خانه » سر تیتر خبرها » تجمع مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به طرح انتقال آب

تجمع مردم چهارمحال و بختیاری در اعتراض به طرح انتقال آب

ab-esfehan

هزاران تن از مردم استان چهارمحال و بختیاری با تجمع در بازار شهرکرد به طرح انتقال آب بین‌حوضه‌ای از این استان به اصفهان عتراض کرده و نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در این استان نیز خواستار توقف این طرح شدند.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، «حدود پنج هزار تن از بازاریان٬ کشاورزان٬ باغداران٬ کشاورزان٬ دانشگاهیان و فرهنگیان» این استان روز ۲۸ فروردین‌ماه٬ در این تجمع حضور پیدا کرده و به حفر تونل «گلاب» و «بهشت‌آباد» اعتراض کردند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ می‌گوید به دلیل این تجمع بخشی از بازار شهر‌کرد تعطیل شد.
خبرگزاری فارس نیز گزارش داده که در این تجمع جمع کثیری از مردم به نشانه اعتراض به حفر «غیرقانونی» این تونل‌ها٬ فریاد «تونل بهشت‌آباد باید خراب شود» و «حفر تونل گلاب ممنوع است»٬ سر دادند.
آن گونه که خبرگزاری ایرنا گزارش داده است، این سومین تجمع مردم در استان چهارمحال و بختیاری در حمایت از رودخانه زاینده‌رود است.
طرح حفر تونل بهشت‌آباد اواخر سال ۱۳۸۹ به تصویب شورای عالی آب رسید.
هدف از این طرح، تامین آب شرب اصفهان و جلوگیری از خشک شدن زاینده رود است.
طرح تونل گلاب نیز که از سال ۱۳۸۴ آغاز شده و دارای دو فاز است٬ با هدف تامین آب کاشان در استان اصفهان از طریق اتنقال آب زاینده رود به این منطقه است.
در فاز دوم این طرح که به گلاب دو مشهور است٬ مسیر رودخانه زاینده رود در محدوده استان چهارمحال و بختیاری منحرف می‌شود.
کارشناسان معتقدند که حفر این تونل‌ها برای انتقال آب به فلات مرکزی٬ باعث تخریب منابع آبی و زیست محیطی چهارمحال و بختیاری می‌شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*