خانه » اخبار خارجی » آمریکا: روسیه از دادن اطلاعات در مورد بمب‌گذاری بوستون خودداری می‌کند

آمریکا: روسیه از دادن اطلاعات در مورد بمب‌گذاری بوستون خودداری می‌کند

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار گزارشی مقامات امنیتی روسیه را متهم کرد که در جریان شناسایی یکی از عاملان بمب گذاری در شهر بوستون آمریکا در نوامبر سال گذشته، اطلاعات حساس را از مقامات اف بی آی مخفی نگاه داشته‌اند.

Untitled-4bostom
در گزارش بازرس عالی وزارت دادگستری آمریکا گفته شده است: «اداره اف بی آی آمریکا پیش از وقوع بمب گذاری بوستون در مورد یکی از عاملان این بمب گذاری بنام تیمورلنگ سارنایف اطلاعاتی در اختیار داشت اما مقامات روسی بخشی از نوارهای مربوط به گفتگوهای او و مادرش را که در آنها به موضوعاتی از قبیل جهاد اشاره شده بود، در اختیار اف بی آی نگذاشتند.»

بازرس عالی وزارت دادگستری آمریکا در این گزارش به نقل از مامورین اف بی ای به نوار دیگری از گفتگوهای تلفنی مادر سارنیف با شخصی در جنوب روسیه اشاره کرده که شخص مذکور تحت تعقیب اف بی آی بوده است. بازرس مذکور تاکید کرده است در صورت اطلاع مامورین اف بی ای از این مکالمات امکان ردیابی بیشتر و جلوگیری از این بمب گذاری وجود داشت.
در ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۳ در خلال مسابقات دو ماراتن در شهر بوستون بمب گذاری هایی صورت گرفت که بعدها به بمب گذاری های ماراتن موسوم شد.
این بمب گذاری سه کشته و ۱۳۰ مجروح برجای گذاشت که یکی از کشته شدگان آن یک کودک ۸ ساله بود.
عاملین این بمب گذاری‌ها، دو برادر چچنی به نام های جوهر سارنایف و تیمورلنگ سارنایف بودند که یکی از آنها در جریان تعقیب نیروهای پلیس این کشور به قتل رسید.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*