خانه » سر تیتر خبرها » سفر هیات پارلمانی سوییس هم لغو شد

سفر هیات پارلمانی سوییس هم لغو شد

N2ljk
پس از لغو سفر هیات پارلمانی هلند به ایران، سفر هیات پارلمانی سوییس هم لغو شد. مسئولان ایران علت لغو این سفر را اعتراض به قطعنامه پارلمان اروپا اعلام کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری «دانشجو» منصور حقیقت‌پور، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از لغو سفر هیات پارلمانی سوئیس به ایران خبر داد و گفت علت لغو این سفر قطعنامه اخیر پارلمان اروپا بوده است.
وی گفت: «لغو این دیدار به هیات پارلمانی سوئیس اعلام شده و این تصمیم نشان دهنده عزم راسخ مسئولان کشورمان بر پایبندی قانون است.»

هیات پارلمانی سوئیس قرار بود امروز چهارشنبه وارد تهران شود و با برخی مقام‌های پارلمانی و دولتی جمهوری اسلامی دیدار کند.
این سفر در حالی قرار بود انجام شود که صبح امروز صفر نعیمی‌رز، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود یکی از شروط سفر هیات پارلمانی سوئیس به ایران «انگشت‌نگاری» از اعضای این هیات است.
پیشتر ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از لغو سفر هیات پارلمانی هلند خبر داده و گفته بود این هیأت پارلمانی قصد داشت در تهران با برخی مخالفان دیدار کند که جمهوری اسلامی نهایتا این موضوع را نپذیرفت.
آقا محمدی با اشاره به اعلام وزارت امور خارجه به این هیأت درباره رعایت عرف دیپلماتیک مانند عدم دیدار با مخالفان افزوده بود: « هیأت پارلمانی هلندی این شرط را برای حضور در ایران نپذیرفت و عملا سفرشان به ایران منتفی شد و وزارت خارجه نیز مجوز ورود آنها را صادر نکرد.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*