خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » کارلوس کی روش: پیکار ایران با سه رقیب همسایه عربی تنش و هیجان دارد – فریدون شیبانی

کارلوس کی روش: پیکار ایران با سه رقیب همسایه عربی تنش و هیجان دارد – فریدون شیبانی

تیم ملی وقتی رقابتهای آسیایی را آغاز می کند قوی تر خواهد بود.

2560000000000000

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از مراسم قرعه کشی مرحله نخست پیکارهای فوتبال جام ۲۰۱۵ ملتهای آسیا ، که در اپرا هاوس سیدنی انجام گرفت، نوشت که ایران با پیشینه سه بار قهرمانی در این جام با تیمهای امارات، قطر و بحرین در گروه سوم هماورد است. این دوره رقابتها در ژانویه سال آینده در استرالیا انجام می شود و ایران در سالهای ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ سه بار پیاپی قهرمان این جام شد.

کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران پس از مشخص شدن حریفان نخست به این خبرگزاری گفت: ” گروه ما کاملا متعادل با کشورهای عربی است، همسایه ها، رقیبان ایران و به همراه تنش و هیجان خاص خود هستند. بنا بر این گروه سختی خواهد بود. اما فکر می کنم ایران بخت خوبی برای یک مدال (مقام اول تا سومی) دارد. به ویژه برای تیمهای آسیایی که به جام جهانی می روند.”

پایگاه خبری کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از زبان این مربی سرشناس نوشت: “فوتبال به تمامی فشار است، و فشار برای پیروزی در بازی بعدی. من مطمئن هستم که پس از جام جهانی تیم ملی ایران می تواند با آمادگی و تجربه بیشتر جهش داشته باشد. آنان وقتی رقابتهای آسیایی را آغاز می کنند قوی تر خواهند بود.

مربی بحرینی ایران را در میان سه قدرت برتر آسیا نمی داند.

بحرین نخستین حریف تیم ملی ایران خواهد بود. این تیم که در راه جام جهانی پیش رو یکی از حریفان ایران در دور دوم بود و پس از شکست سنگین شش بر صفر در تهران، در منامه به تساوی یک بر یک رسید، اکنون به رهبری آلن هادسن، بازیکن پیشین تیمهای چلسی و ملی انگلیس به استرالیا می رود. هادسن به ای اف سی گفت: ” ما می خواهیم درست آن کاری را انجام دهیم که می توانیم. ما می خواهیم خوشبین باشیم و سعی کنیم دلیلی برای شگفتی آفرینی و انجام کاری خاص باشیم. ما نمی رویم که فریاد بزنیم و سر و صدا راه بندازیم، ولی می خواهیم سخت کار کنیم و آماده شویم. به طور حتم ما این جا می آئیم که خیلی جلو برویم. فکر می کنم این گروه خوبی است و به تصور من بحرین از دو یا سه تیم پرقدرت نام آشنا گریخته است. ما خوشحال هستیم.”

برنامه مسابقه های ایران

۱۱ ژانویه: ایران با بحرین در ورزشگاه ملبورن رکتنگیولار

۱۵ ژانویه : ایران با قطر در ورزشگاه استرالیا

۱۹ ژانویه : ایران با امارات در ورزشگاه بریزبین

گروهبندی

گروه نخست: استرالیا، کره جنوبی، کویت و عمان

گروه دوم: ازبکستان، عربستان سعودی، کره شمالی و چین

ایران، بحرین، قطر و امارات

ژاپن، اردن، عراق و تیم قهرمان چلنج کاپ آسیا در سال ۲۰۱۴

 

استرالیا که از سال ۲۰۰۶ به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوست، پس از شکست یک بر صفر دوره پیش (۲۰۱۱) در مسابقه پایانی از تیم ژاپن، این بار امیدوار است که در سایه مزیت میزبانی، قهرمانی در بخش مردان را تجریه کند.

کره جنوبی بخت سرگروهی در این قرعه کشی را از دست داد. آنان به طور خطرناکی از رده های بالاتر تیمهای آسیایی سقوط کردند و به صورت موقت خارج از قلمروی چهار تیم نخست رده بندی فیفا در قاره کهن قرار گرفتند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*