خانه » آن سوی خبر » یکی از نزدیکان رییس جمهور پیشین ایران: احمدی‌نژاد احساس کند شرایط کشور بحرانی است سکوت خود را می‌شکند

یکی از نزدیکان رییس جمهور پیشین ایران: احمدی‌نژاد احساس کند شرایط کشور بحرانی است سکوت خود را می‌شکند

TER154f

عبدالرضا داوری، از افراد نزدیک به تیم رییس جمهوری پیشین ایران می‌گوید محمود احمدی‌نژاد اگر احساس کند شرایط کشور بحرانی است سکوت خود را خواهد شکست. محمود احمدی‌نژاد پس از پایان ریاست جمهوری‌اش سکوت اختیار کرده و با رسانه‌ها سخن نمی‌گوید. طرفداران احمدی‌نژاد می‌گویند وی «آتشفشانی خفته است» که در زمانی «مناسب» سکوت خود را خواهد شکست، اما منتقدان وی می‌گویند رییس دولت دهم قصد بازگشت مجدد به قدرت را دارد و سکوت را بهترین حربه برای عدم پاسخ‌گویی به عملکرد خود انتخاب کرده است.


عبدالرضا داوری٬ مشاور وزیر کشور دولت دهم می‌گوید محمود احمدی‌نژاد دارای چنان «جایگاهی» در عرصه بین‌الملل است که موضع‌گیری‌هایش می‌تواند بر سیاست‌های کلان دولت یازدهم تاثیرگذار باشد.
آقای داوری که به تازگی مسئول تشکیلات «هما» یا (مرکز هماهنگی هواداران احمدی‌نژاد) شده، گفت: احمدی‌نژاد اگر احساس کند شرایط کشور «بحرانی» است «سکوت خود را خواهد شکست.»
وی گفته «این روز‌ها اتهام زدن به دولت گذشته، نقل، محافل کشور است و هر کسی در هر جایی به انتقاد از سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد می‌پردازد.»
به گفته داوری٬ انتشار اخبار درباره محمود احمدی‌نژاد جزو «پرمخاطب‌ترین» مطالب رسانه‌هاست و از این رو است که حضور وی در مجامع عمومی مثل مراسم ختم و یا راهیان نور به صورت گسترده پوشش داده می‌شود.
وی با این حال اظهار کرده هدف احمدی‌نژاد از شرکت در این برنامه‌ها «حضور در صحنه سیاسی کشور آنگونه که رسانه‌ها می‌گویند نیست.»
داوری در ادامه مدعی شده براساس نظرسنجی‌ها احمدی‌نژاد «محبوب‌ترین چهره سیاسی» ایران است و «اگر در عرصه رقابت وارد شود دو به یک، پیروزی قطعی انتخابات خواهد بود.»
وی با این حال اشاره‌ای نکرده که این نظرسنجی‌ها از سوی کدام نهاد و بر اساس چه مشخصاتی انجام شده است.
مشاور وزیر کشور دولت دهم همچنین گفته «با توجه به جایگاه احمدی‌نژاد در عرصه بین‌المللی، هر اظهار نظر ایشان می‌تواند بر سیاست‌های کلان دولت یازدهم تاثیرگذار باشد.»
وی افزوده به همین دلیل وی «از ورود به جزئیات و اظهار نظر در مورد مصادیق پرهیز دارند.»
داوری در عین حال اظهار کرده احمدی‌نژاد «اگر به این نتیحه برسد که حقوق مردم خدشه‌دار شده است حتما این سکوت را خواهد شکست.»
پیشتر نیز سایت «میدان ۷۲» با انتقاد از اظهارات حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی درباره عملکرد دولت‌های نهم و دهم٬ احمدی‌نژاد را «آتشفشان خفته‌ای» دانسته که اگر شروع به فعالیت کند «گدازه‌هایش» مخالفان را دفن خواهد کرد.
این سایت نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی در یادداشتی به ادامه حملات علیه احمدی‌نژاد و توقف بسیاری از پروژه‌های دولت‌ قبل در دولت یازدهم اعتراض کرده بود.
سایت «میدان ۷۲» نوشته بود که هاشمی و روحانی از «نفس کشیدن احمدی‌نژاد هم وحشت دارند» و باید دعا کنند که «سکوت رییس دولت‌های نهم و دهم نشکند.»

سکوت احمدی‌نژاد در حالی است که منتقدان و مخالفان وی آن را حربه‌ای برای بازگشت به قدرت احمدی‌نژاد می‌دانند. در این خصوص چند روز پیش امیر محبیان گفت محمود احمدی‌نژاد بدون تردید برای انتخابات آینده مجلس و بازگشت به قدرت برنامه دارد و در حال حاضر مشغول «تست محیط» است. فعالیت احمدی‌نژاد و گروهی از حامیان وی از فروردین ماه امسال به طور ملموسی آغاز شده است. گفته می‌شود رییس دولت دهم به همراه حامیانش در حال برنامه‌ریزی برای کسب تعدادی از کرسی‌های مجلس آینده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*