خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز چهارشنبه با امیر خسروجردی

permadrid

رییس باشگاه رئال‌مادرید برای دومین بار به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نامه نوشت و این بار نمایندگان این باشگاه را برای مذاکره به مادرید دعوت کرد.
ایسنا دراین باره نوشت:در اواخر دی ماه سال گذشته بود که محمد رویانیان با ارسال نامه‌ای به رییس باشگاه رئال‌مادرید خواستار برگزاری بازی دوستانه با این تیم اسپانیایی در سال ۹۳ شد. پس از چند روز فلورنتینو پرس، رییس باشگاه مادریدی پاسخ این نامه را داد تا برای نخستین بار یکی از روسای تاریخ باشگاه رئال‌مادرید به یک باشگاه ایرانی به صورت رسمی نامه بنویسد.


امروز رییس باشگاه رئال‌مادرید بار دیگر پاسخ مدیرعامل پرسپولیس را به طور رسمی داد و ابراز تمایل کرد که نمایندگان پرسپولیس را برای مذاکره به مادرید دعوت کند.
متن نامه فلورنتینو پرس به علی پروین به این شرح است:
خوشحال هستم به اطلاعتان برسانم در پاسخ به نامه‌ شما من و خوسه آنخل سانچس، مدیرفنی باشگاه خوشحال می‌شویم که در مادرید با شما دیدار داشته باشیم و درباره‌ بازی دوستانه بین پرسپولیس و رئال‌مادرید با هم بحث و تبادل نظر داشته باشیم. لطفا تاریخی را که تمایل دارید به مادرید سفر کنید، به ما اطلاع دهید تا این جلسه سازماندهی شود. منتظر شنیدن پاسختان هستم.

سایت آمریکایی:نباید ایران را درجام جهانی دست کم گرفت.
سایت آمریکایی “نیوز تراکیندا” با معرفی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل درباره تیم ملی ایران نوشت: ایران شاید روی کاغذ تیمی ضعیف در جام‌جهانی تلقی شود اما این تیم این توانایی را دارد که بتواند شگفتی ساز جام جهانی شود . آنها در انتخابی جام جهانی با قدرت ظاهر شدند و این عملکرد خوب می‌تواند اعتماد به نفس آنها را برای بازی‌های گروهی جام جهانی افزایش دهد. ایران در گروه شش جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است. گروهی که به نظر می‌رسد تکلیف سرگروه آن از قبل تعیین شده است. ایران باید برای صعود از این گروه با نیجریه و بوسنی و هرزگوین رقابت کند و با توجه به قابلیتی که در تیم کارلوس کی‌روش وجود دارد ایران می‌تواند شگفتی ساز شود و به مرحله بعد راه یابد.

مجتبی جباری برای همیشه از تیم ملی ایران خداحافطی کرد.
خبرگزاری فارس درمطلبی دراین باره نوشت:پس از اینکه مجتبی جباری، هافبک سابق استقلال و فعلی الاهلی قطر از تیم ملی خداحافظی کرد، قرار شد در سفر به ایران و در جلسه‌ای با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی جلسه‌ای را برگزار کرده و دلایل خود برای این اقدامش را برای سرمربی تیم ملی تشریح کند.
در همین زمینه اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه جباری پس از رسانه‌ای شدن خبر خداحافظی‌اش دیگر قصد سفر به ایران و جلسه با کی‌روش را ندارد تا به این ترتیب جباری در آستانه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برای همیشه قید تیم ملی را زده و دیگر به این تیم بازنگردد.

