خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » ضمیمه ورزشی روز جمعه – امیر خسروجردی

ضمیمه ورزشی روز جمعه – امیر خسروجردی

varzesht4

کیانوش باقری قهرمان رقابت های وزنه برداری نوجوانان آسیا شد.

به گزارش ایسنا، دراین مسابقات که درتایلند برگزار می شود دیروز درگروه آ دسته ۶۹ کیلوگرم، کیانوش باقری که در گروه بی با ثبت رکورد ۱۲۱ کیلوگرم در یک ضرب، ۱۵۳ کیلوگرم در دو ضرب و مجموع ۲۷۴ کیلوگرم صدرنشین این گروه شده بود، در پایان موفق شد مدال‌های طلای دو ضرب و مجموع را از آن خود کند و بر سکوی نخست آسیا قرار بگیرد.

باقری درحرکت یک ضرب با ۱۲۱ کیلوگرم در رده چهارم قرار گرفت. ژیانگ سیانگ از چین با ۱۲۵ کیلوگرم قهرمان حرکت یک ضرب شد. ناتاووت سوپسان از تایلند با ۱۲۳ کیلوگرم دوم و میخائیل ماکیوف از قزاقستان با ۱۲۲ کیلوگرم سوم شد.

در حرکت دو ضرب نیز باقری با ۱۵۳ کیلوگرم قهرمان شد. شوین از چین تایپه با ۱۵۱ کیلوگرم به مدال نقره رسید. میخائیل ماکیوف از قزاقستان با ۱۴۹ کیلوگرم مدال برنز را بر گردن آویخت.

در مجموع دو حرکت نیز کیانوش باقری با ۲۷۴ کیلوگرم به مقام قهرمانی آسیا رسید. میخائیل ماکیوف با ۲۷۱ کیلوگرم نایب قهرمان شد و عنوان سومی به شوین از چین تاپیه با ۲۷۱ کیلوگرم و به دلیل وزن بیشتر رسید.

شکست تیم ملی ایران مقابل گینه دررسانه های آرژانتین بازتاب وسیعی داشت.

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران چهارشنبه دردیداری دوستانه ۲-۱ مغلوب تیم گینه شد.

هرچند دیگر همگروه‌های ایران نیز در جام جهانی نتایج خوبی کسب نکردند، اما روزنامه‌ معروف “اوله” آرژانتین با بررسی دیدارهای دوستانه رقیبان این کشور در جام جهانی از نمایش تیم ملی ایران برابر گینه به عنوان نمایشی “ضعیف” یاد کرد.

این روزنامه‌ نوشت: ایران در خانه در حالی که هواداران این تیم منتظر پیروزی برابر گینه بودند، در پایان با شکستی تلخ مواجه شد. شاگردان کارلوس کی‌روش در نیمه نخست این دیدار نمایش انتقادآمیزی را از خود ارائه کردند، اما آنها در نیمه دوم کمی بهتر شدند و توانستند بازی نسبتا خوبی را از خود نشان دهند و یکی از گل‌های خورده را جبران کنند. باز هم رضا قوچان‌نژاد بود که توانست برای تیم ملی ایران گلزنی کند. او پاس اشکان دژاگه را با بغل‌ پای فنی وارد دروازه‌ گینه کرد تا این دیدار در پایان با نتیجه‌ دو بر یک به سود مهمان آفریقایی به پایان برسد.

پایگاه اینترنتی «لاناسیون» آرژانتین نیز شکست تیم ملی ایران را برابر گینه پوشش داد و آن را نتیجه ضعیف این کشور برای آمادگی به جام جهانی ارزیابی کرد.

نیجریه دیگر همگروه آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بامداد پنجشنبه در خانه مکزیک به تساوی بدون گل رسید و بوسنی نیز با دو گل برابر مصر شکست خورد و آرژانتین نیز در زمین رومانی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست نیافت تا تیم‌های گروه شش مرحله مقدماتی بازی های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در دیدارهای دوستانه خود نتایج ضعیفی را کسب کرده باشند.

