خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » خبرگزاری فارس از درگیری هواداران فوتبال با نیروی انتظامی خبر داد / فریدون شیبانی

خبرگزاری فارس از درگیری هواداران فوتبال با نیروی انتظامی خبر داد / فریدون شیبانی

از شکستن شیشه تا بیرون کشیدن پاس همدان از زمین بازی

25668555

در حالی که رقابتهای فوتبال دسته اول ایران به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و پیرامون تیمهای مدعی راهیابی به لیگ برتر و از سوی دیگر در خطر سقوط به لیگ دسته دوم حرف و حدیث بسیار است، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران از درگیری هواداران با نیروی انتظامی در پایان مسابقه تیمهای پارسه تهران با پاس همدان خبر داد.

تیم پاس از تیمهای با ریشه و پرافتخار ایران است که توسط زنده یاد د. اسداللهی و فریدون صادقی بنیان گذاشته شد و یک بار قهرمانی باشگاههای آسیا و دو بار قهرمانی در جام تخت جمشید را در پرونده افتخاراتش بجا گذاشته است. این تیم وابسته به نیروی انتظامی توسط سرداران سپاه پاسداران از تهران به همدان انتقال یافت و اکنون در آستانه سقوط به دسته ای پایین تر و نابودی است.

تیم‌ فوتبال پارسه تهران در هفته بیست و پنجم لیگ یک در یک بازی جنجالی با دو گل پاس همدان را در تهران شکست داد.

به گزارش فارس در این بازی صف‌شکن و نظری از تیم پاس اخراج شدند و در دقیقه ۶۸ نیز مریخی سرپرست پاس همدان به دلیل اعتراض‌های شدید اخراج شد. تیم پارسه دو گل پیش بود که به سود این تیم یک پنالتی هم اعلام شد. در این هنگام هواداران پاس همدان به شدت به این رای اعتراض داشتند وحتی یک در را از جای خود درآوردند و با نیروی انتظامی درگیری‌هایی پیدا کردند. درهای شیشه‌ای VIP به شدت آسیب دید و حتی یکی از آنها شکست.

ناتمام ماندن بازی ابومسلم با آلومینیوم پس از فحاشی و پرتاب سنگ

در مسابقه دیگر دیدار تیمهای ابومسلم خراسان و آلومینیوم بندرعباس در دقیقه ۴۳ پس از فحاشی تماشاگران و پرتاب سنگ، ناتمام ماند. این مسابقه در حال برگزاری در مشهد بود.

در این مسابقه آلومینیوم با دو گل زود هنگام از میزبان باریشه و قدیمی اش پیش افتاد و هنگامی که داور یک بازیکن تیم ابومسلم را اخراج کرد درگیری‌های داخل زمین و تشنج به سکوهای ورزشگاه کشیده شد.

مهدی سید علی (داور مسابقه) که دوبار بازی را قطع کرده بود، به دلیل فحاشی و پرتاب سنگ از سوی تماشاگران، در دقیقه ۴۳ تصمیم گرفت بازی را قطع کند تا این دیدار نیمه تمام بماند.

در گروه دوم لیگ دسته اول فوتبال، آلومینیوم با ۲۸ امتیاز در مکان هشتم است و ابومسلم با ۲۲ امتیاز در مکان یازدهم جدول ۱۳ تیمی قرار دارد.

 

مسوول برگزاری مسابقات کمیته انضباطی را عامل جنجال اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی فریبرز محمودزاده (مسوول برگزاری مسابقات فوتبال دسته یک باشگاه های ایران کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را عامل جنجال و نیمه تمام ماندن دیدارمشهد دانست و گفت که این کمیته یک روز پیش از برگزاری بازی رای خود را تغییر داده است.

او گفت: “این دیدار با تصمیم داور مسابقه و به دلیل نبودن امنیت ناتمام ماند، چرا که تماشاگران تیم میزبان سه بار اقدام به پرتاب سنگ کردند و در دفعه سوم نیز یکی از سنگ ها به پای کمک داور مسابقه خورد.”

محمودزاده افزود: “تیم ابومسلم مشهد از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به انجام بازی بدون تماشاگر محکوم شده و سازمان لیگ نیز این موضوع را اعلام کرده بود اما « اسماعیل حسن زاده» رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یک روز پیش از این مسابقه رای را تغییر داد.”

در مورد حوادث ناشی از بیگانه بودن مسوولیتی حساس با فردی غیر ورزشی او توضیح داد: “دیروز (یکشنبه) در گفت و گو با مسوول دبیرخانه انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کردم که تغییر رای اقتدار کمیته انضباطی را زیر سووال می برد و این اقدام لطف به تیم ابومسلم نیست و چه بسا به ضرر تیم ابومسلم هم شود که چنین نیز شد.”

تیم ابومسلم مشهد در صورت اعلام شکست در این مسابقه به لیگ دسته دو سقوط می کند.

ناظربازی:داور بدون امنیت جانی نمی‌تواند قضاوتی عادلانه داشته باشد

محمد ریاحی ناظر این بازی اعلام کرد که وقتی داور امنیت جانی نداشته باشد باید مسابقه را قطع کند.

علی حنطه، سرمربی تیم ابومسلم و یکی از معترضان اصلی شرایط حاکم بر تیمها به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: ” متاسفانه امسال بنا بر این بوده که تیم ریشه ‌دار ابومسلم را مانند تیم‌های برق شیراز و شاهین بوشهر نابود کنند …

مسوولان به دنبال وارد کردن تیم‌های شرکتی به جریان مسابقات هستند که دردسری برای کسی نداشته باشند.”

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*