خانه » آن سوی خبر » ادامه‌ی جنجال‌های پیرامون حمله به بند زندانیان سیاسی: دولت موضع نگرفته، محافظه‌کاران در حال تهیه فیلم ( اخبار تکمیلی به انتهای این پست افزوده میشود)

ادامه‌ی جنجال‌های پیرامون حمله به بند زندانیان سیاسی: دولت موضع نگرفته، محافظه‌کاران در حال تهیه فیلم ( اخبار تکمیلی به انتهای این پست افزوده میشود)

2195937_596
درگیری بند ۳۵۰ اوین جنجال تازه‌ای به را انداحته که دولت حسن روحانی تاکنون درباره این جنجال رخ داده موضع‌گیری روشنی نکرده است. انکار درگیری در زندان توسط مسولان زندان‌ها، نمایندگان مجلس را به تحقیق بیشتر واداشته است. در همین حال «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد «فیلم مستند لحظه به لحظه» درگیری بند ۳۵۰ اوین در حال تدوین است. هفته‌ی گذشته ماموران اطلاعات با حمله به بند زندانیان سیاسی بسیاری از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در ادامه‌ی اخبار مربوط به حمله به بند زندانیان سیاسی «باشگاه خبرنگاران جوان» به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد «فیلم مستند لحظه به لحظه» درگیری بند ۳۵۰ اوین در حال تدوین است.
این سایت به نقل از منبع آگاهی که هویتش فاش نشده نوشته در جریان بازرسی اخیر زندان اوین ماموران با «سعه صدر» مانع از درگیری در این بند شدند.


این منبع آگاه افزوده زندانیان دو اتاق در این بند «از طریق تیزی ساخته‌ شده از اجزای تختخواب‌ها بنا داشتند با حمله به مامورین٬ آن‌ها را وادار به واکنش کنند٬ اما این مساله نیز ناکام ماند.»
به گفته این منبع «در بازرسی انجام شده از این دو اتاق تعداد زیادی سیم‌کارت تلفن همراه، USB، MP۳، باتری، مموری، شارژر موبایل و… کشف شده است.»
آن‌طور که این منبع مدعی شده پرینت مکالمات این سیم‌کارت‌ها نشان می‌دهد زندانیان با «عوامل ضد انقلاب خارج از کشور، شبکه‌های نفاق و از جمله BBC فارسی در ارتباط بوده‌اند.»

در همین حال شماری از خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین که روز دوشنبه توانستند با بستگان زندانی‌شان ملاقات کنند٬ خبر ضرب و شتم شدید این زندانیان در روز پنجشنبه را تایید کرده‌اند.
فاطمه بابادی٬ همسر سهیل بابادی٬ فعال شبکه‌های اجتماعی و احمد رونقی ملکی٬ پدر حسین رونقی ملکی٬ وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر از جمله کسانی هستند که خبر این ضرب و شتم را تایید کردند.
همسر عماد بهاور نیز در گفتگو با وب‌سایت «کلمه» گفته است که بدن آقای بهاور را دیده که کبود بود و اکبر امینی را نیز دیده که سرش شکسته و گردنش آسیب دیده است.
وی همچنین افزوده که در سالن ملاقات چند زندانی دیگر هم با عصا راه می‌رفتند که گویا پاهای‌شان شکسته یا در رفته بود.

در این میان گزارش‌ها حاکی از اعتصاب غذای ۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین است.
وب‌سایت کلمه با انتشار این خبر٬ افراد اعتصاب کننده را حسن اسدی زید‌آبادی٬ امیر اسلامی٬ اکبر امینی٬ عماد بهاور٬ قربان بهزادیان نژاد٬ مسعود پدرام٬ امین چالاکی٬ محمد صادق ربانی املشی٬ علیرضا رجایی٬ رضا شهابی و محسن میردامادی معرفی کرده است.
فاطمه بابادی و احمد رونقی ملکی نیز اعتصاب غذای شماری از زندانیان را تایید کرده‌اند.
فاطمه بابادی در این خصوص گفت: «این ۱۲ نفر آن افرادی هستند که عمدتا از انفرادی برگردانده شده‌اند. مساله این است که این زندانیان سیاسی‌ که در بند ۲۴۰ هستند مجروحند و نیاز به درمان دارند٬ اما نه تنها درمان نشده‌اند٬ بلکه در اعتصاب غذا به سر می‌برند و این نگرانی خانواده‌ها را بیشتر کرده است.»

از سوی دیگر آقای اسماعیلی، رییس سازمان زندان‌ها در گفتگو با خبرگزاری مهر از شناسایی فردی که از داخل بند ۳۵۰ اوین با شبکه «بی‌بی سی فارسی» تماس گرفته، خبر داده است.
اسماعیلی افزوده «هیچ‌گونه درگیری در بند ۳۵۰ اوین رخ نداد و خبر درگیری میان زندانیان و همکاران ما صحت ندارد و دروغ‌هایی است که جبهه معاند نظام انجام می‌دهد.»
وی همچنین اضافه کرده در بازرسی‌های انجام شده از این بند «برخی خط‌های ارتباطی با شبکه‌های مخالف نظام کور شد٬ اما هنوز تعدادی خط ارتباطی وجود دارد.»
این مقام قضایی مدعی شده «بازرسی از بند ۳۵۰ طبق یک برنامه قانون‌مند بوده و حتی یک تلنگر به زندانیان زده نشده است.»

پنجشنبه گذشته بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد درگیری خشونت‌باری میان ماموران و گروهی از رندانیان بود که مقام‌های قضایی می‌گویند این درگیری‌ها جزیی بوده است. این مقام‌ها همچنین می‌گویند «همکاری نکردن دو زندانی» برای بازرسی از داخل اتاق‌ها عامل بروز این درگیری بوده است. این در حالی است که بیش از ۷۰ زندانی سیاسی با انتشار نامه‌ای گفته‌اند حاضرند درباره علت و سطح درگیری رخ داده در این بند شهادت دهند.

روایت سیمای حکومتی از وقایع خونین بند ۳۵۰ اوین

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*