بازتاب جدایی دانیل درمطبوعات اروپایی، وردربرمن مقصد بعدی داوری؟
سباستین ملیتز دروازه بان وردربرمن در پایان فصل از این تیم جدا می شود و شاید دنیل جانشین او شود
جدایی دنیل داوری از اینتراخت برانشوایگ نه تنها در سایتهای آلمانی بازتاب داشته و آنها به جدایی ستاره اینتراخت در پایان فصل اشاره کرده اند، بلکه سایتهای انگلیسی زیان هم اخبار مرتبط با دروازه بان تیم ملی را پوشش می دهند. سایت تیم تاک در گزارشی با اعلام جدایی دنیل از اینتراخت در پایان فصل، نوشت: دروازه بان تیم ملی ایران به مدیران باشگاهش اطلاع داده که قراردادش را تمدید نمی کند. او هنوز مقصد بعدی اش را مشخص نکرده. دنیل در سال ۲۰۰۹ از ماینتس راهی برانشوایگ شد و تا امروز ۸۷ بازی برای این تیم انجام داده است. بیشتر بازیهای داوری در بوندس لیگای دو بوده ضمن آنکه او اولین بازی اش برای برانشوایگ را در سال ۲۰۱۰ انجام داد.

تیم های پدیده مشهد و نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کردند.
هفته بیست و چهارم و پایانی رقابت های لیگ دسته اول باشگاه های ایران دقایقی پیش با برگزاری دوازده دیدار در گروه های یک و دو خاتمه یافت که طی آن درمهمترین بازی ها درگروه یک، پدیده مشهد یک به صفر میزبانش گل گهر سیرجان را شکست داد و با این برد ۴۶ امتیازی شد و به عنوان تیم نخست راهی رقابت های فصل آینده لیگ برتر ایران شد.دردیگر بازی مهم این گروه نیز، سیاه جامگان دیگر تیم مشهدی با یک گل از سد الوند همدان گذشت و با ۴۵ امتیاز دررده دوم قرارگرفت و به مرحله پلی آف راه یافت.
درگروه یک سه تیم انتهای جدولی گهر دورود، الوند همدان و شهرداری یاسوج به لیگ دسته دوم سقوط کردند.
درگروه دو نیز، نفت مسجدسلیمان میزبانش آلومینیوم هرمزگان را با یک گل شکست داد و با این برد ۴۳ امتیازی شد و به عنوان تیم اول به لیگ دسته برتر ایران صعود کرد.دردیگر بازی مهم این گروه نیز، پیکان تهران ۵به صفر پرسپولیس شمال را درهم کوبید و با ۴۰ امتیاز دررده دوم قرارگرفت و راهی مرحله پلی آف شد و باید دراین مرحله به مصاف سیاه جامگان مشهد برود.
درگروه دو، تیم باسابقه ابومسلم مشهد ۵-۲ مغلوب میزبانش پاس همدان شد و این تیم ریشه دار استان خراسان و فوتبال ایران راهی لیگ دسته دوم ایران شد.دراین گروه دو تیم پرسپولیس شمال و البدربندرکنگ نیز به همراه ابومسلم به لیک دو سقوط کردند.
درپایان مرحله پلی آف تیم پیروز بازی پیکان و سیاه جامگان به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر خواهد رفت و تیم پیروز به لیگ برتر راه خواهد یافت.

تیم های چلسی انگلیس و رئال مادرید اسپانیا به مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.
درآغاز دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شب گذشته دو دیدار برگزارشد که طی آن، چلسی درورزشگاه استفموردبریج لندن مهمانش پاری سن ژرمن فرانسه را با گل های آنده شورله و دمبابا شکست داد و درمجموع دوبازی رفت و برگشت به تساوی ۳-۳ رسید، اما به خاطر گل زده درخانه حریف به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
دردیگر بازی نیز، رئال مادرید درمصاف با میزبانش بورسیادورتموند آلمان تن به شکست دوبه صفر داد، اما به لطف برد سه به صفر بازی رفت درمجموع دوبازی رفت و برگشت ۳-۲ پیروز شد و به جمع چهارتیم برتر این مسابقات راه یافت.
درادامه این مرحله امشب دوبازی دیگر برگزارمی شود که طبق برنامه بایرن مونیخ آلمان میزبان منچستریونایتد انگلیس است و دوتیم اسپانیایی آتلتیکومادرید و بارسلونا درورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید به مصاف هم می روند.

امیر خسروجردی
اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*