خانه » اخبار خارجی » روسیه گاز صادراتی خود به اوکراین را گران کرد

روسیه گاز صادراتی خود به اوکراین را گران کرد

«گازپروم»، شرکت نفت و گاز روسیه، اول آوریل اعلام کرد که بهای گاز صادراتی خود را به اوکراین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش خواهد داد. به‌گزارش خبرگزاری اقتصادی پرایم روسیه، شرکت گازپروم بهای هر هزار مترمکعب گاز صادراتی خود به اوکراین را از یکم آوریل از ۵ / ۲۶۸ دلار به ۵ / ۳۸۵ دلار افزایش داد.

alexi

آلکسی میلر، رییس این شرکت بزرگ نفت و گازضمن اعلام این خبر گفت در حال حاضر میزان بدهی اوکراین در رابطه با واردات گاز از روسیه ۱.۷۱۱ میلیارد دلار است. آلکسی میلر همچنین گفت بهای ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین نیز افزایش می یابد.

در دوران ریاست جمهوری ویکتور یانوکوویچ در اوکراین، روسیه تخفیف ویژه‌ای برای صادرات گاز خود به این کشور قائل شده بود که با این تصمیم تخفیف مورد نظر نیز کنار گذاشته خواهد شد.

در رویدادی دیگر پارلمان اوکراین روز سه‌شنبه، اول آوریل، به خلع سلاح گروه‌های شبه‌نظامی که در اعتراض‌ها علیه حکومت ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری برکنارشده شرکت کرده بودند، رأی مثبت داد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصمیم با رأی ۲۵۶ نماینده به تصویب رسید، در حالی که ۴۷ نماینده از دادن رأی خودداری کردند.

روز دوشنبه تیراندازی‌ای در کیف رخ داد که عامل آن یک عضو گروه «رایت سکتور» بود. این گروه مسلح از گروه‌های راست افراطی در اوکراین به‌شمار می‌رود که یکی از رهبران آن به نام الکساندر موزیچکو، روز دوشنبه ۲۴ مارس در درگیری با پلیس کشته شد.

گروه‌های شبه‌نظامی همچنان مرکز کیف، پایتخت را در دست دارند.

خلع سلاح گروه‌های افراطی در اوکراین از جمله خواسته‌های روسیه بود که بارها در مورد نقض حقوق روس‌های ساکن این کشور هشدار داده است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*