خانه » سر تیتر خبرها » احمد توکلی: مردم از اینکه کسانی خودشان را ویژه بدانند، خوششان نمی‌آید

احمد توکلی: مردم از اینکه کسانی خودشان را ویژه بدانند، خوششان نمی‌آید

 

احمد توکلی، نماینده‌ی اصول‌گرای مجلس در گفتگو با ویژه‌نامه نوروزی هفته‌نامه «مثلت» پیرامون حصر آقایان موسوی و کروبی، حضور جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی نکاتی را بیان داشته است.

آقای توکلی حضور سعید جلیلی در انتخابات سال گذشته را «اشتباه تاریخی» وی دانسته و گفته جلیلی بدون «اهلیت کامل» وارد این دوره از انتخابات شد.

به گفته وی حضور جلیلی در انتخابات به «ضرر» محافظه‌کاران تمام شد و رفتار «جبهه پایداری به‌ گونه‌ای است که «نفی در آن از اثبات شدید‌تر است و این رفتار نه‌تن‌ها اسلامی نیست، بلکه باعث راندن شدید می‌شود.»

توکلی افزوده اعضای «جبهه پایداری» می‌گویند «ما نورچشمی‌های خدا هستیم و گویی اسلام در شکل ناب نزد آنهاست و نزد دیگران وجود ندارد.»

وی اضافع کرده «مردم از اینکه کسانی خودشان را ویژه بدانند، خوششان نمی‌آید.»

این نماینده مجلس در بخش دیگری از این گفتگو محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی را به «صلاح» آن‌ها ندانسته و گفته این اقدام برای نظام هم «مفید» نیست.

وی در نقد شورای نگهبان نیز گفته این شورا در صف اصولگرایان تلقی می‌شود و در تاریخ خود نشان داده که «برای تصمیماتش توضیح نمی‌دهد یا توضیح کمی می‌دهد.»

توکلی این مطلب را در انتقاد به رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ بیان کرده است.

وی گفته این‌ که «آقای هاشمی رد شود و آقای جلیلی، غرضی و حتی حداد عادل تائید شوند، حتما قسمتی از سیستم اشکال دارد.»

این نماینده مجلس اضافه کرده «مهم بود که چنین اتفاقی رخ ندهد که منجر به زیرسوال رفتن شورای‌ نگهبان شود و اینگونه تلقی شود که تصمیم سیاسی‌کارانه گرفته شده و نه واقعی.»

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*