خانه » ضمیمه ورزشی خلیج فارس » اعتصاب بازیکنان صبا هم با تهدید فدراسیون فوتبال بپایان رسید – فریدون شیبانی

اعتصاب بازیکنان صبا هم با تهدید فدراسیون فوتبال بپایان رسید – فریدون شیبانی

varzesh-444

مدیریت تیم صبا به مانند مدیران پرسپولیس هرگز تهدید نشدند که اگر به تعهدهای قانونی خود در قبال بازیکنان عمل نکنند، با چه واکنشی رو به رو خواهند شد!

پس از پایان ظاهری اعتصاب پرماجرای بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس با تهدید از سوی مسوولان بالاتر از ورزش و دخالت وزارت اطلاعات، در روزهای اخیر اعتصاب بازیکنان فوتبال تیم صبا وابسته صنایع باطری سازی سپاه پاسداران خبرساز شد. با این که این اعتصاب در آغاز تعطیلات لیگ برتر تا هفتم فروردین سال اینده بود، برای در هم شکستن ان خیلی زود دست بکار شدند و خبرگزاری دانشجویان ایران با عنوان پایان اعتصاب بازیکنان صبا با تهدید فدراسیون نوشت: “بازیکنان تیم صبای قم به دنبال تهدید فدراسیون فوتبال برای محرومیت، بعد از یک هفته به اعتصاب خود پایان دادند.”

در فصل پرتنش لیگ برتر به دلیل بی پولی باشگاهها و قراردادهای بی پشتوانه و نامسوولانه با بازیکنان، تیم صبای قم نیز همواره با مشکل مالی رو به رو بود و بازیکنان این تیم به دنبال اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات از شنبه گذشته با اعتصاب از تمرین خودداری کردند. اعتصاب بازیکنان شش روز هم به طول انجامید و رضا عنایتی ( ملی پوش و بازیکن پیشین استقلال) هم به نمایندگی از بازیکنان اعلام کرد در صورت رفع نشدن مشکلات، اعتصاب همچنان ادامه خواهد داشت.

در واکنش به این اعتصاب فدراسیون فوتبال و حجت الاسلام علیپور از سوی کمیته اخلاق تنها بازیکنان را تهدید کردند که اگر اعتصاب بازیکنان صبا ادامه پیدا کند محرومیت های چند ساله و جریمه های سنگین مالی در انتظارشان خواهد بود. در این واکنش مدیریت تیم صبا به مانند مدیران پرسپولیس هرگز تهدید نشدند که اگر به تعهدهای قانونی خود عمل نکنند، با چه واکنشی رو به رو خواهند شد!

ایسنا دلیل تهدید فدراسیون را چنین عنوان کرده اند که اعتصاب بازیکنان صبا می تواند در نتایج بازی ها و سرنوشت تیم ها تاثیر گذار باشد.

مدیرعامل صبا: بازیکنان صبا به خاطر آبروی خود برگشتند نه پول!

همین خبرگزاری از سوی محمدرضا کشوری فرد (مدیرعامل باشگاه صبای قم) به طور کلیشه ای ادعا کرد: بازیکنان به خاطر دریافت پول به تمرین ها بازنگشتند و تنها آبرو و حیثیت خود را مد نظر قرار دادند. آن ها متوجه شدند اگر به اعتصاب ادامه دهند، خودشان را زیر سوال می برند.

در پایان اعتصاب نخست در تاریخ فوتبال ایران، بازیکنان پرسپولیس وادار شدند که عمل اعتصاب را نفی کنند و از علاقه به هواداران برای پایان آن بگویند. بازیکنان پرسپولیس از اغاز هم گفته بودند که این اعتصاب تنها برای تمرین است و با تمرینهای انفرادی در مسابقه های لیگ برتر به دیدار حریفان می روند.

انکار تهدید فدراسیون و حجت الاسلام علیپور

به نوشته ایسنا مدیرعامل باشگاه صبای قم همچنین در پاسخ به این که آیا تهدید فدراسیون تاثیری در بازگشت بازیکنان صبا به تمرین ها داشته است، گفت: “به هیچ وجه این مسائل درست نیست. ممکن است آقای علیپور فکر کند با اعتصاب صبا، اتفاقی برای تیم های دیگر می افتد اما صبا چندین سال سابقه دارد. خودمان نزدیک به ۴۰ سال است که در فوتبال هستیم و آبرو داریم. بنابراین ما هم به فکر آبروی خودمان هستیم و هم خطر سقوط به لیگ یک را احساس می کنیم.”

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*