خانه » اخبار خارجی » روسیه: تصمیم ناتو یادآور جنگ سرد است

روسیه: تصمیم ناتو یادآور جنگ سرد است

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تصمیم ناتو برای تعلیق همکاری‌ها با مسکو اعلام کرد این اقدام سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یادآور دوران جنگ سرد است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «الکساندر لوکاشوویچ» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد تصمیم ناتو برای تعلیق همکاری‌ها با روسیه به مانند کشمکش‌های به سبک جنگ سرد است.

پس از الحاق کریمه به روسیه، وزاری خارجه ۲۸ کشور عضو ناتو در واکنش به این اقدام روز سه‌شنبه اعلام کردند که تمام همکاری‌های خود را با مسکو تعلیق می‌کنند.

بر همین اساس آندرس فوگ راسموسن دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز گفت روسیه در صورت دخالت بیشتر در اوکراین پس از الحاق کریمه «اشتباهی تاریخی» مرتکب می‌شود.

در رویدادی دیگر ویکتور یانوکوویچ، رییس جمهوری برکنار شده اوکراین، در نخستین مصاحبه خود پس از فرار به روسیه گفته است که دعوت او از نیروهای روسیه برای حضور در کریمه «اشتباه» بوده و الحاق این شبه جزیره به روسیه یک «تراژدی عظیم» است.

آقای یانوکوویچ به خبرگزاری آسوشیتدپرس و تلویزیون دولتی «ان‌تی‌وی» روسیه گفته است که همچنان امیدوار است تا در مذاکره با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، او را متقاعد کند که کریمه را به اوکراین بازگرداند.

وی با بیان اینکه الحاق این منطقه به روسیه «یک تراژدی عظیم» است تاکید کرد که اگر او همچنان در مسند قدرت بود تصرف کریمه اتفاق نمی‌افتاد.

یانوکوویچ در فوریه گذشته و پس از ماه‌ها اعتراض مردمی به خاطر فساد و نزدیکی به روسیه به جای ارتباط بیشتر با اتحادیه اروپا، از اوکراین گریخت و به روسیه پناهنده شد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*