خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ضمیمه ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

ضمیمه ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

amir454

روز نخست دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا با یک برد و دوتساوی برای نمایندگان ایران خاتمه یافت.دراین بازی ها دیروز گروه دوم فولاد خوزستان درمصاف با مهمانش بنیادکار ازبکستان با تک گل ایوب والی به برتری رسید و هشت امتیازی شد و دررده دوم جدول رده بندی این گروه قرارگرفت. فولادی ها با پیروزی دراین دیدار درآستانه صعود به مرحله بعد قرارگرفتند.

درگروه سه، تراکتورسازی تبریز دردیدار با مهمان خود العین امارات ۲-۲ مساوی متوقف شد و دو امتیاز حساس بازی خانگی را از دست داد.

تراکتورسازی با این تساوی ۵ امتیازی شد.

و درگروه چهار، سپاهان اصفهان دردیدار با میزبانش الاهلی امارات به تساوی بدون گل رسید و شانس خود را برای صعود از این گروه به حداقل رساند.

درادامه این دیدارها امشب درگروه یک استقلال تهران بحران زده که با یک امتیاز درقعر جدول رده بندی قراردارد درابوظبی امارات به مصاف الجزیره این کشور صدرنشین گروه می رود.

گزارش سایت یاهو درباره علی دایی بازیکن افسانه ای فوتبال جهان و رکورددار گلزنی درجهان

خبرگزاری فارس دراین باره نوشت:سایت یاهو در گزارشی به وضعیت بازیکنان تیم فوتبال بایرن مونیخ در بازی با منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا پرداخت و در این گزارش به وضعیت فعلی این بازیکنان اشاره کرد.

این مطلب که با عنوان بازیکنان فینال به یاد ماندنی منچستر یونایتد – بایرن مونیخ سال ۱۹۹۹ کجا هستند در سایت یاهو منتشر شد به وضعیت فعلی علی دایی مهاجم آن سال‌های بایرن مونیخ هم اشاره کرده است و از او به عنوان بازیکن افسانه‌ای فوتبال ایران نام برده است.

سایت یاهو در این باره نوشته علی دایی این بازیکن افسانه ای ایرانی کجاست؟

از سال ۲۰۰۷ که علی دایی از فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد به عنوان مربی مشغول به کار شد. علی دایی دارای بالاترین رکورد گلزنی در جهان است. وی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران، و باشگاه پرسپولیس مشغول به کار بوده. همچنین وی سابقه عضویت در کمیته فوتبال فیفا در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ را دارد.

دوررفت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا با توقف بایرن مونیخ و بارسلونا مقابل منچستر یونایتد و آتلتیکومادرید آغازشد.

درآغاز دور رفت این مرحله سه شنبه شب دوتیم منچستر یونایتد انگلیس و بایرن مونیخ آلمان درورزشگاه اولدترافورد منچستر به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب و دیدنی درحالی که با برتری همه جانبه بایرن درجریان بود درنهایت ۱-۱ مساوی خاتمه یافت، تا درروزی که شاگردان پپ گواردیولا توپ و میدان را نود دقیقه دراختیار داشتند تنها با کسب یک امتیاز راهی مونیخ شوند.

بایرن با این تساوی امیدهای خود رابرای برتری دربازی برگشت و صعود به مرحله نیمه نهایی افزایش داد.

نمانیا ویدیچ برای یونایتد و باستین شواین اشتایگر برای بایرن دراین دیدار گلزنی کردند، ضمن اینکه داور اسپانیایی دردقایق پایانی شواین اشتایگر از بایرن را با دادن کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج کرد.

درورزشگاه نیوکمپ شهر بارسلون، دوتیم اسپانیایی بارسلونا و آتلتیکومادرید به مصاف هم رفتند که این دیدار مهیج با توقف ۱-۱ بارسلونا خاتمه یافت، تا این تیم دو امتیاز حساس این مسابقه خانگی را از دست بدهد.

گل های این دیدار را دیه گو برای آتلتیکو و نیمار برای بارسا به ثمررساندند.

با این نتیجه آتلتیکو مادرید با یک تساوی ارزشمند با امید بیشتری گام به دیدار برگشت درویسنته کالدرون خواهد گذاشت.

پیروزی چارلتون مقابل لیدز یونایتد با گلزنی رضا قوچان نژاد

درهفته سی و یکم رقابت های لیگ قهرمانان انگلیس شب گذشته چارلتون درحالی که رضا قوچان نژاد مهاجم ایرانی خود را نود دقیقه درترکیب داشت با تک گل این بازیکن، میزبانش لیدزیونایتد را شکست داد و به سه امتیاز باارزش خارج از خانه دست یافت.

چارلتون با این برد ۳۸ امتیازی شد و همچنان در رده های پایین جدول رده بندی این مسابقات قراردارد.

سنگربان بارسا زانویش را جراحی کرد و هفت ماه خانه نشین شد.

ویکتوروالدز که دربازی با سلتاویگو از ناحیه رباط صلیبی زانو دچار مصدومیت شد زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد و برای مدتی طولانی از میادین فوتبال به دور خواهد بود.

باشگاه بارسلونا اعلام کرد زانوی والدز در آوگسبورگ آلمان توسط دکتر اولریش بونیش جراحی شد. عمل جراحی موفقیت آمیز بود ،اما او تقریبا ۷ ماه باید استراحت کند.

والدز ۳۲ ساله یکی از مهره هایی بود که توسط ویسنته دل بوسکه برای رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به تیم ملی اسپانیا دعوت می شد و با توجه به اینکه ایکر کاسیاس هم در رئال مادرید به یک نیمکت نشین تبدیل شده احتمال این وجود داشت که والدز در ترکیب ثابت تیم ملی اسپانیا در جام جهانی به میدان برود.

قرارداد والدز در پایان فصل جاری با بارسا به اتمام می رسد و گفته می شود او برای فصل آینده به تیم دیگری خواهد پیوست.

رقابت های اتومبیلرانی فرمول یک مالزی با قهرمانی لوئیز همیلتون به پایان رسید.

دراین مسابقات که در پیست اتومبیلرانی سپانگ مالزی برگزار شد لوئیز همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس بنز با اختلاف زیاد زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و اول شد.

لوئیز همیلتون در حالی اولین قهرمانی خود را در سال ۲۰۱۴ کسب کرد که نیکو روزبرگ، دیگر راننده تیم مرسدس بنز موفق شد پس از هم‌تیمی خود در جایگاه دوم بایستد.

این اولین بار از رقابت‌های جایزه بزرگ ایتالیا در سال ۱۹۵۵ به این طرف بود که تیم مرسدس بنز عنوان‌های اول و دوم را در یک رقابت به خود اختصاص می‌دهد.

سباستین فتل، راننده جوان تیم ردبول نیز سومین فردی بود که از خط پایان عبور کرد و عنوان سوم این دور از مسابقات را به خود اختصاص داد.

این مسابقات با حضور مقامات بلندپایه مالزی از جمله نخست وزیر، وزیر ورزش و جوانان و وزیر گردشگری مالزی برگزار شد و پیش از آغاز آن حاضران یک دقیقه به احترام سرنشینان و خانواده‌های مسافران پرواز بوئینگ ۷۷۷ مالزی سکوت کردند.

 

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*