خانه » آن سوی خبر » گلایه‌ی هاشمی رفسنجانی از حسن روحانی

گلایه‌ی هاشمی رفسنجانی از حسن روحانی

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران با هیات‌های مدیره کانون‌های وکلای دادگستری دیدار کرد اما سخنی از ردصلاحیت‌های اخیر در انتخابات هیات مدیره کانون‌ وکلای دادگستری مرکز نگفت.

روحانی در این دیدار به سخنان کلی درباره نقش وکلا در جامعه بسنده کرد و گفت «وکیل در سیستم قضایی جایگاه بسیار مهمی دارد و وکلا خادمان حقوقی ملت ایران هستند.»

رییس‌جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از «استقلال وکلا»، گفت: «وکیل در ایفای وظیفه حرفه‌ای خود باید مصون از هرگونه تعقیب باشد و مرجع رسیدگی‌کننده به مشکلات و مسائل حرفه‌ای وکلا، کانون وکلاست.»

گفتنی است حسن روحانی در حالی از مصونیت و استقلال وکلا سخن می‌گوید که دادگاه انتظامی قضات چند روز پیش ردصلاحیت ۲۹ تن از نامزدهای بیست‌وهشتمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز را ابلاغ کرد.

گیتی پور فاضل و نعمت احمدی و بسیاری دیگر از وکلای دادگستری چنین ردصلاحیت‌هایی را برخلاف اصل استقلال کانون وکلای دادگستری دانسته و از این‌که نهاد دیگری برای کانون وکلا تعیین تکلیف می‌کند ابراز تأسف کرده‌اند. آنها همچنین گفته‌اند بیشتر ردصلاحیت‌شدگان وکلای حقوق بشری هستند و بعضی از آن‌ها بعد از انتخابات سال ۸۸ وکالت برخی از زندانیان را به عهده گرفته‌اند.

نامه دراویش گنابادی به روحانی

در رویدادی دیگر هم ۹ نفر از وکلای زندانی و فعالان حقوق دراویش از زندان‌های اوین و شیراز در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهور ایران، خواستار رسیدگی به وضعیت دراویش زندانی شدند.

این دراویش گنابادی در بخشی از نامه‌ی خود نوشته‌اند: «به بایکوت خبری دراویش پایان ببخشید. فریاد، آخرین واکنش ستمدیده در برابر ستم است. محروم کردن او ‌‌نهایت جنایت است. فریاد‌ها را در گلو، به بغض و کینه مبدل نکنید.»

گفتنی است جمهوری اسلامی سال‌هاست بر دروایش سخت می‌گیرد و در سال‌های اخیر تعداد زیادی از آنها و وکلای مدافع آنها را دستگیر کرده، اما هنوز جلسه محاکمه‌ای برای آنها تشکیل نشده است.

گله‌مندی هاشمی رفسنجانی از کندی در سیاست داخلی دولت روحانی

و در همین راستا یکی از وب‌سایت‌ها نوشت که اکبر هاشمی رفسنجانی از کندی سرعت سیاست‌ها و اقدامات دولت روحانی در سیاست داخلی «دلخور و گله‌مند» است.

براساس این خبر غیررسمی «برخی نزدیکان هاشمی گفته‌اند که وی نارضایتی خود را در چند نوبت به حسن روحانی اعلام کرده است.»

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*