رضا قوچان نژاد بهترین گلزن مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، پس از پایان مرحله مقدماتی رقابتهای جام ملت‌های آسیا در گروه‌های چندگانه، رضا قوچان‌نژاد مهاجم تیم ملی ایران بازدن ۵ گل در شش بازی تیم ملی به همراه مهاجم تیم ملی امارات بهترین گلزنان مرحله مقدماتی رقابتها لقب گرفتند. پس از این دو بازیکن که به صورت مشترک بهترین گلزن شدند، جواد نکونام به همراه خلفان ابراهیم از قطر و یونس محمود از عراق هر کدام با ۴ گل در رده‌های بعدی قرار دارند.

بازیکن دو گله ایران، اشکان دژاگه است و دیگر بازیکنانی که یک گل برای ایران به ثمر رسانده‌اند، کریم انصاری‌فرد، سیدجلال حسینی، علیرضا جهانبخش، یعقوب کریمی، امیرحسین صادقی و مسعود شجاعی هستند. یکی از ۱۸ کل ایران را حسین فادل از کشور کویت به عنوان گل به خودی وارد دروازه کویت کرده است.

ایران و امارات با ۱۸ گل زده بهترین خط حمله را در این رقابتها داشته‌اند و عمان و بحرین هم با یک گل خورده دارای بهترین خط دفاع رقابتهای مرحله مقدماتی بوده‌اند.

امیررضا خادم رقم بدهی های استقلال و پرسپولیس را تا پایان سال اعلام خواهیم کرد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان درخصوصی‌سازی و واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با بیان این مطلب افزود:

واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس یک ضرورت است.دیروز در هیات دولت این مسئله مطرح شد. آن‌ها حساسیت ویژه‌ای نسبت به این انتقال دارند.

خادم در پایان و درپاسخ به این سوال که آیا مبلغ بدهی دو باشگاه سرخ‌آبی قطعی شده است یا خیر ،گفت:درچند روزآینده این مبلغ هم مشخص می‌شود.به هرحال یک بحث بدهی جاری است و یک بحث مربوط به دارایی‌های باشگاه‌هاست. در حال حاضر نمی‌توانیم هیچ رقمی را مطرح کنیم اما ان‌شاءالله تا پایان امسال نتیجه این بررسی‌ها، بدهی‌های دو باشگاه را روشن می‌کند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال آلمان پیروزی مقابل نیجریه را به عنوان شانس ایران برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی عنوان کرد.

لوتار ماتئوس کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال آلمان که به ایران سفر کرده است درمورد پیش بیبنی اش ازتیم های صعود کننده گروه ششم جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل گفت: از دید من آرژانتین تیمی است که یکی از شانس های قهرمانی در جام جهانی به شمار می رود اما در بین سه تیم دیگر بازی اول خیلی مهم است.

وی ادامه داد: به نظرم اگر ایران می خواهد به مرحله بعد صعود کند باید در دیدار اول برابر نیجریه به پیروزی برسد. اگر بتوانید در بازی اول نیجریه را شکست دهید از شانس زیادی برخوردار خواهید بود که به مرحله بعد صعود کنید اما اگر در این دیدار بازنده باشید به نظر من دیگر نباید به تیم های دیگر فکر کنید و ایران با برگزاری همان سه بازی به کشورش بازخواهد گشت.

کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان خاطرنشان کرد: تیم ملی از بازیکنانی سود می برد که در لیگ پرورش یافته اند. طبیعتا لیگ تیم های حریف ایران قویتر از لیگ داخلی شماست. با این حال اگر می خواهید موفق باشید با با آمادگی کامل به برزیل بروید. البته یک شانس آورده اید و با تیمی همگروه شده اید که برای اولین بار است به جام جهانی آمده است. بوسنی را می توان برد اما برای ایران پیروزی در بازی اول مهم است.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*