خانه » سر تیتر خبرها » فقط ۳ درصد پرستاران ایران از شغل خود راضی هستند

فقط ۳ درصد پرستاران ایران از شغل خود راضی هستند

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار میزان نارضایتی شغلی در میان پرستاران را «نگران‌کننده» خواند و گفت فقط سه درصد پرستاران از شغل خود راضی هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر شریفی‌مقدم گفت: بیش از ۱۲۰۰ پرستار از سراسر کشور در یک نظرسنجی شرکت کرده‌اند و ۸۷ درصد آنها گفته‌اند از شغل خود راضی نیستند.

عکس تزئینی است

عکس تزئینی است

دبیرکل خانه پرستار با بیان این که این میزان نارضایتی در میان هیچ صنف و حرفه‌ای سابقه نداشته، گفت که اگر آمار ۱۰ درصدی پرستارانی را که از شغل خود رضایت نسبی دارند به آمار پرستاران ناراضی اضافه کنیم، وضعیت به مراتب بغرنج‌تر خواهد بود.
شریفی‌مقدم ضمن انتقاد از وعده‌های عملی نشده درباره بهبود وضعیت پرستاران افزود: «قطع امید پرستاران از تحقق مطالبات‌شان، باعث سرخوردگی و نارضایتی آنها شده و حاکم شدن چنین شرایطی بر حرفه پرستاری آثار زیانباری در حوزه سلامت بر جای می‌گذارد.»

دبیرکل خانه پرستار شرایط موجود را بدترین حالت برای پرستاران و به عبارتی برای ارائه خدمات پرستاری به مردم و بیماران توصیف کرده است.
ناخشنودی پرستاران از شرایط شغلی خود باعث مهاجرت گسترده آنها به خارج از کشور شده که حاصل آن کمبود شدید پرستار در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های ایران است.
شمار کل پرستاران ایران حدود ۱۱۰ هزار نفر برآورد می‌شود. مسئولان می‌گویند حتی برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی این تعداد باید سه برابر شود.
کار سنگین و دستمزد ناچیز از عوامل مهم ناخشنودی پرستاران محسوب می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*