خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » نگاه فیفا به پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا – فریدون شیبانی

نگاه فیفا به پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا – فریدون شیبانی

استقلال و شش تیم دیگر در جست و جوی نخستین پیروزی

98888888888888888001

در فاصله یک روز تا آغاز چهارمین دور رقابتهای گروهی جام قهرمانان باشگاههای آسیا پایگاه خبری فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) نوشت که در گروه اول این پیکارها الجزیره امارات و الشباب اگر به پیروزی برسند، هر دو به مرحله حذفی راه خواهند یافت. در همین حال تیمهای استقلال، گویی ژوی چین، یوکوهامای ژاپن و بوریرام یونایتد تایلند اگر نبرند، حذف خواهند شد.

این سایت در بخش مسابقه های مهم به دیدار استقلال با الجزیره در امارات اشاره کرده است که یک پیروزی می تواند کار صعود تیم عربی را بپایان برساند. تیم استقلال دو هفته پیش در میزبانی تیم اماراتی به تساوی دو بر دو رسید. در این گزارش به شکست یک بر صفر اخیر استقلال در برابر نفت تهران در لیگ برتر ایران اشاره کرده است. استقلال و شش تیم دیگر در آغاز مسابقه های دور برگشت هنوز در انتظار نخستین پیروزی هستند.

شرایط سخت بنیادکار در غیاب کاپیتان

در گروه دوم تیم بنیادکار با پیشینه دو بار رسیدن تا مرحله نیمه پایانی برای آن که شمع در حال خاموشی امیدهایش را دو باره شعله ور سازد باید در اهواز تیم فولاد را شکست دهد و برای نخستین بار در این مرحله حذف نشود. این هدف دشوار در حالی است که حیروالله کریم اف، کاپیتان و مدافع راست تیم ازبک هم به دلیل محرومیت در برابر تیم ایرانی حضور نخواهد داشت. دو هفته پیش فولاد در خانه حریف مسابقه یک بر صفر برده را در وقت تلف شده با تساوی یک بر یک از دست داد. تیم تازه وارد الفاتح عربستان نیز مذبوهانه در جستجوی نخستین پیروزی در برابر تیم الجیش است.

العین امارات شاید در لیگ داخلی توفیقی نداشته ، اما در لیگ قهرمانان آسیا چهره ای کاملا متفاوت داشته است و حالا می خواهد در خانه تراکتورسازی به پیروزی برسد و فاصله پیشتازی اش را افزایش دهد. الاتحاد در آخرین بازی در زمین این تیم با شکست سه بر یک نخستین شکست در این گروه را تجربه کرد.

در گروه چهارم تیم الاهلی در سرایطی آرمانی تیم سپاهان را میزبانی می کند. این تیم دو هفته پیش با یک گل در وقت تلف شده توانست تیم سپاهان را در اصفهان شکست دهد.

گلزن برتر لیگ در تبریز

فیفا در بخش بازیکنی که باید زیر نظر داشت، به آساموآ ژیان، مهاجم آفریقایی تیم العین به عنوان بهترین گلزن این دوره جام با چهار گل پرداخته است. کاپیتان غنایی تیم العین در پیروزی اخیر در امارات هم دو گل زد. حالا هم به نظر می آید این گلزن تمام عیار در برابر تراکتورسازی تبریز می خواهد همچنان گلزن باشد.

پیکارهای دور چهارم در روزهای نخست و دوم آوریل

گروه اول: الجزیره با استقلال، الریان با الشباب

گروه دوم: الجیش با الفاتح، فولاد با بنیادکار

گروه سوم: تراکتورسازی با العین، الاتحاد با لخویا

گروه چهارم: الهلال با السد، الاهلی با سپاهان

گروه پنجم: شاندونگ لوننگ با پوهانگ، بوریرام با اوزاکا

گروه ششم: اف سی سئول با سانفرسسه هیروشیما، سنترال کوست مارنرز با بجینگ گوآن

گروه هفتم: جئونبوک هیوندای با گوآنگژو اورگرانده، یوکوهاما مارینوس با ملبورن ویکتوری

گروه هشتم: گویی ژو رنهه با اولسان هیوندایی، کاواساکی فرونتیل با وسترن سیدنی.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*