خانه » آن سوی خبر » حمله‌ی محافظه‌کاران به مخالفان: محسنی‌ اژه‌ای از محاکمه غیابی منتقدان خبر داد و یک مقام نظامی هم از قوه قضاییه خواست با فتنه‌گران برخورد کند

حمله‌ی محافظه‌کاران به مخالفان: محسنی‌ اژه‌ای از محاکمه غیابی منتقدان خبر داد و یک مقام نظامی هم از قوه قضاییه خواست با فتنه‌گران برخورد کند

mohseni-ezhe-ei

در واکنش به همراهی عده‌ی کثیری از مردم و فعالان سیاسی با زندانیان سیاسی و تقبیح حمله‌ی امنیتی‌ها به آنها، محافظه‌کاران در اظهارنظرهایی به این موضوع واکنش نشان دادند. غلامحسین محسنی اژه‌ای ابتدا به فعالان سیاسی برای بازگشت هشدار داده و سپس در خصوص ماجراهای اوین هم گفته است که برای کسانی که در ناآرامی‌های بند ۳۵۰ زندان اوین اقدام به «تخریب اموال زندان» کرده‌اند٬ پرونده تشکیل می‌شود. وی همچنین افزوده است که مساله «کشف مشروبات الکلی» در این بند در صورت جلسه آمده است. در همین راستا مسعود جزایری٬ معاون ستاد کل ‌نیروهای مسلح هم از قوه قضائیه خواسته است تا با «فتنه‌گران برخورد جدی کند.»


به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود جزایری٬ معاون ستاد کل ‌نیروهای مسلح گفت: «فتنه‌گران زمانی که زمینه پیدا می‌کنند با وقاحت هرچه تمام‌تر مجددا دشمنی‌های خودشان را بروز می‌دهند و قوه قضائیه بدون تحت تأثیر بودن باید با آنها برخورد جدی کند.»
حکومت ایران مخالفان و منتقدان سیاسی خود را از سال ۸۸ به‌این‌سو «فتنه‌گر» می‌نامد.
جزایری در همایش استادان و مربیان سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفته در سال ۸۸ «از طرف مسئولان کوتاهی ‌و اهمال‌هایی ‌صورت گرفت و متاسفانه فتنه‌گران باقی مانده‌اند و هنوز هم فتنه‌انگیزی می‌کنند.»
وی همچنین مدعی شده «بلایی که در جنگ، کودتا‌ها، اقدامات تجزیه‌طلبانه و ۸ سال جنگ تحمیلی بر کشور ‌اثر نداشت ولی در فتنه ۸۸ یکجا بر ایران وارد آمد.»
این مقام نظامی در پایان هم افزوده است: «جبهه استکبار برای نابودی ایران ۱۰ فرمان شیطانی را طراحی کرده است که تضعیف و ناکارآمد‌سازی‌ رهبری، مدیران و نظام مدیریت در کشور اولین فرمان است.»
جزایری گفته است: «دشمنان در این عملیات تبلیغی و رسانه‌ای با مساله‌سازی و طرح مسایل متعدد، بزرگ‌نمایی آسیب‌ها و ارائه راست و دروغ‌های فراوان، نوعی عملیات نرم برای ایجاد تردید و سست کردن باور‌ها و تغییر اذهان جامعه ایران را پیگیری می‌کنند.»

در همین راستا غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران هم در یک نشست خبری در تهران اعلام کرد، احکامی برای چهار نفر از «جریان فتنه» صادر شده است و روال قانونی در مورد آنان اجرا می‌شود.
سخنگوی قوه قضائیه ایران نه نامی از این چهار نفر برد و نه اسامی کسانی که ممنوع‌الخروج شده‌اند را اعلام کرد.
او گفت که به دلیل غیرقطعی بودن حکم کسانی که ممنوع‌الخروج شده‌اند، نامی از آن‌ها نخواهد برد.

بسیاری از ایرانیانی که به دلایل سیاسی ایران را ترک کر‌ده‌اند، علیرغم تمایل شدید به بازگشت، از اقدام به این کار خودداری می‌کنند. این در حالی است که دولت حسن روحانی، رییس جمهور ایران بارها این ایرانیان را دعوت به بازگشت کرده است.
در دی‌ماه سال گذشته حسن قشقاوی، معاون وزارت خارجه در امور کنسولی حقوقی اعلام کرد که «غیر از مواردی که تحت تعقیب و دارای پرونده قضایی هستند، بقیه همه آزادند که به سرزمین مادری رفت‌وآمد داشته باشند.»
به نظر می‌رسد سخنان محسنی اژه‌ای هشداری به منتقدان برای بازگشت و هم اقدامی برای تحت فشار گذاشتن دولت روحانی باشد.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه هم با اشاره به ماجرای حمله‌ی امنیتی‌ها به اوین گفت: برای کسانی که در ناآرامی‌های بند ۳۵۰ زندان اوین اقدام به «تخریب اموال زندان» کرده‌اند٬ پرونده تشکیل می‌شود.
محسنی اژه‌ای اظهار داشت: «زندان ملک شخصی زندانی نیست. ممکن است یک زندانی از یک بند به بند دیگری منتقل شود یا از اتاقی به اتاق دیگر. این‌که یک زندانی اجازه بازرسی ندهد و شروع به بد گفتن و تعرض کند و شیشه بشکند٬ درست نیست.»
وی در ادامه افزود: «کسانی که این غائله را در داخل زندان به راه انداختند و اقدام به تخریب اموال زندان کردند و جنجال آفریدند٬ برایشان پرونده تشکیل می‌شود.»
سخنگوی قوه قضائیه همچنین از کشف به گفته وی، «وسایل غیرقانونی» در بند ۳۵۰ اوین خبر داد و در ادامه افزود: «اگر فردی که بازداشت شده است اشیای ممنوعه را وارد زندان یا بند کند٬ جرم مرتکب شده و قابل تعقیب است.»
وی گفت: «قوه قضائیه نسبت به قوانین پایبند است و اگر در داخل و یا خارج زندان کارمند یا زندانی طبق مقررات عمل کند از او حمایت شده و اگر خلافی مرتکب شود٬ با او برخورد می‌شود.»
حمید رسایی٬ نماینده اصولگرای مجلس روز دوم اردیبهشت‌ در گفتگو با خبرگزاری فارس از کشف «مشروبات الکی» در بند ۳۵۰ زندان اوین خبر داده بود.
در این خصوص نیز آقای اژه‌ای روز دوشنبه گفت: «بعضی بندها با استفاده از میوه در طول مدت زمان مشروب تهیه می‌کنند که البته خیلی‌ها نیز موفق به این کار نمی‌شوند. این به این معنا نیست که مشروب را از بیرون به داخل زندان برده و یا پاتیل ساخته‌اند. این مطلب نقل شده از سوی نماینده مجلس دروغ نیست و من از میزان آن اطلاعی ندارم٬ اما کشف آن را در صورت جلسه دیده‌ام.»

روز پنجشنبه، ۲۸ فروردین، ماموران و زندانبانان اوین اقدام به ضرب و شتم زندانیان بند ۳۵۰ کردند که در پی آن، شماری از آنها دچار جراحت شده و به مراکز درمانی بیرون از زندان منتقل شده‌اند. اعتراض‌ها به وقایع رخ داده در بند ۳۵۰ اوین همچنان ادامه دارد و در همین خصوص ده‌ها زندانی در زندان‌های اوین و رجایی شهر در اعتراض به ضرب و شتم زندانیان این بند٬ اعتصاب غذا کرده‌اند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*