خانه » اخبار خارجی » در آستانه انتخابات افغانستان: حمله انتحاری در کابل

در آستانه انتخابات افغانستان: حمله انتحاری در کابل

یک بمب‌گذار انتحاری با انفجار بمبی در مقابل وزارت کشور افغانستان در کابل، جان خود و «دست‌کم شش مأمور پلیس» را گرفت.

در حالی که چند خبرگزاری‌ تعداد مأموران پلیس قربانی این انفجار را دست‌کم چهار نفر ذکر کرده‌‌اند، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که تعداد قربانیان این حادثه به «دست‌کم شش نفر» افزایش پیدا کرده‌ است.

این حمله که در آستانه انتخابات ۱۶ فروردین ریاست‌جمهوری در افغانستان رخ داده‌ است پنجمین حمله انتحاری در شهر کابل در چند روز اخیر است.

وزارت کشور افغانستان با انتشار بیانیه‌ای گفت که این فرد بمب‌گذار که اونیفورم نظامی بر تن داشته با نزدیک شدن به دروازه اصلی وزارتخانه کشور به محض دیدن چند فرد پلیس، مواد منفجره همراه خود را منفجر کرده‌است.

طالبان با ارسال یک ایمیل، ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، نوشت که فرد بمب‌گذار موفق شده‌ بود به سومین حلقه امنیتی وزارتخانه نفوذ کند.

با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست‌ جمهوری، گروه طالبان نیز بر شدت حملات خود افزوده و به‌ویژه سازمان‌دهندگان انتخابات و خارجیان را هدف قرار داده‌ است، اما طبق گزارش‌ها این حملات تأثیر کمی بر کارزارهای انتخاباتی در این کشور داشته است.

حمله انتحاری در حالی رخ داده که دو روز بیشتر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان باقی نمانده و نیروهای امنیتی این کشور تدابیر شدیدی را در تمام شهرهای افغانستان به‌ویژه کابل پیش گرفته‌اند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*