خانه » سر تیتر خبرها » عملیات جستجوی هواپیمای گمشده مالزی ۴۴ میلیون دلار هزینه داشته است

عملیات جستجوی هواپیمای گمشده مالزی ۴۴ میلیون دلار هزینه داشته است

هزینه مربوط به عملیات جستجوی هواپیمای مسافربری مالزی که بیش از ۴ هفته از ناپدید شدن آن می‌گذرد به بیش از ۴۴ میلیون دلار رسیده است.
به گزارش رویترز، هزینه عملیات جستجوی هواپیمای مسافربری مالزی در حالی به بیش از ۴۴ میلیون دلار رسیده که این عملیات پرهزینه‌ترین مأموریت در تاریخ صنعت هوانوردی به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش ۲۶ کشور جهان در عملیات امداد و نجات و جستجوی این هواپیمای گمشده مشارکت کرده‌اند و کشتی‌ها، هواپیماها، زیردریایی‌ها و ماهواره‌های زیادی در این عملیات شرکت داشته‌اند.
آمریکا به‌تنهایی میلیون‌ها دلار برای این عملیات هزینه کرده است. برخی کشورها مثل چین نیز تاکنون چندین فروند کشتی و هواپیما را برای این عملیات اختصاص داده‌اند. وزارت دفاع استرالیا نیز اعلام کرد، هزینه مستقیم استفاده از یک کشتی هرروز بیش از ۵۰۰ هزار دلار است. وزارت دفاع ژاپن آمار دقیقی ارائه نکرده ولی به نظر می‌رسد هزینه مشارکت در این مأموریت به بیش از ۸/۸ میلیون دلار رسیده است.
به نظر می‌رسد شارژ باطری جعبه سیاه این هواپیما تاکنون به پایان رسیده باشد. بیش از یک ماه از ناپدید شدن این هواپیمای مسافربری گذشته است.
تاکنون فرضیه‌های زیادی در خصوص علت اصلی سقوط این هواپیما مطرح شده که از آن جمله می‌توان به نقص فنی و عملیات تروریستی و هواپیماربایی اشاره کرد.
هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه ۴ هفته پیش در ساعت ۱۲ و ۴۱ دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با ۲۳۹ مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک کرده ولی در ساعت یک و ۲۰ دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است.
این هواپیما حامل ۱۲ خدمه و ۲۲۷ مسافر از جمله ۱۵۴ تبعه چینی بوده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*