خانه » سر تیتر خبرها » عقب‌نشینی ایران از ماجراجویی در اقیانوس اطلس

عقب‌نشینی ایران از ماجراجویی در اقیانوس اطلس

23418_orig
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران اعلام کرد که برنامه ناوگروه بیست و نهم این نیرو تغییر کرده است و این ناوگروه به اقیانوس اطلس نمی‌رود.
دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، در سخنان خود که خبرگزاری فارس آن را نقل کرده، انصراف از اعزام ناوگروه این نیرو به اقیانوس اطلس را ناشی از «تغییر برنامه‌ها» عنوان کرده است.
وی گفته است: «تغییراتی در ماموریت ناوگروه بیست و نهم (شامل ناوشکن سبلان و ناو لجستیک خارک و دو فروند بالگرد) ایجاد شده و این ناوگروه در روزهای آینده به کشور برگشته و به اقیانوس اطلس نخواهد رفت».

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران دلیل خاصی برای تغییر برنامه این ناوگروه بیان نکرده ولی گفته است که «با توجه به شرایط و اوضاع منطقه، ممکن است ماموریت ناوگروه‌ها تغییر کند، به عنوان مثال اگر شدت حملات دزدان دریایی در خلیج عدن زیاد شود، تغییراتی در ماموریت ناوگروه‌ها داده می‌شود».
دریادار سیاری افزوده که اگر تغییری در برنامه ناوگروه سی‌ام که در آینده اعزام خواهد شد، صورت نگیرد این ناوگروه عازم اقیانوس اطلس خواهد شد.
پیشتر ایران مدعی شده بود که چند کشتی خود را به اقیانوس اطلس و نزدیک مرزهای آمریکا فرستاده است؛ هرچند ایالات متحده هرگز حضور نظامیان ایران را تایید نکرد. با این حال وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرده بود که از این بابت نگرانی ندارد چرا که بسیاری از کشورها در آب‌های بین‌المللی این اقیانوس حضور دارند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*