خانه » آن سوی خبر » حمله‌ی روح‌الله حسینیان به روحانی: رییس دولت درباره‌ی ساخت سونا و استخر در نهاد ریاست جمهوری و مراسم روز زن توضیح دهد

حمله‌ی روح‌الله حسینیان به روحانی: رییس دولت درباره‌ی ساخت سونا و استخر در نهاد ریاست جمهوری و مراسم روز زن توضیح دهد

rohani-rooze-zan

روح‌الله حسینیان و محمدحسن آصفری دو نماینده مجلس٬ از دولت حسن روحانی خواسته‌اند درباره هزینه‌ ساخت استخر و سونای نهاد ریاست جمهوری و «جشن روز زن» در کاخ سعد‌آباد توضیحاتی ارائه دهد. همسر حسن روحانی در روز تولد «حضرت فاطمه» یک «جشن میلیاردی» در کاخ سعد آباد گرفته بود که با انتقاد محافظه‌کاران مواجه شده است. در همین حال رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ نهاد رﯾﺎﺳﺖ ﺟمهوری ایران دربیانیه‌ای درباره‌ی نحوه برگزاری این جشن توضیحاتی داد.


روح‌الله حسینیان، از نمایندگان عضو جبهه‌ی پایداری نزدیک به مصباح یزدی، از دولت روحانی خواست درباره‌ی هزینه‌ ساخت «استخر و سونای» نهاد ریاست جمهوری توضیح دهد.
پیشتر یکی از وب‌سایت‌های محافظه‌کار از هزینه‌ی هفت میلیارد تومانی ساخت سونا، استخر، سالن‌های ورزشی و امکانات لوکس در ساختمان سفید نهاد ریاست جمهوری خبر داده بود.
به گزارش خبرگزاری «مجلس» حسینیان در صحن علنی مجلس خطاب به آقای روحانی گفته «بی‌ سونا و استخر می‌شود برای مردم کار کرد.»
انتقاد دیگر حسینیان به برگزاری جشن روز زن در کاخ سعد‌آباد از سوی همسر حسن روحانی بود. همسر حسن روحانی در روز تولد «حضرت فاطمه» یک «جشن میلیاردی» در کاخ سعد آباد گرفته بود که با انتقاد محافظه‌کاران مواجه شده است.
آقای حسینیان گفت: «آیا بهتر نیست به جای سخت گیری بر مردم جلوی ولخرجی‌ها را بگیرید و همسر رییس جمهوری در خانه خود که الحمدلله بزرگ است و هم جادار، جشن بگیرد.»
این نماینده مجلس در ادامه هم گفت: «آقای رییس جمهور شما قرار بود که در مدت ۱۰۰ روز تحول اساسی در اقتصاد به وجود آورید شما قول دادید در اقتصاد قانونی رفتار کنید، شما در تحلیل‌تان ۲۰ درصد مشکلات اقتصادی را به تحریم‌ها ربط می‌دادید و ۸۰ درصد آن‌را به بی‌برنامگی‌ها و بی‌درایتی‌ها.»
حسینیان مجددا خطاب به رییس جمهور گفت: «آقای رییس جمهور بیش از ۹ ماه از مسئولیت حضرتعالی می‌گذرد چه تحول اساسی رخ داده است؟ گرانی مایحتاج مردم در حال ادامه است، کارخانه‌ها در حال تعطیلی هستند و بیکاری همچنان دندان نشان می‌دهد.»
وی گفت: «برادرم ظاهرا کلید چوبی به قفل آهنین می‌زنید یا کلید را وارونه می‌چرخانید.»
حسینیان در ادامه هم گرانی نرخ ارز در ایران طی روزهای گذشته را نشانه ناکامی دولت عنوان کرد و گفت که این گرانی به این دلیل است که برخلاف قانون، هنوز ارزی از ارزهای بلوکه شده به حساب بانک مرکزی واریز نشده است.
وی گفت: دولت به بانک مرکزی دستور داد ۴.۱ میلیارد را که هنوز وصول نشده بود وصول شده تلقی کند و برای جابجایی با حساب‌های قابل مصرف اقدام نماید.
اشاره این نماینده مجلس به توافق ایران و گروه ۱+۵ در سوم آذر پارسال باشد که بر اساس آن، همزمان با کاهش فعالیت‌های هسته‌ای ایران طی شش ماه، چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از درآمدهای بلوکه شده تهران آزاد خواهد شد. ایران می‌گوید که تاکنون نزدیک به نیمی از این مبلغ را دریافت کرده است.
عضو جبهه پایداری مجلس می‌گوید که دیوان محاسبات مجلس به «صورت سری» تایید کرده که ایران هنوز ارزهای بلوکه شده خود را دریافت نکرده و افزوده است: «از دیوان محاسبات کشور تعجب می‌کنم که در دولت قبل یک میلیارد دلار که دادستان دیوان محاسبات آن را تکذیب کرد از پشت همین تریبون تخلف اعلام کرد و اکنون این تخلف مالی که جز تورم به دنبال نداشته است را به صورت سری اعلام می‌کند».

