خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » انتقاد تند علی پروین از وزیرورزش و دستیارانش – فریدون شیبانی

انتقاد تند علی پروین از وزیرورزش و دستیارانش – فریدون شیبانی

آقای گودرزی اگر چهار روز است وزیر ورزش شده‌اید ما موهایمان و بدنمان را در راه این ورزش داده‌ایم و سفید کرده ‌ایم.

parvin-godarzi

در پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران و تساوی دو بر دو بین پرسپولیس و راه آهن – که بختهای قهرمانی تیم سرخپوش را بسیار کمرنگ کرد – علی پروین در مقام سرپرست باشگاه پرسپولیس در گفت و گویی با خبرگزاری فارس (وابسته به سپاه پاسداران) به شدت از محمود گودرزی انتقاد و از وزارت او بر ورزش اظهار تاسف کرد.
در مورد مبلغی که وزارت ورزش در سال اخیر ادعا کرده بود پیش از مسابقه با داماش گیلان و سپس راه آهن در اختیار باشگاه قرار می دهد تا بابت قراردادها به بازیکنان پرداخت شود، کاپیتان و سرمربی پیشین تیمهای ملی و باشگاه پرسپولیس به فارس گفت: “به خاطر دو میلیارد تومان برای باشگاهی که ۴۰ میلیون هوادار دارد، بچه‌ها را تشنه و گشنه (گرسنه) وسط بیابان بلاتکلیف گذاشته‌اند. واقعا فقط باید بگویم آقای گودرزی برای شما متأسفم که وزیر ورزش شدید. آقای روحانی رئیس‌جمهور محبوب مردم و رئیس دولت تدبیر و امید به داد و فریاد ۴۰ میلیون هوادار عاشق پرسپولیس برسید.”

وزیر به دنبال فیلم و سریال بازی کردن است

پروین همچنین گفت: “همیشه از سخنان روحانی در مورد ورزش و مخصوصا نگه داشتن حرمت پیشکسوتان و مو سفیدان لذت بردم. به همین دلیل از آقای روحانی می‌خواهم که با توجه به این که وزیرش در حوزه وزارت ورزش و جوانان به دنبال مسائل دیگری است. او حداقل حرمت پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال را نگه دارد. ما که این روزها هر روز وزیر ورزش را می‌بینیم به پیشکسوتان پشت می‌کند. آقای روحانی شما می‌گفتید ورزش باید دست ورزشی‌ها، کاربلدها و موسفیدان باشد و آنها ورزش را در کنار جوانان بگردانند. از آقای روحانی سوال می‌کنم گودرزی را از کجا وارد این ورزش کرد. وزیری را انتخاب کرده‌اید که یک کلام از حرف‌های شما را اجرایی نمی‌کند و فقط به دنبال فیلم و سریال بازی کردن است. هر از گاهی برای خودنمایی فقط بلد است کنار دو پیشکسوت عکس بگیرد و آن را روی سایت وزارت ورزش بگذارد اما کو نگه داشتن حرمت موسفیدان؟ آیا با این کارها ورزش ما می‌تواند به هدفش برسد؟ خدا آن روز را نیاورد اما آقای روحانی ورزش ما در حال رفتن به بیراهه است.”
خبرگزاری فارس که از شروع کار کابینه اخیر جمهوری اسلامی حالتی منتقد به خود گرفته است، از زبان پروین به این واقعیتها اشاره می کند که: “آقای روحانی شش ماه است نزدیک به ۵۰ الی ۶۰ پیشکسوت نیم ساعت از وزیر شما یعنی گودرزی وقت خواسته‌اند اما دوست دارید بدانید به جای وقت دادن چه کاری انجام داده‌اند؟ ۵۰ مشاور را به ما معرفی کردند که با آن و با این حرف بزنیم. یعنی پیشکسوتان پرسپولیس و حتی استقلال آن قدر حرمت ندارند که نیم ساعت وقت وزیر ورزشی را بگیرند که کسان دیگر برایش تصمیم می‌گیرند. آقای گودرزی اگر چهار روز است به این ورزش آمده‌اید ما موهایمان را و بدنمان را در راه این ورزش داده‌ایم و سفید کرده‌ایم.”

