خانه » سر تیتر خبرها » افخم: ایران درباره ابوطالبی شکایت می‌کند

افخم: ایران درباره ابوطالبی شکایت می‌کند

 حمید ابوطالبی

حمید ابوطالبی

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اعلام کرد که ایران از آمریکا به دلیل عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، سفیر جدید خود در سازمان ملل شکایت خواهد کرد.
مرضیه افخم در بیانیه‌ای گفته که «ساز و کارهای رسمی موجود برای رسیدگی به این موضوع فعال شده و در دست اقدام است».
سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدام آمریکا در زمینه صادر نکردن ویزا برای آقای ابوطالبی را «نقض مقررات بین‎المللی» و «برخلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریکا» دانسته است.
در همین راستا خبرگزاری رسمی دولت «ایرنا» نوشته یک منبع آگاه در دفتر رییس جمهور ایران ادعای روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط چاپ لندن مبنی بر تصمیم تهران برای معرفی فرد دیگری به جای حمید ابوطالبی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل را رد کرد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن روز یکشنبه به نقل از منابعی نزدیک به رییس جمهوری ایران گفته بود که تهران در صدد تغییر نماینده جدید خود در سازمان ملل است و احتمالا عراقچی را برای تصدی این کرسی معرفی خواهد کرد.
در همین راستا نماینده آمریکا در سازمان ملل هم گفت که عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، بر مذاکرات هسته‌ای تاثیری نداشته است.
سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با تلویزیون ABC گفت که به رغم این مجادلات، مذاکرات ایران و گروه ۵+۱، کماکان چون گذشته ادامه دارد.
به گفته خانم پاور، کارشناسان طرفین، هر روز با هم ملاقات می‌کنند و رویارویی علنی ایران و آمریکا بر سر آقای ابوطالبی، هیچ تاثیری بر این مذاکرات نداشته است.
حمید ابوطالبی از سوی تهران به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل انتخاب شده، اما آمریکا می‌گوید به دلیل دست داشتن آقای ابوطالبی در گروگانگیری سال ۵۸، برای او ویزا صادر نخواهد کرد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*