خانه » اخبار خارجی » لاورف: جان کری دعوت برای دیدار از مسکو را رد کرد

لاورف: جان کری دعوت برای دیدار از مسکو را رد کرد

سرگئی لاورف، وزیر خارجه روسیه گفت از جان کری، وزیر خارجه آمریکا دعوت کرده بود تا روز، دوشنبه، برای گفتگو درباره اوکراین به مسکو برود، اما آقای کری آن را رد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز سرگئی لاورف افزود: جان کری پیشنهادهایی را برای حل بحران اوکراین داد، اما مسکو از آنها کاملا راضی نبود و روسیه خود پیشنهادهایی را تهیه کرده تا به گفته‌ی وی «با در نظر گرفتن منافع همه اوکراینی‌ها، وضعیت این کشور را به چارچوب قوانین بین‌المللی بازگرداند.»

در همین حال، قرار است آرسنی یاتسینیوک، نخست وزیر موقت اوکراین فردا چهارشنبه در واشنگتن با بارک اوباما دیدار و گفتگو کند.

از سوی دیگر شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل امشب برای بحث درباره اوضاع اوکراین نشست غیرعلنی برگزار کرد.

برپایه این گزارش، این نشست به دعوت اوکراین تشکیل شد.

شورای امنیت از آغاز ورود نیروهای روسیه به شبه جزیره کریمه تاکنون چهار نشست علنی و غیرعلنی داشته اما تصمیم خاصی نگرفته است.

روسیه خود از اعضای دایم شورای امنیت و دارای حق وتوست.

و در خبری دیگر نیز یک مقام اتحادیه اروپا از آغاز تهیه طرحی برای اعمال تحریم علیه روسیه خبر داد و گفت ممکن است در صورت بی‌نتیجه بودن مذاکرات بین مسکو و کیف این طرح تصویب شود.

مایا کوسیانچیچ، سخنگوی رسمی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «می‌توانم تایید کنم که روند مقدماتی برای اعمال تحریم علیه روسیه آغاز شده است، اما از چارچوب زمانی آن اطلاعی ندارم.»

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*