خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ضمیمه ورزشی روز جمعه

ضمیمه ورزشی روز جمعه

hfgjh45

با پیروزی فولاد خوزستان، پرسپولیس و نفت رقابت برای قهرمانی درلیگ برتر فوتبال ایران به اوج خود رسید. بازی های هفته بیست و هشتم این مسابقات عصر دیروز با برگزاری هشت دیدار همزمان پیگیری شد که طی آن، فولاد خوزستان در مصاف با مهمانش تراکتورسازی تبریز ۲-۱ پیروز شد و با این برد شیرین خانگی ۵۴ امتیازی شد و صدرنشین باقی ماند.

فولادی ها با این نتیجه درفاصله دو هفته به پایان این فصل با اختلافی سه امتیازی نسبت به پرسپولیس و نفت در یکقدمی کسب عنوان قهرمانی قرارگرفتند.

گل های این دیدار را مهدی بدرلو دوبار از روی نقطه پنالتی برای فولاد و کریم انصاریفرد برای تراکتورسازی به ثمررساندند.

درورزشگاه عضدی رشت، پرسپولیس تهران با تک گل محمد عباس زاده از سد میزبانش داماش گیلان گذشت.

سرخپوشان پایتخت با این برد شیرین خارج ازخانه ۵۱ امتیازی شده و به رده دوم جدول رده بندی صعود کردند، تا شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی این فصل افزایش دهند.

درورزشگاه آزادی دوتیم تهرانی استقلال و نفت درمسابقه ای سرنوشت ساز به مصاف هم رفتند که این دیدار با گل دقیقه ۹۰ رضا نوروزی به سود نفت خاتمه یافت.

نفتی ها با این برد شیرین ۵۱ امتیازی شده و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس دررده سوم جای گرفتند.آبی پوشان نیز با قبول این شکست تلخ با ۵۰ امتیاز با سقوط دوپله ای دررده چهارم جدول رده بندی قرارگرفته و تا حدود زیادی شانس کسب عنوان قهرمانی را از دست دادند.

درورزشگاه فولادشهر، سپاهان اصفهان درمصاف با مهمانش سایپای البرز ۲-۲ مساوی متوقف شد و با این تساوی ضمن از دست دادن دوامتیاز حساس خانگی ۴۸ امتیازی شد و با قرارگرفتن درمکان پنجم جدول رده بندی شانس خود را برای رسیدن به قهرمانی این فصل از دست داد.

درسایر بازی ها نیز، مس کرمان دردیدار با میزبانش فجرسپاسی شیراز ۱-۱ مساوی متوقف شد وبا این نتیجه ۲۰ امتیازی شد و با قرارگرفتن درقعر جدول رده بندی یک گام دیگر به سقوط به رقابت های فصل آینده لیگ دسته اول نزدیکتر شد، صبای قم ۲-۱ ذوب آهن اصفهان را برد و این تیم را به لبه پرتگاه سقوط نزدیک کرد، راه آهن سورینت یک به صفر استقلال صنعتی خوزستان را شکست داد و از منطقه خطر نجات پیدا کرد و ملوان بندرانزلی ۲-۱ میزبانش گسترش فولاد تبریز را شکست داد و با ۴۴ امتیاز درمکان ششم جدول رده بندی قرارگرفت.

با پیشنهاد دومیلیون یورویی آرسنال خواهان جذب سردار آزمون شد.

روزنامه انگلیسی مترو از پیشنهاد ۲ میلیون یوروریی آرسنال برای جذب سردار آزمون خبر داد.به گزارش ایسنا، آزمون مهاجم جوان ایرانی که در این فصل عملکرد خوبی در روبین کازان روسیه داشته از مدت‌ها قبل مورد توجه چندین تیم قرار گرفته است.

به گزارش روزنامه “مترو” سردار آزمون ۱۹ ساله در رقابت‌های این فصل لیگ روسیه عملکرد خوبی داشته و باعث شده تیم‌هایی چون آرسنال، میلان و یوونتوس تمایل خودشان را برای جذب این بازیکن ایرانی اعلام کنند.به نوشته این روزنامه باشگاه لندنی آرسنال که در جذب بازیکنان جوان سابقه زیادی دارد، بازی‌های سردار آزمون را در تیم جوانان ایران و باشگاه روبین کازان روسیه دیده و با مبلغ ۲ میلیون یورو خواستار جذب این بازیکن ایرانی شده است.سردار آزمون در گفت‌وگو با روزنامه‌های روسیه‌ای از پیشنهاد آرسنال استقبال کرده و حضور در این تیم لندنی را یک افتخار برای خود دانسته است.به نظر می‌رسد آرسن ونگر اولویت خود را خرید این بازیکن جوان اعلام کرده و مسئولان باشگاه آرسنال برای جذب این بازیکن با باشگاه روبین‌کازان وارد عمل شدند.سردار آزمون مهاجم جوان و تکنیکی است که سبک بازی او را شبیه لیونل مسی می‌دانند. او در سال ۲۰۱۳ از سپاهان راهی اروپا شد.

سوابق کاری مربی پرتغالی جدید تیم ملی فوتبال ایران اعلام شد.

