خانه » سر تیتر خبرها » ظریف در امارات: کشورهای حوزه خلیج فارس برای ایران اهمیت فوق العاده‌ای دارند

ظریف در امارات: کشورهای حوزه خلیج فارس برای ایران اهمیت فوق العاده‌ای دارند

e799d6f842ce4c24b5785e4b6fd1a0d8
وزیر امور خارجه ایران می‌گوید: کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان یک آبراه حیاتی برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند.
به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف که برای شرکت در دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات به ابوظبی رفته افزود: ایران همواره بر گسترش روابط با همسایگان به عنوان یک بعد بسیار مهم سیاست خارجی و امنیت ملی تاکید داشته است
وی هدف از تشکیل کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات متحده عربی را اهمیت این روابط دانست و اظهار کرد: تهران و ابوظبی روابط گسترده اقتصادی با یکدیگر داشته اند که این روابط بسیار گسترده و تاریخی است.

ظریف در ارزیابی خود از چشم انداز روابط تهران و ابوظبی اظهار کرد :ایران و امارات متحده عربی دو همسایه بسیار مهم هستند که روابط خوبی با یکدیگر دارند.
رییس دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: ظرفیت همکاری های دو کشور بسیار فراتر از میزان همکاری کنونی است و سطح این همکاری ها می تواند گسترده تر و عمیق تر شود.
دومین کمیسیون مشترک عالی اقتصادی ایران و امارات متحده عربی امروز سه‌شنبه با حضور محمد جواد ظریف و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیران امور خارجه دو کشور و با حضور کارشناسان در ابوظبی برگزار شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*