خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسرو جردی

اخبار ورزشی روز پنجشنبه با امیر خسرو جردی

mehrvarz-ahmadi-7-1

متین ورامین لیگ قهرمانان والیبال آسیا را با برد مقابل نمانیده ژاپن آغاز کرد.
درنخستین روز این مسابقات درمانیل فیلیپین دیروزتیم متین ورامین قهرمان لیگ برتر ایران دراولین دیدارخود مقابل تیم اویتا میوشی ژاپن به برتری ۳-۱ رسید و این دوره از رقابت ها را با یک پیروزی راحت آغاز کرد.

دراین دیدار محمد موسوی عراقی بازیکن تیم متین با کسب ۱۵ امتیاز، امتیارآورترین بازیکن مسابقه شناخته شد.
متینی ها امروزدردومین مسابقه به دیدار نماینده ویتنام خواهند رفت.

بی بی سی در گزارشی پیروزی ایران برابر آمریکا را یکی از ۱۰۰ لحظه تاریخی جام جهانی معرفی کرد.
درحالی که جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تقریبا دو ماه دیگر آغاز می‌شود و ۳۲ تیم راه یافته به بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان در قالب هشت گروه چهار تیمی برابر هم به رقابت می‌پردازند، سایت بی بی سی در گزارشی ۱۰۰ لحظه تاریخی جام جهانی را معرفی کرده که یکی از این اتفاقات پیروزی ایران برابر آمریکا درجام جهانی ۹۸ فرانسه محسوب می‌شود.
در گزارش بی بی سی آمده است: تیم ملی فوتبال ایران در یکی از سیاسی‌ترین بازی‌های تاریخ جام جهانی موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک آمریکا را شکست دهد تا اولین برد خود در تاریخ جام جهانی را به دست آورد.
این دیدار به دلیل تنش‌های سیاسی دو کشور ایران و آمریکا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و باعث شد بازیکنان دو تیم قبل از مسابقه با هم عکس یادگاری بیاندازند و با شاخه گل به استقبال هم بروند.

ورلد ساکر:برزیل ۲۰۱۴ آخرین جام جهانی نکونام است.
این مجله در جدیدترین شماره خود در گزارشی به بررسی بازیکنانی پرداخته است که جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آخرین جام جهانی آنها خواهد بود که در این بین نام جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران نیز به چشم می‌خورد.
ورلد ساکراعلام کرد پاتریس اورای فرانسوی، شولا آمه‌اوبی از نیجریه‌، مارک‌ برشیانو از استرالیا‌، ژولیو سزار از برزیل و رومن شیرکف از روسیه و جواد نکو‌نام از تیم ملی ایران شش بازیکنی هستند که جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل آخرین حضور آنها در بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان خواهد بود و به همین خاطر انگیزه زیادی برای درخشش دارند.
“ورلد ساکر” درباره جواد نکونام نوشته است: کاپیتان ایران نزدیک به ۱۴ سال است که در تیم ملی بازی می‌کند. او اکنون پس از این همه سال فرصت حضور در جام جهانی را یافته است. جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل دومین حضور جواد نکونام در رقابت‌ها خواهد بود. او یک بار نیز در جام جهانی ۲۰۰۶ همراه ایران در جام جهانی حضور داشت و پس از آن به فوتبال اسپانیا رفت.
نکونام، هافبک گلزنی است که در ۱۳۷ بازی برای تیم ملی ایران ۳۶ گل را به ثمر رساند که پنج گل از آنها در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بوده است. درست است که نکونام بازیساز تیم ملی ایران محسوب می‌شود اما شم گلزنی بالای او ارزش‌های این هافبک باتجربه را بالاتر برده است.

سردارآزمون:انتقالم به بارسلونا منتفی است، مذاکرات با آرسنال و میلان به طور جدی دنبال می شود.
سردار آزمون در گفت‌وگویی با روزنامه‌ “تریبونا” روسیه درباره پیشنهادهای رسیده به او و شرایطش در تیم روبین‌کازان صحبت کرد.
آزمون گفت: از سه تیم میلان، آرسنال و یوونتوس پیشنهاد داشتم. البته از بارسلونا نیز پیشنهاد داشتم اما به دلیل محرومیت این تیم در به خدمت گرفتن بازیکن جدید حضورم در این تیم کاملا منتفی است اما در حال حاضر در حال فکر کردن روی پیشنهادهای این سه تیم هستم.
آزمون در ادامه گفت: مذاکرات با باشگاه‌های میلان و آرسنال خیلی جدی دنبال می‌شود. نمایندگان هر دو تیم در چند روز گذشته در روسیه حضور داشتند و با مسئولان روبین کازان مذاکره کردند.

تیم های بایرن مونیخ و آتلتیکومادرید به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کردند.
در ادامه دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها شب گذشته دو دیدار دیگر برگزارشد که طی آن، بایرن مونیخ آلمان درورزشگاه آلیانز آره نا شهر مونیخ به مصاف مهمانش منچستریونایتد انگلیس رفت ودر یک بازی یکطرفه این تیم را ۳-۱ شکست داد و در مجموع دوبازی رفت و برگشت با برتری ۴-۲ به جمع چهار تیم برتر این دوره صعود کرد.
ماریو مانزوکیچ، توماس مولر و آرین روبن برای بایرن و پاتریس اورا برای منچستر دراین بازی گلزنی کردند.
دردیگر مسابقه، دوتیم اسپانیایی آتلتیکو مادرید و بارسلونا در ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک به صفر آتلتیکو خاتمه یافت واین تیم درمجموع دوبازی رفت و برگشت با برتری ۲-۱ به مرحله نیمه نهایی صعود کرد و بارسا از دور رقابت ها حذف شد وناکامی دیگری برای نماینده ایالت کاتالان رقم خورد.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*