خانه » سر تیتر خبرها » یک مقام پلیس: امروز دیگر از شکنجه در بازداشتگاه‌ها خبری نیست

یک مقام پلیس: امروز دیگر از شکنجه در بازداشتگاه‌ها خبری نیست

zendan

حسن بتولی٬ رییس پلیس آگاهی با تائید ضرب و شتم و شکنجه در بازداشتگاه‌های پلیس گفته که دیگر از ضرب و شتم و شکنجه خبری نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم٬ آقای بتولی گفته استفاده از علم روز باعث بهبود برخورد‌های پلیس با مجرمان شده به طوری که امروز شاهدیم که از ضرب و شتم و شکنجه خبری نیست.

این اظهارات رییس پلیس آگاهی تائید تلویحی وجود شکنجه در بازداشتگاه‌های پلیس است که به ادعای وی در حال حاضر از این خشونت ساختاری دیگر خبری نیست.

پلیس آگاهی یکی از خشن‌ترین پلیس‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که در بازداشتگاه‌های خود برخورد‌های بسیار خشونت‌باری با متهمان و مجرمان می‌کند.

مرداد ماه سال ۱۳۹۰ نیز غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان زندان‌های کل کشور با رد گزارش‌ها درباره شکنجه در بازداشتگاه‌های جمهوری اسلامی گفته بود شکنجه در ایران دروغ شاخدار است.

این در حالی است که سازمان‌های مدافع حقوق بشر بار‌ها نسبت به نقض حقوق اولیه زندانیان در زندان‌های ایران اعتراض کرده و خواستار پایبندی جمهوری اسلامی به معاهدات بین‌المللی در این زمینه شده‌اند.

طی چهار سال گذشته نامه‌هایی از برخی زندانیان به صورت عمومی منتشر شده که حاکی از شکنجه شدید روحی و جسمی آن‌ها در ایام بازداشت است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*