خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » پایان اعتصاب ملوانیها در سال 93، تهدیدهای مدیرعامل و بیانیه ای دیگر – فریدون شیبانی

پایان اعتصاب ملوانیها در سال 93، تهدیدهای مدیرعامل و بیانیه ای دیگر – فریدون شیبانی

malavan2

مدیرعامل جمعه گذشته از واکنش بازیکنان خشمگین شده و پایان آن را اعلام کرده بود، اما در نوروز بازیکنان بی پول به شکستن اعتصاب مجبور شدند! بازیکنان تیم فوتبال ملوان انزلی در آخرین جلسه تمرین سال ۱۳۹۲ هم حاضر نشدند و اعتصاب آنان به سال بعد کشید تا سرانجام با صدور یک اعلامیه با عنوان شکستن اعتصاب برای دل هواداران ملوانیها به تمرین بازگشتند. خبرگزاری دانشجویان ایران از سوی ملوانیها نوشت: “امروز با وجود این که روز تعطیل ما است نه به خاطر تهدید مدیرعامل باشگاه، بلکه به خاطر دل مان و عشقی که به ملوان و هواداران داریم به محل تمرین آمدیم.”

این اعتصاب در حالی شکست که به نوشته خبرگزاری فارس بازیکنان این تیم، چهارشنبه آخر سال هم حاضر به تمرین نشدند و محل تمرین را ترک کردند.

برپایه این گزارش، مسعود معمایی مدیرعامل جدید باشگاه ملوان و جانشین صادق درودگر در این روز در محل تمرین حاضر شد و برای دقایقی با بازیکنان صحبت کرد. معمایی با اشاره به مشکلات ملوان از بازیکنان خواهش کرد که تمرینات خود را ادامه بدهند. بازیکنان هم صحبت‌های خود را با معمایی مطرح کردند و مشکلاتشان را به او گفتند.

بعد از صحبت‌های مدیرعامل و رفتن او، بازیکنان و مربیان با یکدیگر جلسه ‌ای برگزار کردند و در نهایت تصمیم گرفتند که امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفند) هم که آخرین روز کاری سال ۹۲ بود، تمرین نکنند.

به این ترتیب اعتصاب بازیکنان ملوان که از جمعه ۲۳ اسفند آغاز شده بود ادامه پیدا کرد.

ادامه پدیده اعتصاب در فوتبال؛ از پرسپولیس تا صبای قم و حالا در ملوان انرلی

پدیده تازه این فصل فوتبال لیگ برتر تداوم اعتصابهای بلند و کوتاه مدت بازیکنان به دلیل عدم دریافت حق و حقوق آنان مطابق قراردادشان است که از پرسپولیس تهران آغاز شد و سپس به تیم صبای قم، متعلق به سپاه پاسداران و سرانجام ملوان انزلی با ریشه ای از نیروی دریایی کشید.

مالک جدید، ملوان را تحویل داد و رفت!

سیروس محجوب که حدود سه ماه پیش به عنوان مالک باشگاه ملوان به انزلی آمده بود در آخرین جمعه آخر سال این باشگاه ارزشمند و با پیشینه ای درخشان از جام تخت جمشید را به مسوولان نیروی دریایی تحویل داد و از ادامه مالکیتش در باشگاه ملوان انصراف داد!

این مالکیت سه ماهه تنها حاصلش مطرح شدن نام محجوب در رسانه ها بود و برداشت از آمدن او به عنوان مالک پولدار در دوره جمهوری اسلامی پرداخت حق و حقوقی بود که تا کنون مالکیتهای حسین هدایتی و دیگران هیچ تاثیر مثبتی برای بازیکنان ملوان نداشته است – مساله ای که سرانجام در فاصله دو هفته تا بازی بیست و هشتم ملوان در لیگ برتر، به اعتصاب ملوانیها انجامید و برخلاف گفته های مدیرعامل جدید این تیم، پس از گذشت نزدیک به یک هفته هم پایان نیافت و به سال ۱۳۹۳ کشید.

بدهی ۱۰ میلیاردی ملوان

فارس همچنین فاش می کند که «مهم‌ترین دلیل کناره گیری ناگهانی مالک، مساله میزان بدهی‌های سرسام‌آور باشگاه بود که به سیروس محجوب در ابتدای حضورش رقم سه میلیارد تومان گفته شده بود، اما مشخص شد که این باشگاه حدود ۱۰ میلیارد تومان بدهکار است!»

خشم مدیر عامل از اعتصاب بازیکنان

مسعود معمائی مدیر عامل باشگاه ملوان و جانشین صادق درودگر بدون در نظر گرفتن مشکلات مالی و روزمره بازیکنان و عدم توجه موثر به آنها، ابتدا در مورد اعتصاب روز جمعه آخر سال به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: “این عمل بازیکنان درست نبوده و آنها سعی می‌کنند در آینده این حرکت را جبران کنند. البته این عمل آنها بابت عدم پرداخت‌های مالی‌ شان بوده است. هنوز با بازیکنان در مورد این موضوع صحبتی نکرده‌ ام ولی امروز با آنها جلسه دارم و باید بررسی کنیم و در حد امکان مشکلاتشان را رفع کنیم.”

تاکید مدیرعامل در مورد این که عمل (اعتصاب) بازیکنان بابت عدم پرداخت ملی شان بوده است این شبهه را به وجود می آورد که مگر دلیل دیگری هم می تواند داشته باشد؟

معمایی در مورد مالکی که تیم ملوان را در اخرین گامهای لیگ برتر رها کرده است، اظهار امیدواری می کند که شاید او را از کناره گیری باز دارد، اما این را هم اضافه می کند که: “معلوم نیست با این وضع او به باشگاه ملوان بر می ‌گردد یا نه؟ مدیرعامل گفت: “ولی ما در هر حال پیگیر هستیم که ایشان را راضی به برگشت کنیم. البته امروز بازیکنان استراحت دارند و از فردا تمرینات زیر نظر دراگان اسکوچیچ (سرمربی) از سر گرفته می‌شود.”

ملوانیها روزهای بعد هم تمرین نکردند و به اعتصاب ادامه دادند … و باز این سوال هم پیش می آید که ایا استراحت به بازیکنان به دلیل تعطیلی لیگ برتر و سپس آغاز اعتصاب داده شده است؟! هر چند در آخرین گزارش از این ماجرا که سعی شد گسترده نشود، بازیکنان ملوان همچنان به تهدیدهای آقای مدیرعامل مجبور به بازگشت شدند و این تهدیدها نیاز به توصیف ندارد!

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*