خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » در پی دستگیری عضو تیم ملی پینت بال ایران در پیکارهای آسیایی

در پی دستگیری عضو تیم ملی پینت بال ایران در پیکارهای آسیایی

پلیس تایلند: رحمت اسدی به قاتلی خطرناک بودن متهم است

asadivarzesh

رحمت اسدی، عضو ۳۲ ساله تیم ملی پینت بال ایران در سومین روز پیکار های آسیایی در تایلند توسط پلیس امنیتی این کشور دستگیر و تسلیم پلیس امارات شد. به گفته پلیس تایلند او به قاتلی خطرناک بودن متهم است.

در گزارش نشریه توریستی پهوکت وان PHUKET WAN تایلند در روز شنبه ۲۹ مارس عنوان شده بود که «ترسناکترین قاتل تحت تعقیب در تایلند آزاد است»؛ و مشخصات رحمت اسدی در سراسر تایلند پخش شده تا به مالزی نگریزد.
در این گزارش آمده بود که رحمت اسدی به قاتلی خونسرد و حسابگر شهرت دارد که در میان قربانیان او تعدادی مولتی میلیاردر هم وجود دارد. مقامات دبی به حکومت تایلند هشدار دادند و توصیه کردند که برای دستگیری او هر تدبیری را در فرودگاههای تایلند، از جمله فرودگاه پهوکت بکار گیرند.
فرودگاه شهر پهوکت بیشترین فهرست مسافران مشکوک را به دلیل گزارشهای مربوط به پرواز گم شده ام اچ ۳۷۰ مالزی دارد، زیرا پاسپورتهای به سادگی ربوده شده را می توان در این جزیره توریستی به فروش رساند. اما در این خبر آمده بود که اسدی همچنین می توانست خود را در شهر پرملیت بانکوک گم کند .
دستگیری اسدی و اعتراض برادرش در خبرگزاری فارس
اما در خبری که به صورت برق آسا در تهران بارتاب یافت، رحمت اسدی به همراه تیم پینت بال ایران بود که پس از سومین روز مسابقه با هجوم پرتعداد پلیس امنیتی بازداشت شد و برادرش در خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران با اعتراض اعلام کرد: دولت تایلند و امارات به ایران اهانت کرده‌اند و به اقدامات وزارت امور خارجه درباره پیگیری وضعیت برادرش خوش‌بین نیست.
او به فارس گفت: “پلیس تایلند برادرم را که به همراه تیم پینت‌ بال ایران در این کشور حضور داشت، دستگیر کرد و سپس او را به دبی فرستاد. در دبی به او اتهام آدم‌ ربایی زده‌اند و در حال حاضر وضعیت او اصلاً مشخص نیست.”
او افزود: ” روز یک‌شنبه وزارت امورخارجه جلسه‌ای را با من گذاشت تا به نوعی پس از یک‌هفته به این مسئله رسیدگی کند که من اصلاً نسبت به این اقدامات خوشبین نیستم.”
برادر ایرانی دستگیر شده در تایلند با اعلام اتهام آدم ربایی به رحمت اسدی، همچنین ادعا کرد که اقدام دولت تایلند در دستگیری برادرش و انتقال او به دبی بدون هماهنگی با سفارت ایران در تایلند اهانت به ایران است و او با داشتن دهها عنوان داخلی و بین المللی هیچ سوء سابقه در کشور و در سطح بین‌الملل هم ندارد. اما در گزارشهای بین المللی از جمله خبرگزاری رویتر اتهام او آدم کشی عنوان شده است. سایت رادیو فردا نیز اعلام کرده است که او به اتهام مشارکت در پرونده «آدم‌ربایی» عباس یزدان‌پناه، بازرگان ایرانی بریتانیایی(از نزدیکان علی اکبر رفسنجانی و از صاحب نامهای شهر یزد) که تابستان سال گذشته در امارات ناپدید شد، دستگیر شده است.
«به گزارش رسانه‌های بریتانیایی آقای یزدان‌پناه یک روز پس از آن ناپدید شد که از طریق ویدئو به عنوان شاهد در پرونده شرکت «کنست» در دادگاه لاهه حاضر شده بود.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*