خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ضمیمه ورزشی روز پنجشنبه – امیر خسروجردی

ضمیمه ورزشی روز پنجشنبه – امیر خسروجردی

varezeshi8976

هفته بیست و هشتم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران پس از وقفه ای یک ماهه با برگزاری هشت دیدارهمزمان آغاز می شود. دربازی های این هفته عصر امروز تیم های مدعی کسب عنوان قهرمانی به مصاف حریفان خود خواهند رفت و تیم های انتهای جدول برای رهایی از خطر سقوط رودرروی رقیبانشان قرارخواهند گرفت.

براین اساس و طبق برنامه، فولاد خوزستان صدرنشین دردیداری حساس میزبان تراکتورسازی تبریز است.فولادی ها برای تداوم صدرنشینی و بالا بردن شانس کسب عنوان قهرمانی درپی کسب سه امتیازهستند.درتهران، استقلال رده دومی پذیرای همشهری خود تیم نفت است.آبی پوشان برای رسیدن به صدر جدول باید دراین دیدار پیروز شوند و مترصد توقف و یا شکست فولاد درمقابل تراکتورسازی هستند.

پرسپولیس تهران که درمکان سوم جدول جای گرفته دردیداری سرنوشت ساز به مصاف میزبانش داماش گیلان می رود.سرخپوشان پایتخت درصورت برد مقابل داماش و توقف و یا شکست استقلال مقابل نفت به رده دوم جدول رده بندی صعود خواهند کرد.

درسایر بازی ها نیز، سپاهان اصفهان میزبان سایپای البرز است، راه آهن سورینت پذیرای استقلال صنعتی خوزستان خواهد بود، صبای قم و ذوب آهن اصفهان باهم دیدار دارند، فجرسپاسی میزبان تیم قعرجدولی مس کرمان است و گسترش فولاد تبریز رودرروی ملوان بندرانزلی قرارخواهد گرفت.

درقرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، ایران با قطر، امارات و بحرین همگروه شد.

قرعه کشی مرحله نهایی این مسابقات دیروزدرسیدنی استرالیا برگزارشد که طی آن، تیم ملی ایران درگروه سوم با تیم‌های امارات، قطر و بحرین هم‌گروه شد.

دراین قرعه کشی تیم ایران در کنار استرالیا میزبان رقابت‌ها، ژاپن و ازبکستان در سید یک(سرگروه‌ها) قرار داشت.

در این مراسم علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی هم حضور داشتند.

این بازی‌ها از نهم ژانویه (۱۹ دی‌) در پنج شهر سیدنی، ملبورن، نیوکسل، کانبرا و بریزبین استرالیا آغاز شده و ۱۱ بهمن به پایان می‌رسد.

در دوره قبلی که در سال ۲۰۱۱ به میزبانی قطر برگزار شد، تیم ژاپن توانست به مقام قهرمانی دست یابد.

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا که اوایل سال ۲۰۰۵ در استرالیا برگزار می‌شود به این شرح است:

گروه ۱: استرالیا – کره جنوبی -عمان – کویت

 

گروه ۲: ازبکستان -عربستان-چین – کره‌شمالی

 

گروه ۳: ایران -امارات- قطر – بحرین

 

گروه ۴: ژاپن – اردن-عراق – تیم قهرمان چلنج کاپ

کی روش:ایران درجام ملت ها قدرتمندترازقبل خواهد بود، اکنون ما بهترین تیم آسیا هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معتقد است ایران با تجربه‌ای که از جام جهانی خواهد داشت به خوبی خود را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند.

به گزارش ایسنا، کارلوس کی‌روش، سرمربی ایران در واکنش به قرعه تیمش در جام ملت‌های آسیا گفت: ایران در گروه سختی قرار گرفت و فشار زیادی برای بردن بازی‌خودش خواهد داشت و این فشار در همه بازی‌های مرحله گروهی وجود دارد. فکر می‌کنم پس از جام جهانی می‌توانیم از تجربه این رقابت‌ها و آمادگی که بدست آوردیم به خوبی به مصاف حریفانمان در جام ملت‌های آسیا برویم و قطعا ایران نسبت به قبل قوی‌تر خواهد بود زیرا تجربه جام جهانی را خواهد داشت.

وی گفت: سه سال قبل ایران تیم چهارم – پنجم در آسیا بود اما اکنون ما بهترین تیم آسیا هستیم. البته به نظرم تیم‌های ژاپن و کره‌جنوبی نیز همیشه تیم‌های خوبی بودند و توانستند بهترین تیم های قاره باشند. چیزی که در فوتبال باقی می‌ماند نتیجه است. ما از اینکه تیم برتر آسیا هستیم خوشحالیم و دوست داریم این روند را ادامه دهیم.

امید نمازی مربی تیم ملی فوتبال زنان آمریکا شد.

امید نمازی، دستیار سابق کارلوس کی‌روش به عنوان مربی به تیم ملی زنان امریکا پیوست تا در کنار تام سرمانی قرار گیرد.نمازی پس از به عهده گرفتن مربیگری تیم ملی زنان آمریکا گفت: چالش جدیدی پیش روی من قرار گرفته است و از این بابت خوشحالم. فرصت خوبی برای پیشرفت فوتبال زنان به وجود آمده است. امیدوارم که بتوانیم برای جام جهانی ۲۰۱۵ پیشرفت کنیم و عملکرد خوبی از خود نشان دهیم.امید نمازی پیش از این در گفتگو با نیویورک تایمز ادعا کرده بود ۵ ماه از فدراسیون فوتبال ایران حقوق نگرفته و از وضعیت خود ناراضی بود..

پیروزی باارزش چارلتون با قوچان نژاد

چارلتون با حضور ۹۰ دقیقه‌ای مهاجم ایرانی خود هفته سی‌وهشتم لیگ دسته اول فوتبال انگلیس را با پیروزی پشت سر گذاشت.

از دیدارهای هفته سی‌وهشتم لیگ دسته اول فوتبال انگلیس سه شنبه شب تیم چارلتون در حضور ۹۰ دقیقه‌ای رضا قوچان‌نژاد موفق شد با یک گل در خانه تیم ناتینگهام فارست به پیروزی دست پیدا کند.

تک گل این دیدار را جوردن کارزینز در دقیقه ۸۱ به ثمر رساند. چارلتون با ۳۵ امتیاز از ۳۵ بازی در رده بیست‌ویکم جدول ۲۴ تیمی چمپیونشیپ قرار دارد. آنها امیدوار هستند با برتری در بازی های باقیمانده خود در لیگ باقی بمانند.

دل پیرو سفیر جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ شد.

ستاره سابق تیم ملی ایتالیا به عنوان سفیر جام ملت‌های آسیا انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، مسئولان برگزاری جام ملت‌های ۲۰۱۵، آلساندرو دل‌پیرو بازیکن بزرگ ایتالیایی که ۲ سال است در سیدنی توپ می‌زند را به عنوان سفیر این رقابت‌ها انتخاب کردند.

دل‌پیرو پس از انتخاب به عنوان سفیر جام ملت‌های آسیا گفت:‌ از اینکه به عنوان سفیر این رقابت‌ها انتخاب شدم خوشحالم. جام ملت‌های آسیا رویداد مهمی است. من دو سال است در استرالیا هستم و اینجا مانند خانه من است و اکنون شادی من پس از انتخاب به عنوان سفیر این رقابت‌ها دوچندان شده است.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*