۵۰ مشاور وارداتی و صلواتهای نمایشی وزیر در بالای سر مرده

او می افزاید: “وقتی به وزارت ورزش از طبقه اول تا طبقه آخر می‌رویم آقا ۵۰ مشاور با خودش به وزارت آورده هر کسی می‌گوید این کار وزیر یا آن کار وزیر دست ماست اما حفظ حرمت موسفیدان آقای گودرزی دست چه کسی است؟ رفتن بالای سر پیشکسوتان هر دو ماه و عکس گرفتن با آن شأن شما را بالا نمی‌برد چون مردم همه چیز را می‌دانند. دو دوربین عکاسی یا تلویزیونی با خودت برای سر زدن به یک پیشکسوت می‌بری اما احترام به پیشکسوت کجاست؟ آقای گودرزی این کارها آخر و عاقبت ندارد که وقتی ورزشکاری مُرد دور ورزشگاه شیرودی (امجدیه) تابوت او را بگیرید و صلوات بفرستید.
ما متوجه شدیم که استقلال و پرسپولیس آنقدر ارزش ندارند که نیم ساعت وزیر ورزش وقتشان را برای پیشکسوتان بگذارد. شما به دنبال این هستید که چهار رفیق خود را کنار این تیمهاا بگذارید تا فردا یا پس فردا که مجلس شما را جواب کرد، آنها از شما حمایت کنند. آقای گودرزی مردم ما همه چیز را خوب می‌فهمند.”

شعار «بیت المال» و درخواست از ورزشکاران پیش از وزیر شدن

سرپرست باشگاه پرسپولیس در انتقاد از واژه شعارگونه بیت المال می گوید: “خیال کردید مردم متوجه هیچ چیز نمی‌شوند؟ پولی که برای ما هزینه می‌شود پول بیت المال است، اما پولی که کسان دیگر هزینه می‌کنند پول بیت‌المال نیست؟ فقط پول بیت‌المال را ما خرج می‌کنیم؟ این همه دستگاه‌ها پول‌های مختلفی را هزینه می‌کنند من برای شما یک مثال می‌زنم همین آقای قالیباف شهردار محترم تهران دو هزار میلیارد برای ورزش ایران خرج شهرداری خود کرده و آن هم در بخش ورزش. پس چه اتفاقی می‌افتد اگر بیست میلیارد به استقلال و پرسپولیس بدهد که ۵۰ میلیون هوادار دارد. آقایان مجوز ساختن برج ۲۰ طبقه در دو هزار متر زمین دادند که قیمتش ۱۰۰ میلیارد تومان است چه اتفاقی می‌افتد که ۲۰ میلیارد به استقلال و ۲۰ میلیارد به پرسپولیس بدهند واقعا چه خبر است؟ چرا می‌خواهید استقلال و پرسپولیس را نابود کنید؟ این آقایان قبل از وزیر شدن دنبال این بودند تا برای آنها مصاحبه کنیم تا از نمایندگان مجلس رأی بگیرند. اما بعد از اینکه وزیر شدند همه چیز را فراموش کردند.”

اقای وزیر دست از سر پرسپولیس و استقلال بردار

پروین از طریق این خبرگزاری وزیر ورزش را به تصاحب دو باشگاه پرهوادار متهم کرد و گفت: “آقای گودرزی از شما خواهش می‌کنیم که دست از سر پرسپولیس و استقلال بردار و برای این دو تیم چشم تیز نکن چون تا موقعی که پیشکسوتان و امثال دایی هستند شما نمی‌توانید صاحب این تیم شوید.”
علی پروین در این گفت و گو همچنین از نزول پول برای خرج پرسپولیس توسط سردار رویانیان (نزول در اسلام و حکومت اسلامی از گناهان کبیره است)، از افتخار برای ایستادن در گوشه عکس قهرمانان ورزش توسط وزیر و مشاورانی که حالا نیم ساعت وقت ملاقات با پیش کسوتان را ندارند، از شرط و شروط امیررضا خادم، برای پایین آوردن قراردادها در ازای پرداخت کمک دو میلیاردی، تلاش برای ایجاد اختلاف بین او و علی دایی و همچنین بازیکنان و پیشکسوتان شاگرد علی پروین و سرانجام خود گم کردن وزیر ورزش صحبت کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*