خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » نقش فساد مدیران سالهای پیش پرسپولیس در بدهی نجومی سرخپوشان

نقش فساد مدیران سالهای پیش پرسپولیس در بدهی نجومی سرخپوشان

jh52

امیررضا خادم: در این باشگاه بی‌ نظمی مالی در دوره‌های مختلف وجود دارد و سازمان بازرسی روی دارایی‌ های این باشگاه حساس شده است.

امیررضا خادم، قهرمان پیشین کشتی ازاد جهان و معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش جمهوری اسلامی به خبرگزاری مهر گفت: “کار حسابرسی باشگاه پرسپولیس به پایان رسیده و در این باشگاه بی‌ نظمی مالی در دوره‌های مختلف وجود دارد و سازمان بازرسی روی دارایی‌ های این باشگاه حساس شده است.” البته باید منتظر ماند تا خط قرمز این حساسیت میلیاردی و بارها چشم پوشی شده را دید.

فساد در فوتبال ایران و باشگاههای پرهوادار و مطرح پرسپولیس و استقلال چنان رخنه کرده است که اگر در هر باشگاه دولتی و زیر نظر سپاه و اطلاعات و امنیت رِژیم کار حسابرسی واقعی شکل گیرد به سادگی پاسخ دلیل سرخوردگی مردم از این ورزش پرهوادار و خالی شدن ورزشگاهها بچشم خواهد آمد. این در حالی است که تیم ملی به جام جهانی راه یافته است و همه امیدهای همراه با نگرانی از ناکامی به بازیکنان خارج از ایران و چند مهره استثنایی داخلی است.

خادم که در حال حاضر از سوی وزارت ورزش مسوول داستان قدیمی و حل نشدنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است، در این اشاره کوتاه به دوران مدیرعاملی کسانی اشاره کرده است که یا چون داریوش مصطفوی از خانواده فوتبال ولی فرمانبر وزارت اطلاعات بوده اند و یا چون برادران انصاری فرد، حسین کاشانی، اکبر عمخوار و سرانجام سردار محمد رویانیان سفارشیهای رژیم؛ سفارشیهایی که از هر مسوولیت مالی و فساد در امان بوده اند!

تغییرات تکراری در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

امیررضا خادم در مورد حضور در جلسه روز سه شنبه دولت گفت: “درباره خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس جلسه‌ای داشتیم و چهار گروه وزارت کشور، دادگستری، اطلاعات و کار و گردشگری در این باره به بحث و بررسی پرداختند که قرار شد جلسات دیگری هم در این باره برگزار کنیم. در کل می‌توان با این روندی که وجود دارد تاکید وزارت ورزش و جوانان بر جابجایی و تعیین تکلیف این دو باشگاه کاملا مشهود است.”

خادم در مورد حسابرسی باشگاه پرسپولیس گفت: “کار بازرسی و حسابرسی در این باشگاه به اتمام رسیده و تیمی که از سوی وزارت ورزش ماموریت انجام این کار را برعهده داشتند به دنبال ارایه گزارش نهایی خود هستند. البته این کار در باشگاه استقلال هم انجام می‌گیرد.”

«معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش درباره میزان بدهی‌ های باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: این بدهی‌ ها تقریبا حول و حوش همان مبالغی است که مطرح شده بود (۶۰ میلیارد تومان). البته این مبالغ از دوره‌های مختلف جمع‌آوری شده و بخش قابل توجهی از آن مربوط به دوره مدیریت اخیر (سردار رویانیان) بوده است.»

سردار رویانیان به مانند همه مدیران پیشین داشتن فساد و بدهی ناشی از عدم مدیریت را تکذیب کرده است و با آوردن تیم خود در مقام مسوولیتهای مختلف تنها به حرکتهای نمایشی پرداخته است. بخشی از بدهی های دوره مدیریت او از سوی سعید شیرینی است که جانشین محمود خردبین، سرپرست پرسپولیسی و ملی پوش قدیمی شد. او نیز به مانند اسلاف خود تنها هنگامی از فساد پیشینیان یاد کرد که برکنار شد و مساله سو استفاده های مالی از این باشگاه باریشه پیش آمد!

خادم در این باره گفت: “در باشگاه پرسپولیس یک بی‌نظمی جدی مالی وجود داشته که باید وضعیت آن مشخص شود. در این باره شنیدم که ماجرای آقای شیرینی هم به خاطر همین ابهامات بوده است.” خبر هفته پیش مبنی بر این بود که شیرینی به همراه سردار بازداشت شده است. اما خبرگزاریهای مختلف به هر بهانه ای حتی شرکت در مراسم ختم و بازی فوتبال به عنوان یک پیشکسوت پرسپولیس (!)، بازداشت رویانیان را تکذیب کردند.

فریدون شیبانی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*