خانه » اخبار خارجی » دو نامزد پیشتاز افغانستان: ائتلاف نمی‌کنیم

دو نامزد پیشتاز افغانستان: ائتلاف نمی‌کنیم

در حالی که آماری رسمی از نتایج رای گیری در افغانستان اعلام نشده است، دو نامزد ریاست جمهوری که در منابع غیر رسمی به عنوان پیشتازان انتخابات مطرح هستند، می‌گویند اگر برنده انتخابات در مرحله اول مشخص نشود، آماده رفتن به دور دوم هستند.
به گزارش «بی‌بی‌سی» این دو نامزد انتخابات که منابع غیررسمی بیشترین شانس را برای پیشتازی آنها قائل هستند، گفته‌اند در صورتی‌ که به دور دوم انتخابات بروند، با رقیب احتمالی خود ائتلاف نخواهند کرد.
دکتر عبدالله یکی از کاندیداهای انتخابات افغانستان گفت: مردم افغانستان باید از حق‌شان محروم نشوند. اگر انتخابات برود به دور دوم، مردم حق دارند باز بروند پای صندوق‌های رای و رای خود را به نامزد خود بدهند. ولی ما در باره یک احتمال صحبت می‌کنیم.
اشرف غنی احمدزی هم گفت: ما خبرهای خوبی دریافت می‌کنیم. از مردم تشکر می‌کنیم که به ما اعتماد کردند. ولی ترجیح می‌دهیم که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان نتیجه نهایی را اعلام کند و این صلاحیتی است که قانون به کمیسیون مستقل انتخابات داده است.
در همین حال کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در اعلامیه کوتاهی که در وبسایت رسمی خود منتشر کرده، گفته است آماری که از سوی منابع خبری و یا کاربران شبکه اجتماعی در مورد نتیجه انتخابات اعلام می‌شود نادرست است.
سه روز پس از انتخابات شانزدهم فروردین که حدود هفت میلیون نفر در آن شرکت کردند، برخی این احتمال را مطرح کرده‌اند که شاید هیچ‌ کدام از ۸ نامزد این انتخابات نتواند برنده قطعی دور اول باشد.
در پایان رای‌دهی روز شنبه، اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله هر دو ادعا کردند که پیروز این انتخابات هستند اما این دو نامزد، حالا می‌گویند ترجیح می‌دهند کمیسیون مستقل انتخابات نتیجه رسمی را اعلام کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*