در همین راستا محمدحسن آصفری، دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفته «دولت باید به مردم و نمایندگان پاسخ دهد که هزینه‌های جشن کاخ سعد آباد از کجا آمده است؟»
آصفری افزوده «دولت از یک سو از مردم می‌خواهد با توجه به خالی بودن خزانه با نگرفتن یارانه نقدی به دولت کمک کنند و از یک سو چنین جشن‌هایی با چند صد میلیون تومان هزینه برگزار می‌کند.»

در همین حال رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ نهاد رﯾﺎﺳﺖ ﺟمهوری ایران دربیانیه ای درباره نحوه برگزاری «جشن ﻣﯿﻼد ﺣﻀﺮت فاطمه» در روز زن در ایران گفته است: «در کمال تعجب و تاسف این جشن هم از آسیب نگاه های ابزاری و سیاسی در امان نماند.»
این بیانیه افزوده است: «برای پاسداشت فرهنگ غنی اسلامی ایرانی امسال هم به رسم سال های گذشته، ﺟﺸﻨﯽ ﺑﻪ ﻣﯿﺰﺑﺎﻧﯽ ھﻤﺴﺮ رﺋﯿﺲ ﺟﻤهوری ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ھﻤﺴﺮان ﺳﻔﺮای ﺧﺎرﺟﯽ، ﻣﺪﯾﺮاِن ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ و ﺟﻤﻊ ﮐﺜﯿﺮی از ﺑﺎﻧﻮان ﻓﺮھﯿﺨﺘﻪ اﯾﺮان اسلامی ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪ که در آن ﺑﺎ رﻋﺎﯾﺖ موزاین شرعی ﺗﻌﺪادی از دﺧﺘﺮان ﺧﺮدﺳﺎل ﺑﻪ ﺷﺎدﻣﺎﻧﯽ ﭘﺮداﺧﺘﻨﺪ و ﻧﻤﻮﻧﻪ ھﺎی از ﭘﻮﺷﺶ و ﺣﺠﺎب زﻧﺎن اﻗﻮام اﯾﺮاﻧﯽ را نمایش دادند، اما ﻣﻮﺟﯽ از ﺷﺎﯾﻌﺎت، اﻓﺘﺮا، اﮐﺎذﯾﺐ و ﭘﯿﺎﻣﮏ ھﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرﺗﯽ ھﻤﺎھﻨﮓ در ﻓﻀﺎی رﺳﺎﻧﻪ ای کشوردرباره نحوه برگزاری آن انتشار یافته است.»

برگزاری جشن روز زن در کاخ سعد‌آباد از سوی همسر حسن روحانی در روزهای اخیر با انتقاد شدید محافظه‌کاران تندرو مواجه شده است. آنها خواستار توضیح نهاد ریاست جمهوری درباره هزینه‌ها و جزییات این جشن هستند و می‌گویند این جشن در «شان» دختر پیامبر اسلام نبوده است. رسانه‌های محافظه‌کار همچنین خواستار توضیح دولت درباره هزینه پیامک نوروزی حسن روحانی نیز هستند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*