایی تیم چینی گفت: “نمایش تیم ما چندان بد هم نبود، اما ما بعضی اشتباهها داشتیم که مسوولیت آنها با من است. وقتی بازیکن جئونبوک اخراج شد، من به یوگ ون گفتم به خط میانی برود که این تدبیر دفاع ما را ضعیف کرد.”

نتایج روز چهارم

گروه اول: الجزیره صفر – استقلال یک، الریان صفر – الشباب ۲

گروه دوم: الجیش ۲ – الفاتح صفر، فولاد یک بنیادکار صفر

گروه سوم: تراکتورسازی ۲ – العین ۲، الاتحاد ۳ – لخویا ۱

گروه چهارم: الهلال ۵ – السد صفر، الاهلی صفر – سپاهان صفر

گروه پنجم: شاندونگ ۲ – پوهانگ ۴، بوریرام ۲ – سرزو ازاکا ۲

گروه ششم: سئول ۲ – سانفریس هیروشیما ۲، سنترال کوست ۱ – بجیگ گوآن صفر

گروه هفتم: جئونبوک هیوندای ۱ – گوآنگژو صفر، یوکوهاما ۳ – ملبورن ۲

گروه هشتم: گوآنگژو رنهه ۳ – اولسان هیوندایی ۲، کاواساکی ۲ – وسترن سیدنی ۱.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*