خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز پنجشنبه / امیر خسروجردی

اخبار ورزشی روز پنجشنبه / امیر خسروجردی

استقلال با برتری مقابل الجزیره طلسم ناکامی هایش درابوظبی را شکست.

6598544444ljk

درادامه هفته اول دور برگشت رقابت های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا شب گذشته درگروه یک، استقلال تهران با تک گل محمد قاضی از سد میزبانش الجزیره امارات گذشت و با این برد خارج از خانه، چهار امتیازی شد و با قرارگرفتن دررده سوم جدول رده بندی این گروه شانس صعود به مرحله بعد را افزایش داد. دردیگر بازی این گروه نیز الشباب عربستان دوبه صفر الریان قطر را شکست داد و با نه امتیاز صدرنشین گروه یک شد.

سرمربی چارلتون:قوچان نژاد نیاز به اعتماد به نفس دارد، قابلیت های رضا را می شناسم.

“ژوزه ریگا” پس از پیروزی سه شنبه شب مقابل لیدز یونایتد از عملکرد مهاجم ایرانی خود تقدیر کرد و گفت رضا قوچان نژاد نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارد. “گوچی” در حالی این گل را به ثمر رساند که از ماه ژانویه که به این تیم انگلیسی پیوسته هنوز گلی به ثمر نرسانده بود.

سرمربی ۵۶ ساله چارلتون در ادامه با اشاره به عملکرد خوب قوچان نژاد افزود: رضا بخشی از بازی بود و من هرگز از گلی که به ثمر رساند شگفت زده نشدم. این پسر نیاز به مقداری اعتماد به نفس دارد. او باید سخت کار کند و هم در کار دفاعی و هم در کار هجومی مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: من از قابلیت‌های رضا با اطلاع هستم و او عملکرد خوبی در بازی مقابل لیدز یونایتد داشت.

دوررفت مرحله یک چهارم نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی رئال مادرید و پاری سن ژرمن به پایان رسید.

درادامه دور رفت این مرحله شب گذشته دو دیدار برگزارشد که طی آن، درورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید، رئال مادرید اسپانیا درمصاف با مهمانش بورسیا دورتموند آلمان به برتری سه به صفر رسید و با این برد شیرین انتقام شکست فصل قبل را ازشاگردان کلوپ گرفت.

گل های رئال را دراین بازی، گرت بیل، ایسکو و کریستیانو رونالدو به ثمررساندند.

درورزشگاه پارک دوپرنس پاریس، پاری سن ژرمن فرانسه با برتری مقابل چلسی انگلیس نیمی از راه صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را پیمود.

لاوتزی، داوید لوییز مدافع چلسی و خاویر پاستوره برای سن ژرمن و ادن هزارد از روی نقطه پنالتی برای چلسی دراین دیدار گلزنی کردند.

فیفا بارسلونا را نقره داغ کرد، آبی و اناری ها از خرید یا فروش بازیکن محروم شدند.

تیم فوتبال بارسلونا به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جذب بازیکنان زیر ۱۸ ساله از سوی فیفا با محرومیتی سنگین روبرو شد و در دو پنجره بعدی نقل و انتقال بازیکنان نمی تواند هیچ بازیکنی را به خدمت بگیرد.

به این ترتیب باشگاه بارسلونا تا تابستان سال ۲۰۱۵ نمی تواند هیچ بازیکنی را بخرد یا بفروشد. این باشگاه اسپانیایی همچنین مبلغ ۴۵۰ هزار فرانک سوئیس نیز جریمه شده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز رقم ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شده و یک سال هم زمان دارد تا قوانین جدیدی در این زمینه تعریف کند.

باشگاه بارسلونا در بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ با زیر پا گذاشتن قوانین جذب بازیکنان زیر ۱۸ سال بازیکنان کوچک زیادی را به خدمت گرفته و از آنها در رقابتها استفاده کرده است.فیفا ۹۰ روز به بارسلونا مهلت داده تا وضعیت این بازیکنان را مشخص کند.

مدافع ملی‌پوش بارسلونا به دلیل مصدومیت نمی تواند تا یک ماه این تیم راهمراهی کند.

بارسلونا سه شنبه شب در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر آتلتیکو مادرید به تساوی یک بر یک رسید. البته در این دیدار پیکه مدافع ملی‌پوش بارسلونا نیمه نخست مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت.

پزشکان باشگاه بارسلونا پس از معاینه پای خرارد پیکه اعلام کردند این مدافع ملی‌پوش نکی تواند تا یک ماه بارسلونا را همراهی کند و به این ترتیب پیکه دیدار حساس برگشت لیگ قهرمانان اروپا برابر آتلتیکو مادرید را از دست داد.

پیش از او نیز ویکتور والدس دروازه‌بان بارسلونا به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش کنار گذاشته شده بود.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*