خانه » سر تیتر خبرها » عراقچی: دور بعدی مذاکرات، آخر اردیبهشت

عراقچی: دور بعدی مذاکرات، آخر اردیبهشت

عباس عراقچی، شب گذشته و پس از پایان نخستین روز مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ گفت مکان مذاکرات آتی در وین و دهه آخر اردیبهشت خواهد بود.
وی در عین حال گفت که «زمان دقیق را نمی‌تواند فعلا بگوید.»
عراقچی که از مذاکره کنندگان ارشد ایران است همچنین افزود: ایران مشکلی با نظارت بر مبنای چارچوب منطقی و قانونی ندارد اما با هر نوع سوءاستفاده مخالف است.
وی با اشاره به دیدار با تیم مذاکره کننده آمریکایی گفت: «با هیات آمریکایی معمولا صحبت‌های‌مان جدی تر و جزئی‌تر است چرا که خیلی از تحریم ها به آنها مربوط می شود. ضمن اینکه با دیگر کشورها فرصت ملاقات داریم از جمله از طریق سفارتخانه‌ها.»
معاون وزیر خارجه ایران درباره رآکتور آب سنگین اراک هم گفت: «راکتور اراک حتما به کار خود ادامه خواهد داد. دیدگاه های مختلفی ارائه شده است که به نظر می رسد دیدگاه هایی که مطرح شده به تدریج به دیدگاه ایران نزدیک می شود.»
عراقچی در پایان هم گفت: «همه تعهداتی که طرف مقابل باید انجام دهد در دستور کار وجود دارد. تعهدات طرف مقابل در توافق ژنو روشن آمده و در طول مذاکرات روشن تر خواهد شد. اصلی ترین تعهد آنها پذیرش حقوق هسته‌ای ایران است. تعهد بعدی آنها برداشتن کلیه تحریم ها است. همچنین همکاری‌های صلح آمیز هسته‌ای با ایران جز و تعهدات آنها است.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*