خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » عجیب ترین اردوی تیم ملی، نبود ملی پوشان در آفریقای جنوبی! – فریدون شیبانی

عجیب ترین اردوی تیم ملی، نبود ملی پوشان در آفریقای جنوبی! – فریدون شیبانی

«ملوک الطوایفی» در آستانه جام جهانی فوتبال غوغا می کند.

hfgjh456

تیم ملی فوتبال ایران با ۱۰ بازیکن و بدون دروازه بان و با کمترین بازیکنی که انتظار می رود در برابر نیجریه، بوسنی و آرژانتین بازی کند به آفریقای جنوبی رفت و به نوشته رسانه ها نخستین تمرینش را جنوبی ترین نفطه قاره سیاه آغاز کرد. این نادرترین اردوی جدی تیم ملی در تاریخ فوتبال ایران و جهان است.


در حالی که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باشگاهها را ملزم به همکاری با تیم ملی کرده بودند، دو باشگاه استقلال و سپاهان به صورت علنی در برابر این دستور ایستادند تا در موقعیت حساسشان در لیگ قهرمانان آسیا، با همه قوا به میدان بروند. دو تیم فولاد اهواز (قهرمان لیگ برتر) و تراکتورسازی (قهرمان جام حذفی) هر کدام با دو بازیکن به همکاری تن دادند که کارلوس کی روش (سرمربی تیم ملی) بازیکنان آنان را هم برای حضور در لیگ قهرمانان به باشگاهشان بازفرستاد. تراکتورسازی با شکست در خانه الاتحاد، یک روز پیش از پایان رقابتهای گروهی حذف شد و حامد لک و کریم انصاری فرد را از عربستان روانه ژوهانسبورگ کرد. اما سپاهان با پیروزی چهار بر صفر بر السد قطر، اعلام کرد که ملی پوشانش را به تیم ملی نمی دهد.
طبق قوانین فیفا باشگاههای راهیافته به جام جهانی تا اواخر ماه مه حق دارند بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند؛ مگر توافقی داخلی بین فدراسیون و و باشگاهها صورت گرفته باشد.
فدراسیون فوتبال ایران مدعی توافق بین کارلوس کی روش با سرمربیان و مسوولان باشگاههای دارای بازیکن ملی است و از این رو کمیته انضباطی علی فتح الله زاده، منصور پورحیدری و امیر قلعه نویی از استقلال و مدیرعامل سپاهان را فراخواند. فتح الله زاده به عنوان مدیرعامل استقلال منکر توافق با کی روش است و می گوید در نبود علی کفاشیان (رییس فدراسیون) همه برای نابودی استقلال بسیج شده اند. کفاشیان در این رویدادها به کوآلالامپور مالزی رفته است. استقلال برای بقا در لیگ قهرمانان به عربستان رفت، اما قلعه نویی شکست تیمش در برابر عربها را بی اهمیت تر از سرنوشت تیم ملی در جام جهانی ندانست تا برای آخرین مسابقه در هفته آینده هم بازیکنان ملی اش را پیش کی روش نفرستد.
از هفت بازیکن انتخاب شده از تیم پرسپولیس که به دلیل مشکل مالیاتی ممنوع الخروج بودند، شش بازیکن رهسپار آفریقای جنوبی شدند. در میان این بازیکنان تنها جلال حسینی بازیکن ثابت تیم ملی است. اما محسن مسلمان به آفریقای جنوبی نرفت و در خبرگزاری فارس اعلام کرد که ناراحتی زانو هم دلیل غیبت او در این گردهمایی بلند مدت و نخستین اردو پس از راه یابی تیم ملی به جام جهانی بوده است.
آبروریزی فوتبال ایران جهانی شد!
این اردو که در حکومت جمهوری اسلامی چندان عجیب نیست در رسانه های خارجی هم بازتاب داشته است تا آن جا که خبرگزاری دانشجویان ایران عنوان کرد: آبروریزی فوتبال ایران جهانی شد!

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*