خانه » اخبار خارجی » اوکراین: ممکن است از زور استفاده کنیم

اوکراین: ممکن است از زور استفاده کنیم

آرسِن آواکوف، وزیر کشور اوکراین گفت اگر مذاکرات برای خروج جدایی‌طلبان از ساختمان‌های دولتی در شرق اوکراین به شکست بینجامد، از زور استفاده خواهد شد.
وزیر کشور اوکراین که در کیف در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفت وضعیت در دو روز آینده مشخص خواهد شد.
او گفت دو راه گفتگو یا استفاده از زور برای حل این بحران وجود دارد.
صدها نفر از تظاهرکنندگان طرفدار روسیه از سه روز پیش به ساختمان‌های دولتی در دونِتسک، خارکف و لوهانسک در شرق اوکراین هجوم برده‌اند.
جدایی‌طلبان روز سه‌شنبه توسط نیروهای امنیتی اوکراین از ساختمان‌های دولتی بیرون رانده شدند. اما تظاهرکنندگان در شهر دونِتسک همچنان در این ساختمان‌ها حضور دارند.
در همین حال آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت روسیه برای تنش زدایی در اوکراین اقدامی نکرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه صدر اعظم آلمان اعلام کرد، روسیه گام های لازم را برای کاهش تنش و بن بست سیاسی در اوکراین برنداشته است.
در همین حال آمریکا، روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا سه‌شنبه آینده مذاکراتی را برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین آغاز خواهند کرد.
در این جلسه جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و آندریه دیشیتسا وزیر امور خارجه اوکراین حضور خواهند داشت.
جان کری و سرگئی لاوروف، در تماس تلفنی روزهای اخیر خود برای آغاز گفتگوها به منظور حل تنش میان اوکراین و روسیه توافق کردند.
روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا، ماموران روسیه و نیروهای ویژه این کشور را متهم کرد که محرک جدایی طلبی در شرق اوکراین هستند.
جان کری گفت که ممکن است مسکو مشابه کریمه، قصد اقدام نظامی در شرق اوکراین را داشته باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*