به گزارش ایسنا، سایت رسمی فدراسیون فوتبال در معرفی دستیار جدید کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد: اوسیانو اندرید دآ کروز متولد ۲۹ جولای ۱۹۶۲ میلادی (۷ مرداد ۱۳۴۱) از کشور پرتغال است. وی به چهار زبان پرتغالی، فرانسه، انگلیسی و اسپانیایی تسلط دارد و دارای مدرک سرمربیگری حرفه ای اروپا است.

کی روش درجام ملت های آسیا سرمربی ایران نیست، کارلوس تمدید نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حالی که قبل از این مسئولان فدراسیون فوتبال از توافق برای تمدید قرارداد با کارلوس کی روش خبر داده بودند، این مربی پرتغالی در حاشیه برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام ملت های آسیا در مصاحبه هایی که با شبکه های مختلف داشت تاکید کرد در جام ملت های آسیا سرمربی ایران نخواهد بود.

این در شرایطی است که مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند با کارلوس کی‌روش برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران تا پایان رقابت های جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا به توافق رسیده اند اما کی روش اظهار نظر قطعی در این مورد نکرده بود.

به نظر می رسد برای اینکه تیم ملی ایران با آرامش بیشتری در مسابقات جام جهانی به میدان برود، فدراسیون فوتبال خیلی به دنبال مطرح کردن ماجرای پایان همکاری کی روش با تیم ملی نیست.

صدای آلکس فرگوسن هم درآمد، اعتراض به رفتار غیرقانونی درانتشار کتاب درایران.

سر آلکس فرگوسن سرمربی افسانه‌ای تیم منچستر یونایتد انگلیس به ترجمه و انتشار غیرقانونی کتاب زندگینامه اش در ایران اعتراض کرد.

دیلی استاردراین باره نوشت:سرمربی پیشین تیم منچستر یونایتد با توجه به فروش قابل توجه کتاب زندگینامه‌اش در ایران پس از ترجمه آن به زبان فارسی، این کار را غیرقانونی خواند.

وی گفته مترجمان شیفته فوتبال در ایران تنها ظرف دو هفته کتاب زندگینامه مرا ترجمه کرده و آن را وارد بازار کتاب کرده اند.

دیلی استار به نقل از یک منبع موثق نوشته طرفداران تیم منچستر یونایتد در ایران نسخه پی‌دی‌اف این کتاب را در همان روزی که منتشر شد بدون این که ناشران قانونی آن اطلاعی داشته باشند، در اینترنت منتشر کردند.

به این ترتیب فرگوسن درآمدی از فروش کتابش در ایران نخواهد داشت، در حالی که قیمت هر نسخه این کتاب ۲۵ پوند است.

در این گزارش تاکید شده با توجه به این که ایران تعهد بین‌المللی در قبال پرداخت کپی رایت را نپذیرفته است، هیچ نویسنده‌ای نمی‌تواند نسبت به پایمال شدن حقش در این کشور تلاشی بکند و فرگوسن نیز نمی‌تواند درآمدی از فروش بالای کتابش در ایران داشته باشد.

ویکتوروالدس جام جهانی را از دست داد، وداع زودهنگام سنگربان بارسا با کاتالان ها

پیروزی ۳ بر صفر چهارشنبه شب بارسلونا مقابل سلتاویگو درلالیگا تحت تاثیر یک اتفاق تلخ قرار گرفت که آن مصدومیت ویکتور والدس، سنگربان این تیم بود.

وی در این بازی زمانی که برای جمع کردن یک توپ به هوا بلند شد به هنگام فرود از ناحیه زانو دچار پارگی رباط شد که این مصدومیت او را چند ماه از میادین دور خواهد کرد.

این بدان معناست که ویکتور والدس، کسی که اعلام کرده بود این فصل آخرین فصل حضورش در نیوکمپ است، زودتر از موعد مقرر باید با هم‌تیمی‌هایش در بارسلونا وداع کند و همچنین قید حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را هم بزند.

سایت باشگاه بارسلونا با تایید مصدومیت والدس اعلام کرده که او برای درمان این مصدومیت نیازمند عمل جراحی است. به این ترتیب والدس ۳۲ ساله آخرین بازی خود را برای بارسلونا در شب پیروزی برابر سلتاویگو انجام داد.

پس از مصدومیت طولانی مدت ویکتور والدس، مارتینو، بارسا دروازه بان جدیدی نخواهد خرید.

جراردو مارتینو سرمربی آرژانتینی تیم بارسلونا پس از پیروزی ۳ بر صفر دیشب تیمش مقابل سلتاویگو که در آن ویکتور والدس، سنگربان بارسلونا دچار پارگی رباط صلیبی شد و به سبب آن تا پایان فصل خانه‌نشین خواهد بود، اعلام کرد کاتالان‌ها برای مدت باقی‌مانده تا پایان رقابت‌های فصل جاری در لالیگا،‌ لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا، سنگربان جدیدی را به تیم خود اضافه نخواهند کرد.

مارتینو افزود: ضربه سنگینی به ویکتور وارد شد اما ما سعی می‌کنیم بر آن فائق بیاییم. تیم هم از این اتفاق ضربه سنگینی خورد اما ما به مبارزه‌ خود ادامه خواهیم داد. تیم‌هایی مانند بارسلونا نمی‌توانند از چنین اتفاقاتی به عنوان یک بهانه برای ناکامی‌های خود یاد کنند، بنابراین ما باید به کارمان ادامه دهیم.

اختصاصی سایت خبرنامه خلیج فارس

امیر خسروجردی

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*